Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

Zusterclivia schreef op 11-10-2021 om 09:39:

[..]

Ik heb groepreizen gemaakt waarbij zelfs gezegd werd dat je géén vaste plek had. Ook niet als je snel wagenziek bent. Daar zijn er altijd wel een paar van én daar zijn medicijnen voor.

De enige plekken waar ik liever niet zat, waren de achterbank (zit je op zo'n gekke verhoging) en voorin (geen ruimte om je benen te strekken). Ik zat meestal wel bij het raam, want parnter had iets meer beenruimte nodig.

Ik vond wandelen als kind gewoon lekker, omdat ik van alles zag én omdat ik gewoon van bewegen houd. Mijn sibling vond er dus idd geen klap aan, maar dat kan ook de pubertijd geweest zijn. Nog steeds vind ik het leuk en het maakt mij niet zoveel uit of ik nu 20 keer hetzelfde rondje doe. Als je goed oplet, zie je vaak wel iets anders of iets waar je naar uitkijkt (op een bepaald rondje bijvoorbeeld een specht en wat roodborstjes ), maar over het algemeen gaat het mij om de beweging en dat ik dat echt fijn vind en er zen van wordt.

Ik zat bij groepsreizen altijd op de 3e bank. Daarmee laat je de geliefde voorste plekken vrij voor de rest maar zit je gunstig qua reisziekte. Die pilletjes werken voor mij nauwelijks. 

redbulletje schreef op 12-10-2021 om 08:33:

[..]

Wandelen doe je om in de natuur te zijn en wat aan beweging te doen. De vogeltjes horen fluiten, een haas of een ree te zien etc.

Geldt voor mij ook. Wij zoeken altijd de natuur op. Ik ben binnen 10 minuten lopen tussen de weilanden met paarden en binnen tien/vijftien  minuten fietsen bij de duinen. Heerlijk vinden we dat. Lekker buiten van de natuur genieten.

redbulletje schreef op 12-10-2021 om 08:34:

[..]

Ik snap niet dat mensen zo kunnen wonen met die inkijk. Zou dan zeker rolluiken aan de straatkant dicht hebben 24/7

Het is over het algemeen alleen in deze periode. Zodra men aan kerstlichtjes gaat denken, gaan de gordijnen wel op tijd dicht om het gezellig te maken.

Jammer, want ik vind het leuk om naar de kerstboom van anderen te loeren kijken.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

12-10-2021 om 11:06

Zusterclivia schreef op 12-10-2021 om 08:11:

[..]

Ik heb een tijd gehad dat ik heel vaak met de trein ging, dat was minimaal 1,75 uur. En in die tijd kon ik dit dan zonder overstappen doen. In de eerste trein na 9 uur zaten vaak veel oudere/dagjesmensen. Soms had ik geen zin om te lezen en dan ging ik een beetje meeluisteren. En aangezien mensen ook wel eens iets zeggen als: ik heb je zolang niet gezien ed. Probeerde ik dan een inschatting te maken van wie ze zijn en waar ze elkaar van kennen.

Maar eigenlijk is het meer op basis van mijn eigen ervaringen (N=1), met iemand die ik veel spreek zal ik het niet zo snel meer over de vakantie van 6 maanden geleden hebben.

Wandelen in de woonwijk is juist in deze tijd heel leuk. Voor de meeste mensen is het nu ineens donker en ze hebben dan vaak de gordijnen nog niet dicht. En kun je ongegeneerd binnen kijken.

Ik heb geen behoefte om bij anderen naar binnen te kijken.

Caramelzeezoutchocola schreef op 12-10-2021 om 11:06:

[..]

Ik heb geen behoefte om bij anderen naar binnen te kijken.

Dat kan. Ik soms wel. Zo zijn we allemaal anders.

Zusterclivia schreef op 12-10-2021 om 08:11:

[..]

Wandelen in de woonwijk is juist in deze tijd heel leuk. Voor de meeste mensen is het nu ineens donker en ze hebben dan vaak de gordijnen nog niet dicht. En kun je ongegeneerd binnen kijken.

Dat is erg regionaal volgens mij  

Hoe meer naar het zuiden, des te meer is alles dicht.

Ik woon in een huis dat qua indeling/bouw van origine nogal onhandig is, en iedereen in de wijk heeft dat weer anders opgelost qua verbouwen of inrichten. En dat vind ik heel leuk om te zien, als ik 's avonds een blokje om loop.
Wat die ménsen doen interesseert me echt helemaal niet, het zal mij worst wezen of ze trash-tv liggen te kijken of zitten te scrabblen, maar waar zij hun kapstok kwijt kunnen of hoe ze het middendeel verlichten mag ik dan weer graag vergelijken om ideeën op te doen

NinjeTurtle schreef op 12-10-2021 om 11:29:

[..]

Dat is erg regionaal volgens mij

Hoe meer naar het zuiden, des te meer is alles dicht.

Begreep wel dat ze in het zuiden meer rolluiken hebben. Dat zie ik hier echt bijna nergens.

FancyDuck29

FancyDuck29

12-10-2021 om 13:40

Hier in het zuiden heeft er ook bijna niemand rolluiken aan de straatkant hoor  & àls ze er wel zijn gaan ze voor het slapen gaan pas dicht. Wellicht moet je daarvoor nog zuidelijker? Of meer naar het Westen?

Ik vind het ook leuk om een kijkje te nemen tijdens het wandelen, herkenbaar om te lezen dus

Nieuwe dit begrijp ik echt niet:
Zoon heeft een uur "gemist" op school.  Hij was er wel maar toch ongeoorloofd afwezig gemeld. Heb nu al de derde cc van mail aan zoon ontvangen dat hij zich moet melden bij de verzuimadministratie om zijn strafregels op te halen, thuis te maken en op correcte wijze in moet leveren. 
Serieus?  Mensen die er voor gestudeerd hebben zijn overtuigd dat strafregels schrijven gaat helpen voor 16 jarige havisten?  
Als hij ze niet maakt dan gaan ze per dag te laat maal 2. 
Bewijzen dat hij er wel was heeft nu eerste prioriteit. 
Zucht..........

Waarom ik zoveel miskopen doe de laatste tijd, qua kleding. 
Waarschijnlijk denk ik te lang na en weeg ik te veel opties af, en dan uiteindelijk loopt mijn hoofd over en ben ik het getwijfel zat en dan koop ik iets. Wat dan dus níet het goeie is. 
Maar als ik te kort nadenk koop ik ook het verkeerde. Dus wat ik niet begrijp is wat de juiste hoeveelheid tijd is om een keuze te maken en waarom ik vroeger vaker goed mikte dan nu 

Waarom ik, als ik in massa-transport voertuigen zit, mijn hersenen uitgaan ofzo. 

3 keer per jaar vlieg ik van en naar Schiphol (zeevarende) en dan in de trein naar Heerenveen nu Zwolle. Netjes inchecken gaat altijd goed, uitchecken op Zwolle geen probleem, uitchecken op Schiphol, je struikelt niet over een poortje dus ik vergeet het.
Ook het terug reizen naar eindstation (dan wel laatste 2 jaar Zwolle of Heerenveen) ik 1 op de 2 keren het station gemist heb.

In bus en tram trouwens ook dat ik 50% van de keeren(of is het keren) vergeet uit te checken.

In in het vliegtuig, zodra ik iets in de vakje voor je benen doe, wat van mij is, kom ik er later altijd achter dat ik het vergeten ben. Zo al heel veel oortjes met draadjes moeten aanschaffen.

Ik gluur rond deze tijd ook naar binnen bij het ‘s avonds wandelen. Een keer hard geschrokken, een man zat met stoel recht voor het raam en keek mij dus aan. 

Ik begrijp niet waarom papieren rietjes aan een Caprisunne zitten. Je krijgt ze met geen mogelijkheid in die verpakking geprikt. 

Netherfield schreef op 13-10-2021 om 08:53:

Ik gluur rond deze tijd ook naar binnen bij het ‘s avonds wandelen. Een keer hard geschrokken, een man zat met stoel recht voor het raam en keek mij dus aan.

Ik begrijp niet waarom papieren rietjes aan een Caprisunne zitten. Je krijgt ze met geen mogelijkheid in die verpakking geprikt.

Dit ja. Compleet waardeloos, is gewoon echt niet te doen. 

Ik vind dat sowieso waardeloze pakjes! Nu ben ik ook wel heel onhandig maar ik prikte met dat plastic rietje altijd dwars er doorheen, kwam ie er aan de andere kant weer uit. Of, als ik heel voorzichtig deed dan kwam er wel een klein gaatje waar het drinken dus al uitliep maar het rietje er nog niet doorheen kon   papieren nog niet geprobeerd 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.