Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

10-11-2022 om 11:13

Dilemma-topic (grote en kleine...)


Evaluna schreef op 15-11-2022 om 14:09:

Volgens mijn loopbaancoach die ik net sprak ka ik binnen de proeftijd van 2 maanden ieder moment opzeggen en val ik dan terug naar de oude situatie, wat de ww .
Dat maakt beslissen een stuk makkelijker, ik ga het gewoon proberen

Oh, dat is fijn zeg! Dan zou ik het zeker proberen ja!

Er komt een huurwoning bij mijn vriend in de straat beschikbaar. Ik heb nu een koopwoning maar ben chronisch ziek en vrees dat ik deze koopwoning niet heel veel langer kan betalen. Ik heb dus wel gereageerd en dus even stof tot nadenken… Voordeel is dat mijn vriend zo makkelijker kan mantelzorgen voor mij wanneer dat nodig is. 
We kunnen ivm ieder het hebben van kinderen (en hij volledige zorg) niet samenwonen. Dit zou dus wat dat betreft echt ideaal zijn. 
Nadeel kan zijn dat er in feite een slaapkamer te weinig is. Er is wel een zolder, maar met Vlizotrap bereikbaar (en die staat uiteraard midden in de gang als ie open staat). Eventueel heb ik na verkoop wel een budget beschikbaar om daar iets mee te doen… WB staat daar welwillend tegenover. 

SuzyQFive schreef op 16-11-2022 om 11:40:

Er komt een huurwoning bij mijn vriend in de straat beschikbaar. Ik heb nu een koopwoning maar ben chronisch ziek en vrees dat ik deze koopwoning niet heel veel langer kan betalen. Ik heb dus wel gereageerd en dus even stof tot nadenken… Voordeel is dat mijn vriend zo makkelijker kan mantelzorgen voor mij wanneer dat nodig is.
We kunnen ivm ieder het hebben van kinderen (en hij volledige zorg) niet samenwonen. Dit zou dus wat dat betreft echt ideaal zijn.
Nadeel kan zijn dat er in feite een slaapkamer te weinig is. Er is wel een zolder, maar met Vlizotrap bereikbaar (en die staat uiteraard midden in de gang als ie open staat). Eventueel heb ik na verkoop wel een budget beschikbaar om daar iets mee te doen… WB staat daar welwillend tegenover.

Dat is toch geen dilemma? Ik zou graag willen cashen op mijn koopwoning en dan betaalbaar huren. Meestal heb je die mogelijkheid niet, dus dit is een geweldige kans.

MMcGonagall schreef op 16-11-2022 om 11:53:

[..]

Dat is toch geen dilemma? Ik zou graag willen cashen op mijn koopwoning en dan betaalbaar huren. Meestal heb je die mogelijkheid niet, dus dit is een geweldige kans.

Nou, ik moet wel mijn eigen hele fijne plekje verlaten en de kinderen moeten dan 12km verder fietsen dan nu. Ook wonen de kinderen dan niet meer op korte afstand van hun vader. De hypotheek blijft nog jaren gelijk maar de huur wordt steeds hoger… Ook gaat mijn verzamelinkomen dan omhoog waardoor toeslagen weer lager worden. Wel krijg ik dan huurtoeslag dus even de vraag wat uiteindelijk voordeliger is. En heel erg veel cashen op mijn woning wordt het nou ook weer niet… 

Maar het hebben van een eigen woning benauwt wel een beetje. Als nu iets kapot gaat kan ik het niet eens betalen… 

Ik twijfel ook, al een aantal weken.
4 maanden geleden heb ik mijn hond af moeten laten maken. Wat een verdriet.
En toen wist ik zeker dat ik nooit meer een hond zou nemen. Ik wil dit verdriet niet nog eens voelen.
Maar het is wel erg stil in huis, zo zonder hond.
Mijn man wil er liever niet meer aan beginnen, altijd gebonden, nooit lekker spontaan weg. Hij vindt het jammer dat nu de kinderen de deur uit zijn, we ons weer vastleggen met een hond.
Maar ik twijfel, ik vind een hond in huis heel fijn.
Mijn twijfel zit hem niet zozeer in het niet meer spontaan wegkunnen. Maar ik ben bang dat ik nooit meer zo’n hond krijg als ik had en dat ik nooit meer zoveel kan houden van een andere hond.
En toch zit ik elke keer op internet te kijken naar honden. Moeilijk, moeilijk….

Koko67 schreef op 16-11-2022 om 12:16:

Ik twijfel ook, al een aantal weken.
4 maanden geleden heb ik mijn hond af moeten laten maken. Wat een verdriet.
En toen wist ik zeker dat ik nooit meer een hond zou nemen. Ik wil dit verdriet niet nog eens voelen.
Maar het is wel erg stil in huis, zo zonder hond.
Mijn man wil er liever niet meer aan beginnen, altijd gebonden, nooit lekker spontaan weg. Hij vindt het jammer dat nu de kinderen de deur uit zijn, we ons weer vastleggen met een hond.
Maar ik twijfel, ik vind een hond in huis heel fijn.
Mijn twijfel zit hem niet zozeer in het niet meer spontaan wegkunnen. Maar ik ben bang dat ik nooit meer zo’n hond krijg als ik had en dat ik nooit meer zoveel kan houden van een andere hond.
En toch zit ik elke keer op internet te kijken naar honden. Moeilijk, moeilijk….

Is een ander huisdier geen optie? Mijn eerste ingeving is een kat.

MMcGonagall schreef op 13-11-2022 om 11:09:

[..]

Het lijkt me helemaal niets, zo’n groep, maar in Zuid-Afrika is het meestal of een groepsreis of zelf rijden. Dat laatste zie ik echt helemaal niet zitten, dat wil ik niet eens overwegen.

zeker optie 2. Wij hebben een uitgestippelde rondreis gedaan met zelf rijden (was prima te doen, zijn helemaal geen reizigers verder). het voordeel tov een groepsreis is dat je kunt afwijken van het schema. Als de bus een bepaalde route neemt zul je mee moeten, terwijl je zelf (of met chauffeur) een andere route kunt nemen. Zo hebben wij de tuinroute gereden terwijl die niet in het programma stond. En als je ergens bent waar je het mooi vindt kun je langer blijven, of juist korter als het tegenvalt. Maar ik gruwel dan ook van het idee van een groepsreis. Wil je bijna weg, moet tante beppie plassen, dan de volgende en voor je t weet is alles vertraagd. Dus zeker optie 2 als je dat kan betalen. 

Rockstar schreef op 16-11-2022 om 12:34:

[..]

Is een ander huisdier geen optie? Mijn eerste ingeving is een kat.

Nee, ik ben toch wel een echt hondenmens

Koko67 schreef op 16-11-2022 om 13:41:

[..]

Nee, ik ben toch wel een echt hondenmens

Maar je moet er toch wel allebei achter staan. Als je man geen hond meer wil dan houdt het toch op lijkt mij.

watertoren schreef op 16-11-2022 om 13:49:

[..]

Maar je moet er toch wel allebei achter staan. Als je man geen hond meer wil dan houdt het toch op lijkt mij.

Mijn man zit er niet echt op te wachten, maar als ik echt wil dan is hij er wel oké mee.

Een oud besje misschien? Dan is het niet meteen een vastlegging voor 20 jaar.

Evaluna schreef op 15-11-2022 om 14:09:

Volgens mijn loopbaancoach die ik net sprak ka ik binnen de proeftijd van 2 maanden ieder moment opzeggen en val ik dan terug naar de oude situatie, wat de ww .
Dat maakt beslissen een stuk makkelijker, ik ga het gewoon proberen

Dacht ik dat ik er uit was ☹️

Vanmorgen leidinggevende gebeld met het goede nieuws dat ik verder wil met ze. Het is een inval contract (dacht ik) dus ik begon over dat ik een week in de vakantie niet beschikbaar ben om te werken, begint ze te sputteren dat dat zo niet werkt en dat kan allemaal niet, want de rest van het team, aanvragen bla bla... Dan moest ik gaan flexen. 

Blijkt dat zij dacht dat ik voor een vast contract kwam, terwijl ik dacht dat het voor de flex is met x aantal uren en ik dus zelf de regie nog heb over mijn dagen. Niet dus... Pfff ze gaat overleggen en ik wordt morgen terug gebeld. 

Bah, ben nu weer terug bij af voor mijn gevoel. Dit leek een leuke afdeling, maar kans dat ik als flexer door het hele huis (stichting) ingezet ga worden en dat kost wel weer veel energie terwijl je weinig opbouwt met bewoners en collega's.

Rockstar schreef op 16-11-2022 om 14:14:

Een oud besje misschien? Dan is het niet meteen een vastlegging voor 20 jaar.

Ja, daar zit ik nu over te twijfelen. Een oudere hond uit het asiel zou een mogelijkheid zijn.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

16-11-2022 om 16:42

Evaluna schreef op 16-11-2022 om 15:59:

[..]

Dacht ik dat ik er uit was ☹️

Vanmorgen leidinggevende gebeld met het goede nieuws dat ik verder wil met ze. Het is een inval contract (dacht ik) dus ik begon over dat ik een week in de vakantie niet beschikbaar ben om te werken, begint ze te sputteren dat dat zo niet werkt en dat kan allemaal niet, want de rest van het team, aanvragen bla bla... Dan moest ik gaan flexen.

Blijkt dat zij dacht dat ik voor een vast contract kwam, terwijl ik dacht dat het voor de flex is met x aantal uren en ik dus zelf de regie nog heb over mijn dagen. Niet dus... Pfff ze gaat overleggen en ik wordt morgen terug gebeld.

Bah, ben nu weer terug bij af voor mijn gevoel. Dit leek een leuke afdeling, maar kans dat ik als flexer door het hele huis (stichting) ingezet ga worden en dat kost wel weer veel energie terwijl je weinig opbouwt met bewoners en collega's.

Balen Eva! Maar beter voor je daar begint daarachter komen…

Moosey schreef op 13-11-2022 om 10:31:

En Yette, gaan kijken bij poesjes met het idee dat je ze misschien wel NIET neemt is best een beetje naïef

Dat wisten we hier natuurlijk ook wel  maar in dit geval had het echt nog nee kunnen worden vanwege de extra zorg die deze twee nodig hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.