Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

10-11-2022 om 11:13

Dilemma-topic (grote en kleine...)


Tuurlijk kan dat! Jij bent klant, klant is koning. Ik heb laatst ook enkel naar 1 tand laten kijken, dat riedeltje wat ie normaal doet (ff staren en dan 5 min tandsteen bikken) heeft ie toen niet gedaan.

Rockstar schreef op 14-11-2022 om 14:31:

Tuurlijk kan dat! Jij bent klant, klant is koning. Ik heb laatst ook enkel naar 1 tand laten kijken, dat riedeltje wat ie normaal doet (ff staren en dan 5 min tandsteen bikken) heeft ie toen niet gedaan.

'ff staren'  

Rockstar schreef op 14-11-2022 om 14:31:

Tuurlijk kan dat! Jij bent klant, klant is koning. Ik heb laatst ook enkel naar 1 tand laten kijken, dat riedeltje wat ie normaal doet (ff staren en dan 5 min tandsteen bikken) heeft ie toen niet gedaan.

Oké, dan ga ik dat doen! Morgen. Ofzo... 😉. Ik weet  dat er op termijn ook een kroon moet komen op een andere kies en er zal vast ook tandsteen zitten waarvoor ze je tegenwoordig naar de mondhygienist willen sturen (en dan zeg ik altijd dat ze dat vast zelf ook kunnen  en het zelf maar even moeten doen voor me, en tot nu toe is dat gelukt), en daar wil ik al helemaal niet heen!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

14-11-2022 om 14:36

Het lijkt mij ook geen enkel probleem… Ik snap je angst wel, ik ben er ook niet dol op. Daarom verzorg ik mijn gebit extra goed.. (gelukkig heb ik ook een goed gebit)

En dat even staren doen ze met zo'n naar haakje. Echt alles is stom aan de tandarts...

ik kan weer eens niet op twee plekken tegelijk zijn...

1. Eerst was de datum doordeweeks dus ik kon niet. Nu in het weekend en heb nog niet laten weten of ik kan. Alternatieve opties voor dat weekend: me-time (na hele drukke werkweken) en kleine kans om via ticketswap een leuke avond te hebben.

2. Datum is van de ene zaterdag naar een andere zaterdag verschoven. Op zich zou ik kunnen maar ik weet dat mijn werk nog steeds druk is en heb mijn oog toevallig ook weer op ticketswap gericht.....

Bij 1 komt de gastvrouw me tegemoet in de agenda (weekenddag ipv weekdag), bij 2 hoor ik via andere genodigde dat datum gewijzigd is. 
Reisafstand is zodanig dat 1 en 2 niet samengaat met rustig weekend tussen het werk door. Met allebei skippen voldoe ik niet aan (onuitgesproken) verwachtingen.. Kans voor succes bij ticketswap is klein maar nog een tour doet die artiest zeker weten niet....

Ik had net bedacht met 1 niet mee te doen en met 2 wel, verschuift ineens de datum van 2 

  Ik wil een kloon! 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

15-11-2022 om 09:08

Watervrouw, dat zou soms best handig zijn..!

 Ik weet wat ik zei over bewegen maar de ebike twijfel is toch weer terug… Het is namelijk toch wel erg makkelijk… Zucht ik word soms een beetje moe van mezelf 

Als je veel door polders moet fietsen of heel ver snap ik de appeal, je pakt dan toch sneller de fiets dan de auto. En dan heb je wel minder beweging, maar het is nog altijd beter dan de auto. En je kan hem ook uit zetten en zo fietsen voor als je wel even echt wil bewegen. Er zijn nu mooie opruimingen geloof ik omdat het out of season is, straks begint de lente weer en zijn de dealtjes misschien voorbij en de levertijden lang.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

15-11-2022 om 11:01

Dilemma alweer opgelost; verwarmingsman was er net, ketel is overleden (Dat zat eraan te komen, oud beestje) en moet vervangen worden. Kan gelukkig morgen al maar das wel even een hap in mn budget maar veel belangrijker dan een e-bike. (Die ga ik dan voorlopig voor wanneer ik even een ebike wil maar even lenen van Bondi; ik woon vlakbij een station)

Dilemma, ik kan een baan aannemen, ben aangenomen en het dagje meelopen viel niet tegen (verpleeghuis) . Maar verpleeghuis, nooit mijn droombaan geweest en ook last van innerlijke oordelen vermoed ik. 
Ik zit nu in de ww, zou ook door kunnen gaan met onderzoeken, zou het onderwijs leuk zijn? Kinderen zijn ontzettend leuk, maar ben daarin niet geschoold.
Heb mijn laatste baan het meeste op de tast gedaan, wat goed uitpakte hoor, maar in het verpleeghuis zie ik dingen die ik gewoon weet en die ik in de vingers heb. Makkelijk instappen is het wel weer....
Morgen ga ik leidinggevende terugbellen.
Straks eens met loopbaancoach overleggen, hij is team verpleeghuis. Wat wil ik? Soms weet ik dat gewoon even niet 

Evaluna schreef op 15-11-2022 om 11:11:

Dilemma, ik kan een baan aannemen, ben aangenomen en het dagje meelopen viel niet tegen (verpleeghuis) . Maar verpleeghuis, nooit mijn droombaan geweest en ook last van innerlijke oordelen vermoed ik.
Ik zit nu in de ww, zou ook door kunnen gaan met onderzoeken, zou het onderwijs leuk zijn? Kinderen zijn ontzettend leuk, maar ben daarin niet geschoold.
Heb mijn laatste baan het meeste op de tast gedaan, wat goed uitpakte hoor, maar in het verpleeghuis zie ik dingen die ik gewoon weet en die ik in de vingers heb. Makkelijk instappen is het wel weer....
Morgen ga ik leidinggevende terugbellen.
Straks eens met loopbaancoach overleggen, hij is team verpleeghuis. Wat wil ik? Soms weet ik dat gewoon even niet

Aannemen en uitproberen? 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

15-11-2022 om 12:08

Netherfield schreef op 15-11-2022 om 11:43:

[..]

Aannemen en uitproberen?

Je kan altijd stoppen na je proeftijd als het toch niet is wat je wilt. Dat weet je pas echt denk ik als je het uitprobeert...

Netherfield schreef op 15-11-2022 om 11:43:

[..]

Aannemen en uitproberen?

Als je uit de ww komt, kun je er niet zomaar weer mee stoppen als het toch niet past.

Lastig hoor. Ik zit zelf ook op zo'n punt van welke kant ga ik op, dus ik heb ook geen advies.

Volgens mijn loopbaancoach die ik net sprak ka ik binnen de proeftijd van 2 maanden ieder moment opzeggen en val ik dan terug naar de oude situatie, wat de ww .
Dat maakt beslissen een stuk makkelijker, ik ga het gewoon proberen 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

15-11-2022 om 15:00

Evaluna schreef op 15-11-2022 om 14:09:

Volgens mijn loopbaancoach die ik net sprak ka ik binnen de proeftijd van 2 maanden ieder moment opzeggen en val ik dan terug naar de oude situatie, wat de ww .
Dat maakt beslissen een stuk makkelijker, ik ga het gewoon proberen

Goed zo!! En misschien vind je het wel hartstikke leuk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.