Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

De vraag van vandaag is

Wat heb jij wel eens mee gewassen wat niet de bedoeling was ?

Papieren zakdoekjes hier ook meerdere malen. Lees eigenlijk iedere maand wel een keer.
Telt de rode sok bij de witte was ook voor dit topic eigenlijk? Want die kan ik dan ook afvinken.

Een nieuwe knalgele hydrofieldoek bij de nieuwe lichtgekleurde babykleertjes. Huilen, huilen, dat was echt niet grappig met de hormonen erbij.

mijn vriend heeft de neiging om kleingeld en werkbonnetjes in zijn zak te laten, ik moet ook altijd zijn broeken uitschudden. 
de autosleutel met automatisch slot heb ik ook een keer mee gewassen, 

Hier nog niet veel spannends, de eerdergenoemde zakdoekjes inderdaad. Maar zoon "spaart" sinds kort bloemetjes en blaadjes omdat hij die aan mij wil geven. Op zich heel schattig, maar er zitten dus allemaal verdroogde paardebloemen in zijn broekzakken, jaszakken en vestzakken. Het is een kwestie van tijd dat ik het vergeet te controleren... En ja, ik heb al meermaals tegen zoon gezegd dat hij bloemetjes niet in z'n zakken moet doen, maar hij blijft het doen... Oh en telt een kilo zand uit de zandbak mee? Wij schudden tegenwoordig maar standaard alle kleren buiten uit, anders verandert ons huis in een mini Sahara en de wasmachine in een modderbad...

Auwereel schreef op 01-05-2026 om 13:28:

[..]

Over zoon en wasmachine, ik ga hem waarschuwen dat hij als hij zijn was doet, eerst moet opletten waar de kat uithangt!

Niet elke kat zal zo'n "pretpakervaring" in de wasmachine waarderen! Fijn dat de hond goed oplette...

Hij is in elk geval 1x over de kop gegaan. Maar hij hield er niks aan over. Binnen een half uur zat hij alweer bovenin de kerstboom. En ook later zat hij nog steeds in de wasmachine (maar dan haalde hij wel uit als je je hand er in stak) en hij deed zelf de droger open om er in te kruipen. Dus hij was niet echt onder de indruk!

Sleutels, pennen, zakdoekjes, aanstekers en klusspullen uit de werkbroek van man: schroeven, schroevendraaier en deze week een Stanleymes met het mesje er een stuk uitgeschoven. Daar was ik niet zo blij mee, maar de wasmachine is nog heel gelukkig 

Een heel scherp mes. Heel dure reparatie van een nieuwe rubber ring. 

Een pen, wit broderie dekbed kon bij het vuil 

De huistelefoon. Lag blijkbaar op bed en heb hem met het beddengoed mee gewassen.

Joszy schreef op 01-05-2026 om 13:55:

[..]

Hij is in elk geval 1x over de kop gegaan. Maar hij hield er niks aan over. Binnen een half uur zat hij alweer bovenin de kerstboom. En ook later zat hij nog steeds in de wasmachine (maar dan haalde hij wel uit als je je hand er in stak) en hij deed zelf de droger open om er in te kruipen. Dus hij was niet echt onder de indruk!

wat een daredevil

Beetje pijnlijke vraag. Mijn wasmachine heeft as we speak de geest gegeven, of althans als ik hem aan zet slaan de stoppen door. We hadden afgesproken dat hij het nog twee maanden zou volhouden. Dan ga ik verhuizen en het plan was een nieuwe te laten bezorgen in het nieuwe huis, zodat ik deze niet hoef mee te verhuizen.
Maar even bedenken hoe ik dit ga oplossen. En hoe ik die handdoeken eruit krijg die er momenteel in zitten in een grote bak met water

Papieren zakdoekjes 

MMcGonagall schreef op 01-05-2026 om 14:48:

Beetje pijnlijke vraag. Mijn wasmachine heeft as we speak de geest gegeven, of althans als ik hem aan zet slaan de stoppen door. We hadden afgesproken dat hij het nog twee maanden zou volhouden. Dan ga ik verhuizen en het plan was een nieuwe te laten bezorgen in het nieuwe huis, zodat ik deze niet hoef mee te verhuizen.
Maar even bedenken hoe ik dit ga oplossen. En hoe ik die handdoeken eruit krijg die er momenteel in zitten in een grote bak met water

Dat is balen! Bij de meeste wasmachines kan je wel zonder stroom het water aftappen en met een noodontgrendeling de deur openen. Misschien bij die van jou ook? Ik zou even googlen op je wasmachine merk & type!

oh ja. Papieren zakdoekje. Muntgeld. Pontknipkaart. Pasje. 
alleen zo’n papieren zakdoekje is echt vervelend. Pontkaart idem.
Oh en ik was weleens een kattebelletje mee wat ik in m’n achterzak had gestoken. Onleesbaar dus 🤪

Joszy schreef op 01-05-2026 om 13:03:

ik niet, maar mijn moeder. De kat! Die is gered door de hond die voor de wasmachine ging liggen janken. Toen ging mijn moeder kijken en zag de kat...
Kat had hierna wel een veel zachtere vacht dan de andere twee. En was (natuurlijk) niet meer bang voor water.

Brrrrr. Dat was dan wel een heel tam exemplaar dat hij met dekbed en al (of zo) de wasmachine in werd geschoven. Cool beest ook, dat hij er Siberisch onder bleef

Ha ha de kat; ik heb hetzelfde gehad met de afwasmachine…

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.