Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

De laatste dag van het jaar

De laatste dag van het jaar, eigenlijk wel een bijzondere dag niet. Ach wij hebben een normale dag zoals elke dag. Ieder vermaakt zich op zijn eigen manier, zelf bezig met puzzelen (1000 stukjes van een Engelse Cottage) en een boek lezen (Aan het einde van de wereld van Kristin Hannah) met een kop thee. Wel zo smikkelen van oliebollen en de heerlijke versgebakken appelflappen die man nu aan het bakken is. Ook op de dag verspreid allerlei (gezonde) hapjes op de koffietafel. Eten is ook normaal, slapen vooral voor de kids ook. We maken ze om 23.30 uur wakker en mogen de laatste uurtje opblijven. We blijven binnen en niet naar buiten met het vuurwerk, er is al een container opgeblazen voor ons huis. De beste wensen ga ik vanmiddag doen anders kom ik er niet door heen. Verder, tja laat de laatste uurtjes maar voorbij gaan en op naar 2022

Hoe is het bij jullie de laatste dag.


De dag zelf verschilt niet zoveel van 30 december eigenlijk 😄 Beetje met de kinderen in huis aanklooien, plannen bedenken, plannen weer afschieten, beetje rondhangen op het forum

Een dag als alle anderen. Wij moet gewoon werken, kind is naar het KDV. Ik mag wel  we 2 uurtjes eerder afsluiten. Aangezien kind dan precies slaapt, haal ik hem daarna pas op (wat eigenlijk de normale ophaaltijd is).
Ik ga dan de voorbereiding voor het gourmetten doen. Dat is eigenlijk het enige wat anders is dan een normale vrijdagavond. En de oliebollen dan.
Zoon gaat normale tijd naar bed en wordt hopelijk niet wakker. Wij blijven waarschijnlijk wel iets langer op en gaan pas naar bed als het vuurwerk afgelopen is.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

31-12-2021 om 10:25

Man en zoon zijn nog gewoon werken,  ik ga straks oliebollen bakken met de top2000 goed hard aan.
 Als iedereen thuis is, worden er hapjes neergezet gedurende de rest van de dag/avond, echt avondeten doen we niet. Verder rommelt iedereen wat aan/doen we spelletjes/hangen voor de tv. Zoon gaat naar een feestje met vrienden, dochter is thuis. 

Om 00.00 is iedereen buiten voor een toost met de buren. Dat is traditie hier in het straatje, best gezellig. (Normaal gesproken met vuurwerk, maar nu uiteraard niet).

Hier hoor je al een paar weken flinke bommen af gaan, dus ik kan wel een voorspelling doen van de avond. Daarom gaan wij naar mijn ouders, die wonen in de bossen, we gaan gewoon op tijd naar bed en gaan de kinderen ook niet wakker maken. Dat hebben we nog nooit gedaan en aangezien wij zelf geen ding maken van 00:00 uur verwacht ik ook niet dat ze er naar gaan vragen in de nabije toekomst. In ons huis staan vandaag en morgen bekend als oliebollenfeest: ik bak zelf oliebollen die mogen ze vandaag en morgen de hele dag door eten. 

vriend is aan het werk, ik heb net de laatste boodschappen van het jaar   gehaald nu even een kopje thee.
straks schoonmaken en het eten voor vanavond voorbereiden

Even op de mountainbike geweest vanochtend. Verder rustig aan vandaag. Beetje relaxen, wat boodschappen halen. Vanavond zie ik wel of ik opblijf of niet 

Wij hebben een poging tot uitslapen gedaan maar dat is niet gelukt want om 8 uur gewoon wakker. Zitten te lezen en pokemon te spelen. Gaan straks even rondje wandelen en eind van de middag naar vrienden waar we eten en waarschijnlijk tot laat blijven hangen. 
Morgen doen we lekker niks. Nieuwjaarsbezoek doen we niet aan. Ik bel straks mijn moeder en zondag moeten we toch ff naar schoonouders.

Ik heb samen met baby uitgeslapen en man is al optijd vetrokken naar z'n vader. Die bakken elk jaar oliebollen en appelbeignets. 

Ik ben nog even in afwachting of ik nog een keer met baby langs de huisarts moet anders gaan we even wandelen als het droog is. 

Vanavond eten wij patat en komt er familie. 

Ik lig nog met migraine in bed. Net wakker. Zo even douchen en hopen dat de medicatie gaat werken. 
Man heeft storingsdienst dus hopelijk nergens storing. 
Vanmiddag nog een paar boodschappen samen en oliebollen halen. Vanavond maak ik met dochter samen pizza. 
En we kijken the masked Singer. Dochter maken we om 23.30 wakker en dan om 0.00 samen proosten met kinderchampagne. In onesie, lekker chill.

Hier is man nog aan het werk. Ik heb net een bos bloemen gekocht, en de laatste dingen voor de brunch morgen. Jongste kind kookt voor zijn broers en zussen. Die gaan daarna stappen met vrienden ( woon in Zwitserland , waar alles open is). Man en ik maken samen tapas vanavond, en blijven thuis van weg de beesten. Heerlijk samen, heb er zin in. En morgen brunchen we met kinderen en aanhang.

Boodschappen gedaan, 6 km gewandeld, zo even zwemmen en daarna nog wat bankhangen en tv kijken. Vanavond bij m'n moeder eten, maar rond 22 uur lekker naar huis en op tijd naar bed. Heb helemaal niks met oudjaar (al gun ik mezelf wel 'n paar oliebollen)

Het was mijn bedoeling om uit te slapen, net als voorgaande jaren werd ik wakker van de herrie. Voor de eerste keer niet door vuurwerk, maar buurman met zijn boormachine   

Yumi schreef op 31-12-2021 om 12:12:

Het was mijn bedoeling om uit te slapen, net als voorgaande jaren werd ik wakker van de herrie. Voor de eerste keer niet door vuurwerk, maar buurman met zijn boormachine

As we speak is de buurman hier nu ook aan het boren. Alsof nog even de hele foto collectie op de laatste dag aan de muur moet....

Hier is het ook een gewone dag. Ben nu thuis even eten, dadelijk weer werken. Vanmorgen ook al gewerkt.
Vanavond ben ik ook alleen thuis, normaal gaan we met een paar man gourmetten en spelletjes doen, maar dat vind ik nu niet verstandig, gezien het feit dat ik in de zorg werk

De fysio is net geweest. Ik mag mijn loopgips nu gebruiken en ik kan de trap weer op en ben eindelijk van mijn rolstoel af. Dus na 7 weken op de bank geslapen te hebben kan ik vannacht eindelijk weer in mijn eigen bed slapen. Rond 5 uur komt de visite. We gaan gourmetten en lekker borrelen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.