Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dat gaat niet door vanwege de sneeuw

Heb je vandaag, of morgen, overmorgen iets op de planning staan, maar het lukt niet vanwege de sneeuw, of je ziet er vanaf?
Post het hier! 
Schaam je er niet voor, we zijn namelijk niets gewend hier in Nederland, als er meer dan een halve cm valt!

krulliebollie schreef op 05-01-2026 om 20:19:

[..]

Bij ons vandaag niet. Wij kunnen het wel ophalen anders wordt het geannuleerd en krijg je geld terug. Ze konden niet op een andere dag bezorgen maar misschien dat dit in jou regio wel doorgeschoven kan worden?

Ik kreeg alleen de melding dat het geannuleerd wordt en ik wel alles zo opnieuw in mijn mandje kan gooien. Alleen had ik nogal wat dingen in de actie en die actie is vandaag verlopen. Dus ik loop nu heel veel korting mis, doordat die bestelling geannuleerd is heb maar even een appje gestuurd of daar nog wat aan te doen is, want had ook wat dingen met 1+1 gratis en dat is zo’n item wat eens in het half jaar deze actie heeft of zo. 

Morgen toch Efteling, heel benieuwd! Wel mooi met die sneeuw 

Koettie schreef op 05-01-2026 om 21:40:

Morgen toch Efteling, heel benieuwd! Wel mooi met die sneeuw

Ik denk dat het sprookjesbos gesloten blijft.

Maar de efteling lijkt me nu ook heel mooi! 

Veel sportlessen gaan niet door. En ik heb net al twee weken stilgezeten!

Schemerlampje schreef op 05-01-2026 om 21:25:

School van jongste geeft morgen en overmorgen online les. De school waar ik werk heeft besloten morgen de lessen door te laten gaan omdat het maar code geel is morgen. Ik ben benieuwd hoeveel absente leerlingen we morgen hebben.

Is dat basisonderwijs of vo of nog iets verder? Mbo, hogeschool, uni ofzo?

Zoon heeft morgen gewoon stage maar dat is op loopafstand. De prof van dochter maakt er een zoommeting van dat is universiteit. 

duizel schreef op 05-01-2026 om 22:04:

[..]

Voortgezet onderwijs op 12 km afstand. Veel kinderen die door de polders moeten fietsen of met de bus (die gister en vandaag niet ging).

Schemerlampje schreef op 05-01-2026 om 21:25:

School van jongste geeft morgen en overmorgen online les. De school waar ik werk heeft besloten morgen de lessen door te laten gaan omdat het maar code geel is morgen. Ik ben benieuwd hoeveel absente leerlingen we morgen hebben.

Je jongste kan alleen thuis blijven? Anders heb je als leerkracht en moeder toch een probleem (mits er niemand anders is voor opvang kind) 

duizel schreef op 05-01-2026 om 22:04:

[..]

Jongste zit op het MBO, ik werk op een middelbare school met een streekfunctie.

Het mbo waar ik werk heeft morgen ook online les en praktijklesen en examens gaan niet door. Ik geef geen les en kan mijn werk prima thuis doen dus blijf ook lekker thuis. Vo en hbo van zoons gaan vooralsnog gewoon door met lessen. Maar als morgen (net als vandaag een paar uur) de bussen niet rijden kan de hbo zoon ook niet naar school.  

Greyli schreef op 05-01-2026 om 22:22:

[..]

Je jongste kan alleen thuis blijven? Anders heb je als leerkracht en moeder toch een probleem (mits er niemand anders is voor opvang kind)

Ja hoor, jongste is 17 😁 Dus dat is gelukkig geen probleem.

Auwereel schreef op 05-01-2026 om 20:32:

[..]

Ik lees net op LinkedIn een post van een ouder die vertelt dat de kinderen van school een mailtje hadden gekregen: "Vertrek op tijd, want te laat, is melden". Dus luxe hoor, tegenwoordig worden kinderen netjes van tevoren gewaarschuwd.

Mijn man (65+) vertelde dat hij zich kon herinneren uit zijn middelbare school-periode, dat er verschrikkelijk veel sneeuw lag waar hij en zijn fietsgenoten richting stad doorheen moesten ploeteren. Ze waren wel halverwege afgestapt voor een sneeuwballengevecht, en zodoende een uurtje te laat op school. Maar op school werden ze
geprezen om hun doorzettingsvermogen, dat ze toch naar school waren gefietst.

Conclusie, het heeft niets met 40 jaar geleden of nu te maken, maar hoe rigide de school is in het opvolgen van de regels.

Ik nam veertig jaar geleden ooit twee bussen eerder om op tijd op school te zijn met vreselijk winterweer. Eenmaal op school bleken alle lessen geannuleerd te zijn. Om iedereen te informeren was de telefoonboom in werking gesteld, maar de eerste werd dus om 7:30 gebeld en toen was ik altijd al een half uur onderweg. Eenmaal op school was er niets voor de leerlingen die wel waren gekomen, geen kopje thee om warm te worden, geen kans om even op te warmen, bij de deur werden we direct terug gestuurd

Ik moet straks gewoon werken maar dat is op een half uur loopafstand. Normaal fiets ik natuurlijk maar er ligt hier 15 cm sneeuw en het is spekglad dus dat doen we maar even niet. Ik vind het doodeng en zou het liefst thuisblijven. Ik verwacht wel dat ik weer eerder naar huis kan, want er zal wel geen kip in de winkel zijn. Zaterdag mocht ik ook al veel eerder weg. Het was doodstil. En toen lag er veel minder sneeuw dan nu. Mijn moeder moet ook werken, en een flink eind met het OV. Maar denk dat die het niet gaat halen en met de auto de weg op durft ze niet want ze heeft zomerbanden. Ze moest er ook nu al zijn dus ben benieuwd of ze er gekomen is. 
Van mij mag het wel weer klaar zijn met dit weer, ik vind het helemaal niks. Leuk om naar te kijken hoor maar ik wil er niet doorheen hoeven. Vallen is een van mijn grootste angsten dus ik ga straks echt met shakende beentjes de weg op. 

Er rijden geen treinen tot minimaal 10 uur dus ik denk dat het weinig zin heeft als ik de weg op ga richting werk. Zit ik daar zo in mijn eentje aangezien 90% van de collega’s met het OV komt.

Mijn moeder is op haar werk gekomen in hartje Amsterdam. De tram en de metro reden gewoon dus dat is fijn. Hier rijd de buurtbus ook gewoon twee keer per uur langs zie ik. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.