Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dagopvang of uitlaatservice?

Zijn er hier mensen met honden die naar een dagopvang gaan of naar een uitlaatservice? Wij hebben een hond van 6 maanden waar we binnenkort met 1 dag in de week in de knoei komen. 
In het begin is hij een aantal keer bij de dagopvang geweest om te kijken maar hij verzette zich steeds als ik hem wegbracht wat ik onwijs zielig vond. Mijn moeder werkte nog thuis, dus ervoor gekozen om hem toch bij mijn moeder te brengen. Inmiddels is hij wat groter en moet mijn moeder weer naar kantoor. Nu heb ik rond gekeken en heb ik een leuke uitlaatservice gevonden waar hij rond half 12 opgehaald wordt en dan max. 15.30 uur weer thuis is. De uitlaatservice heeft een eigen terrein in het bos en ze loopt ongeveer 45-60 min met de honden. 
Wat zouden jullie doen? Iemand ervaringen?


Ik weet niet hoelang je dag is maar ik zou daar voor gekozen hebben als mijn hond nog had geleefd.
Mits hond leuk in de roedel had gepast.
Ik ga sochtends om 6u de deur uit en kom om 17.30 weer thuis. (daarom heb ik nog geen nieuwe hond en ook omdat ik diensten draai af en toe en dan 24u weg ben).

Ik denk ook dat je naar je hond moet kijken. Die van mij sliep graag uit en de overbrugging tot 11.30 haalde ze meer dan makkelijk. En als ze dan om 15.30 terug gebracht zou worden dan zou ze gaan liggen slapen. 

Heda

Heda

21-09-2021 om 08:10 Topicstarter

stokstaart schreef op 21-09-2021 om 08:06:

Ik weet niet hoelang je dag is maar ik zou daar voor gekozen hebben als mijn hond nog had geleefd.
Mits hond leuk in de roedel had gepast.
Ik ga sochtends om 6u de deur uit en kom om 17.30 weer thuis. (daarom heb ik nog geen nieuwe hond en ook omdat ik diensten draai af en toe en dan 24u weg ben).

Ik denk ook dat je naar je hond moet kijken. Die van mij sliep graag uit en de overbrugging tot 11.30 haalde ze meer dan makkelijk. En als ze dan om 15.30 terug gebracht zou worden dan zou ze gaan liggen slapen.

Je bedoelt voor de uitlaatservice denk ik? Die van ons slaapt ook de hele ochtend, we hebben er een camera op staan als we weg zijn. Als hij terugkomt denk ik dat hij ook weer slaapt want dan zal hij wel moe zijn. Wij zijn op die dag ook weg van 7.30 - 17.30. 

Mok

Mok

21-09-2021 om 08:18

Ik heb via de buurtapp een oppas gevonden. Eerst een keer een uurtje, langzaam uitgebouwd, en nu gaat ze er een hele dag naartoe. Ze vindt het onwijs leuk. 
Als ik had gemerkt dat ze angstig was of weerstand had, zou ik haar niet naar die oppas laten gaan. 

Heda schreef op 21-09-2021 om 08:10:

[..]

Je bedoelt voor de uitlaatservice denk ik? Die van ons slaapt ook de hele ochtend, we hebben er een camera op staan als we weg zijn. Als hij terugkomt denk ik dat hij ook weer slaapt want dan zal hij wel moe zijn. Wij zijn op die dag ook weg van 7.30 - 17.30.

Ja, ik bedoel idd de uitlaatservice. Als je hond zoveel stennis maakt bij de dagopvang zou ik m daar niet achterlaten met een gerust hart.

En voor de ene dag heb je het dan goed geregeld.

Onze hond gaat 3 keer per week naar de dagopvang en dat vond hij vanaf het begin aan fantastisch. Het scheelt wel heel erg per opvang hoe ze te werk gaan. Bij ons is de overweging dat het en voordeliger is en hij de hele dag zoet is. Hij krijgt ook wel de mogelijkheid om af en toe alleen tot rust te komen, maar hij zit ook een groot deel van de dag op een speelweide met andere honden. 
Op zich klinkt het vergelijkbaar met jouw uitlaatservice, maar een service die zulke ruime tijden hanteert lijkt me prijzig?
Voordeel voor ons van de opvang is ook dat er meerdere groepen/weides zijn, want hond heeft in de loop van de tijd wel wat vijanden gemaakt, ook al is ie met loslopen de grootste zachtaardige lobbes op aarde. Dus elke hond heeft zijn eigen zwarte lijst 

https://www.oopoeh.nl/

Kijk eens hier op.

Ik ben oprecht benieuwd waarom mensen een hond aanschaffen en dan 3x per week naar een hondenopvang brengen.
Waarom dan een hond aanschaffen?

Fuchsia schreef op 21-09-2021 om 08:48:

Ik ben oprecht benieuwd waarom mensen een hond aanschaffen en dan 3x per week naar een hondenopvang brengen.
Waarom dan een hond aanschaffen?

Nou inderdaad. Dan heb je er gewoon geen tijd voor.

Het schijnt dat de meeste uitlaatservicen  helemaal vol zitten en een wachtlijst hanteren en dat zal voor dagopvang niet anders zijn. Zal per regio wel verschillen. Heb je wel gecheckt?

Andere apps/sites die je kunt proberen: pawshake, petbnb, nextdoor.

Heda

Heda

21-09-2021 om 09:08 Topicstarter

Mlah! schreef op 21-09-2021 om 08:54:

Het schijnt dat de meeste uitlaatservicen helemaal vol zitten en een wachtlijst hanteren en dat zal voor dagopvang niet anders zijn. Zal per regio wel verschillen. Heb je wel gecheckt?

Andere apps/sites die je kunt proberen: pawshake, petbnb, nextdoor.

De uitlaatservice heeft nog plek op de woensdag en dat is precies de dag waar wij mee vastlopen. 

De dagopvang heeft altijd plek hier in de regio, je kan gewoon een dag reserveren. Ze hebben echt enorm veel plek.

Heda

Heda

21-09-2021 om 09:09 Topicstarter

stokstaart schreef op 21-09-2021 om 08:18:

[..]

Ja, ik bedoel idd de uitlaatservice. Als je hond zoveel stennis maakt bij de dagopvang zou ik m daar niet achterlaten met een gerust hart.

En voor de ene dag heb je het dan goed geregeld.

Daarom ben ik nu dus ook aan het rondkijken voor iets anders. Ik vond het zo zielig, ik moest zelfs huilen in de auto nadat ik hem weggebracht had. Ik wilde het nog een kans geven omdat hij toen nog wel erg klein was. Hij is nu een totaal andere hond. Maar inderdaad, ik zie er enorm tegenop.. 

Heda

Heda

21-09-2021 om 09:12 Topicstarter

Patatje15 schreef op 21-09-2021 om 08:21:

Onze hond gaat 3 keer per week naar de dagopvang en dat vond hij vanaf het begin aan fantastisch. Het scheelt wel heel erg per opvang hoe ze te werk gaan. Bij ons is de overweging dat het en voordeliger is en hij de hele dag zoet is. Hij krijgt ook wel de mogelijkheid om af en toe alleen tot rust te komen, maar hij zit ook een groot deel van de dag op een speelweide met andere honden.
Op zich klinkt het vergelijkbaar met jouw uitlaatservice, maar een service die zulke ruime tijden hanteert lijkt me prijzig?
Voordeel voor ons van de opvang is ook dat er meerdere groepen/weides zijn, want hond heeft in de loop van de tijd wel wat vijanden gemaakt, ook al is ie met loslopen de grootste zachtaardige lobbes op aarde. Dus elke hond heeft zijn eigen zwarte lijst

Gelukkig dat hij het gelijk al geweldig vond, dat lijkt mij een hele geruststelling. Ik zat echt niet lekker op mijn werk en vond het een hel om hem weg te brengen. Bij onze dagopvang zijn er ook meerdere groepen en kleine honden bij kleine honden etc. De dagopvang heeft ook 5 sterren maar ik had het idee dat hij het er niet leuk vond..

De dagopvang kost 15 euro per dag en de uitlaatservice 12,50, dus valt allemaal erg mee. Om dat verschil hoef ik het niet te doen gelukkig

Mok

Mok

21-09-2021 om 09:14

Fuchsia schreef op 21-09-2021 om 08:48:

Ik ben oprecht benieuwd waarom mensen een hond aanschaffen en dan 3x per week naar een hondenopvang brengen.
Waarom dan een hond aanschaffen?

Helemaal mee eens. Hier is het ook geen wekelijks terugkerend iets. Twee dagen in de maand ben ik weg en is er niemand thuis. Dat vind ik nog wel te doen.

Heda

Heda

21-09-2021 om 09:16 Topicstarter

Fuchsia schreef op 21-09-2021 om 08:48:

Ik ben oprecht benieuwd waarom mensen een hond aanschaffen en dan 3x per week naar een hondenopvang brengen.
Waarom dan een hond aanschaffen?

Ik werk ook 4 dagen in de week en de andere 3 dagen is hij bij mijn ouders die ook een hond hebben. Hij is altijd hartstikke blij als ik hem daarheen breng, maar net zo blij als ik hem ophaal. Hij krijgt eigenlijk 24/7 aandacht terwijl ik toch 4 dagen werk. In onze vrije tijd zijn wij echt constant met de hond bezig. Ik weet zeker dat het een gelukkige hond is en er zijn zat hondjes die het veel slechter hebben dan die van ons, ondanks dat wij beide werken. 

Ik zou wel nagaan of de uitlaatservice is aangesloten bij HUS Nederland. De uitlaatservices schieten nu als paddenstoelen uit de grond. Je moet wel iemand hebben die kennis heeft van honden en gedrag. 
Ik heb een hond zwaargewond en een hond dood terug gekregen dus ik ben niet zo’n fan van een uitlaatservice. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.