Huiskamer
Femke09
27-01-2025 om 15:50
Cadeautje voor reisgenoten
Jawel, we gaan met het hele gezin, ouders (60+) en vier kinderen (40+) zonder aanhang, zonder kinderen, een paar dagen naar Wenen.
Ontzettend leuk, en fantastisch dat het zomaar gelukt is een datum te vinden dat iedereen kan.
Ik wil alvast een feestje van de voorpret maken en een cadeau tasje aan iedereen geven, maar ik weet niet goed wat daarin kan. Liefst iets wat met Wenen te maken heeft natuurlijk, maar een Wiener Schnitzel in je cadeau tasje is natuurlijk niet heel praktisch
Op zoek naar tips dus!
Bedrag maakt me niet veel uit, tussen de 10 en 30 euro p.p. moet ik een heel eind kunnen komen toch? Ik heb alvast mini-deo flesjes voor onderweg, een reisgidsje met de specificaties van onze reis (de boekingen staan op mijn naam, dus wel zo handig) en een overzichtje van de dingen die we daar kunnen doen.
Caroline80
28-01-2025 om 07:51
mana_sutiyuq schreef op 28-01-2025 om 07:37:
Even een ander geluid: zit iedereen te wachten op meuk? Wij krijgen regelmatig van dat soort tasjes en binnen een dag zie ik de inhoud in de afvalbakken liggen. Deels, geheel of zelfs ongeopend.
Thermosfles of andere fles, leuk voor een dag, gaat daarna naar de kringloop. De kringloop staat er vol mee. Of eerst jaren ongebruikt in de kast en dan alsnog naar de kringloop.
Puzzelboek, dat is een hobby, die boekjes belanden ongebruikt bij het oudpapier of met een beetje geluk bij de kringloop.
Bij onervaren reizigers zou ik een paklijst geven: zonnebrand, hoed of petje, goede schoenen etc. Wenen kan heel warm zijn afhankelijk van wanneer je gaat. Daar kun je wel die drinkfles bij zetten.
Een kaart met daarop plaatjes van de hoogtepunten die je kunt of al gaat bezoeken en de locatie van het hotel.
Een boekje met daarin de kaartjes die al gekocht zijn.
Ik zou inderdaad ook niet ze te wachten op meuk. Een kleinigheidje in de vorm van iets eetbaars of waarvan je zeker weet dat de krijger het gaat gebruiken/leuk vindt zou nog kunnen. Maar een tasje met allemaal spulletjes. Nee dank je.
Wat me nu nog te binnen schiet. Als het gaan om iets wat ze vooraf krijgen om de voorpret te vergroten is misschien een leuke legpuzzel van Wenen.
Dolfje
28-01-2025 om 08:23
Qua geen extra spullen mee zou ik voor een digitale reisgids /planning gaan. Eventueel een gedeeld bestand waar iedereen onderweg ook foto's etc in kan zetten.
rionyriony
28-01-2025 om 08:43
Veertig jaar geleden had ik al geld genoeg om alles wat ik op het gebied van snoep wou hebben, te kunnen kopen. Dus vreselijk moeilijk om iets universeels te bedenken, wat weinig omvang, weinig gewicht heeft en toch interessant of lekker genoeg is om met je mee te nemen.
Een minuscuul intrigerend spelletje misschien? Een mini draaikubus of dergelijke? Een deel van de mensen zal daar dan, aangestoken door anderen, mee gaan spelen. Als er niets anders is wat ze interesseert bijvoorbeeld gedurende ritten. Ook een notitieblokje met uitwisbaar schrijfvlak is iets wat een tijdje kan boeien.
Zeespiegel
28-01-2025 om 09:11
jullie hebben de prachtige situatie met 3 volwassen generaties van 1 familie op vakantie te gaan. Een cadeau met die insteek, zou een aandenken aan eerder kunnen zijn. De laatste groepsfoto voor alle kinderen hun eigen weg gingen. Of iets in die strekking.
Broadway
28-01-2025 om 09:17
Ellori schreef op 27-01-2025 om 16:11:
Je zou wat Mozartkugeln kunnen scoren, heeft niet typisch iets met Wenen te maken, maar wel Oostenrijk. Of als jullie voor die tijd nog een keer met iedereen samen zijn een sachertorte kopen en lekker bij de koffie of thee opeten.
die zijn van salzburg. je hebt ook wiener chocolate. bonbons vooral.
edit: ik zie nu dat je zelf al aangaf dat mozart van salzburg is.
wat gaaf dat jullie zo met het oude gezin gaan. is er geen foto van toen de kinderen klein waren die je erbij kunt doen?
Ellori
28-01-2025 om 09:57
Broadway schreef op 28-01-2025 om 09:17:
[..]
die zijn van salzburg. je hebt ook wiener chocolate. bonbons vooral.
edit: ik zie nu dat je zelf al aangaf dat mozart van salzburg is.
wat gaaf dat jullie zo met het oude gezin gaan. is er geen foto van toen de kinderen klein waren die je erbij kunt doen?
Er staat toch ook al dat het niet typisch iets met Wenen te maken heeft? 
Wel nog een tip voor in Wenen trouwens, het OV is goed geregeld (vonden wij in ieder geval de keren dat wij er waren) en als ik het me goed herinner is een OV kaart voor een bepaalde periode goed te doen, goedkoper dan voor elk ritje een kaartje kopen en heeeeeel veel goedkoper dan zo'n toeristen kaart waarmee je ook in een aantal attracties kan. Tenzij dat juist de attracties zijn waar je in wilt, dan kan het zomaar de moeite waard zijn.
Een van de dingen die ik altijd mee terug nam waren Lindt ballen. Er zitten een aantal winkels in Wenen waar ze heeeeeeel veel keuze hebben. Sterker nog, dit is een van de redenen dat ik er nog een keer heen wil
.
Loeki72
28-01-2025 om 10:07
Ellori schreef op 28-01-2025 om 09:57:
[..]
Er staat toch ook al dat het niet typisch iets met Wenen te maken heeft?
Wel nog een tip voor in Wenen trouwens, het OV is goed geregeld (vonden wij in ieder geval de keren dat wij er waren) en als ik het me goed herinner is een OV kaart voor een bepaalde periode goed te doen, goedkoper dan voor elk ritje een kaartje kopen en heeeeeel veel goedkoper dan zo'n toeristen kaart waarmee je ook in een aantal attracties kan. Tenzij dat juist de attracties zijn waar je in wilt, dan kan het zomaar de moeite waard zijn.
Een van de dingen die ik altijd mee terug nam waren Lindt ballen. Er zitten een aantal winkels in Wenen waar ze heeeeeeel veel keuze hebben. Sterker nog, dit is een van de redenen dat ik er nog een keer heen wil
.
Lindt ballen kun je overal kopen en is Zwitsers. Dat zou ik niet doen. Misschien is het leuk om een dagje een hopp in hopp off bus te boeken met z’n allen?
Ademes
28-01-2025 om 11:21
Lastig, ik geloof dat ik ook niet zou zitten wachten op een tasje met meuk. Een reisoverzicht is prima, maar ik ben wel gehecht aan mijn eigen merk deo en dat neem ik sowieso wel mee.
Wat ik wel een heel mooi aandenken zou vinden is een fotoboek achteraf. Dat idee van een puzzel vind ik ook leuk!
krulliebollie
28-01-2025 om 11:28
Het recept voor Sachertorte? En dan een reservering bij Hotel Sacher om de echte Sacher Torte te eten daar met zn 6-en?
Femke09
28-01-2025 om 18:58
mana_sutiyuq schreef op 28-01-2025 om 07:37:
Even een ander geluid: zit iedereen te wachten op meuk? Wij krijgen regelmatig van dat soort tasjes en binnen een dag zie ik de inhoud in de afvalbakken liggen. Deels, geheel of zelfs ongeopend.
Thermosfles of andere fles, leuk voor een dag, gaat daarna naar de kringloop. De kringloop staat er vol mee. Of eerst jaren ongebruikt in de kast en dan alsnog naar de kringloop.
Puzzelboek, dat is een hobby, die boekjes belanden ongebruikt bij het oudpapier of met een beetje geluk bij de kringloop.
Bij onervaren reizigers zou ik een paklijst geven: zonnebrand, hoed of petje, goede schoenen etc. Wenen kan heel warm zijn afhankelijk van wanneer je gaat. Daar kun je wel die drinkfles bij zetten.
Een kaart met daarop plaatjes van de hoogtepunten die je kunt of al gaat bezoeken en de locatie van het hotel.
Een boekje met daarin de kaartjes die al gekocht zijn.
Haha, dat is inderdaad precies wat ik wil voorkomen.
Het is sowieso iets vooraf, om d'r voorpret te verhogen, dus een (bewerking van) een foto van ons is een leuk idee.
Om bij meuk vandaan te blijven valt er veel af. Ik ken mijn reisgenoten goed, dus een puzzelboekje is geen weggegooid geld.
Ik heb nog even voor ik complert moet zijn, heb vanavond kleine doosjes pepermunt gehaald, dat kan sowieso oedereen bij ons waarderen. En een geprint reisschema voor de digibeten hier
Femke09
28-01-2025 om 19:00
Leuk, ik zie hier zoveel dingen voorbij komen, ook om daar te doen
fijne inspiratie, dank!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.