Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Cadeautje voor reisgenoten

Jawel, we gaan met het hele gezin, ouders (60+) en vier kinderen (40+) zonder aanhang, zonder kinderen, een paar dagen naar Wenen. 
Ontzettend leuk, en fantastisch dat het zomaar gelukt is een datum te vinden dat iedereen kan.

Ik wil alvast een feestje van de voorpret maken en een cadeau tasje aan iedereen geven, maar ik weet niet goed wat daarin kan. Liefst iets wat met Wenen te maken heeft natuurlijk, maar een Wiener Schnitzel in je cadeau tasje is natuurlijk niet heel praktisch 

Op zoek naar tips dus!

Bedrag maakt me niet veel uit, tussen de 10 en 30 euro p.p. moet ik een heel eind kunnen komen toch? Ik heb alvast mini-deo flesjes voor onderweg, een reisgidsje met de specificaties van onze reis (de boekingen staan op mijn naam, dus wel zo handig) en een overzichtje van de dingen die we daar kunnen doen. 

Femke09

Femke09

27-01-2025 om 15:52 Topicstarter

We zijn niet heel actief, althans mijn ouders niet, dat gaat niet. Geen wereldburgers ook, dus we gaan echt naar 'de grote stad' in een 'ver land'. Er is er eentje die graag wil hardlopen, de rest zal op het gemak een museum pakken (ja, óók die giga-dure Sissi rondleiding), stadswandeling(etje) maken, wat winkelen en eten. 

Je zou wat Mozartkugeln kunnen scoren, heeft niet typisch iets met Wenen te maken, maar wel Oostenrijk. Of als jullie voor die tijd nog een keer met iedereen samen zijn een sachertorte kopen en lekker bij de koffie of thee opeten.

Mozartkugeln idd. Misschien een boekje over Freud. Een apfelstrüdel? 

Wenen is wel echt heel leuk! Ik wil ook nog graag een keer terug. 

Je kan thuis al het OV regelen. Als je het print en in een hoesje doet, heeft iedereen al direct zijn ticket.
Mocht je gaan vliegen: zuurtje oid tegen het dichtklappen van de oren.
Mannerbiscuit (zo'n pennywafel met hazelnootsmaak) zie je daar ook overal maar is hier ook gewoon te krijgen. Als de Lidl Oostenrijkse week heeft kan je dat soort dingen daar kopen.
Een tegoedbon voor een taartje met koffie op jouw kosten. Voor je ouders zo'n koetsje. 

een travel journal maken en daar alvast de route en tickets in doen? En natuurlijk mozart kugeln

Manner! 
Is bij de meeste AH vestigingen gewoon te koop.

Mozartkugeln

Er bestaan "Bosatlas" quiz boekjes van denksport, misschien is er ook wel een met Oostenrijk/wenen. Of sowieso een puzzelboekje voor onderweg. 

Metro-dag/week/weekend ticket

Een boek wat zich afspeelt in Wenen?
https://www.allesoverboekenenschrijvers.nl/boeken-over-wenen/

Maar Mozartkugeln en Manner zijn toch juist dingen die je juist daar koopt?
Dat is daar origineel en het lekkerst.

Dan zou ik nu eerder denken aan dingen voor de reis, zoals een leuke waterfles, of een thermosflesje (die zou je nog kunnen personaliseren als je nog even tijd hebt (iets met wenen en de datum erop) met een toegangskaartje tot een museum erbij.

ik zou er denk ik juist niets in stoppen, van wat je bij uitstek heel goed in Oostenrijk kan kopen.
Misschien iets wat verwijst naar een verrassing die nog niet in de papieren staat?
Een op Oostenrijk toegespitste quis zelf samenstellen.

Ik kan me ook voorstellen dat wanneer jij de reis al organiseert, een ander ook nog juist iets leuks wilt toevoegen.

Femke09

Femke09

28-01-2025 om 07:07 Topicstarter

Reisplanning op papier zetten is een goed idee. Over de Mozartkögeln hebben we al grappen gemaakt, dat is Salzburg, niet Wenen  

Ik heb wel Oostenrijkse zuurtjes, voor onderweg. Maar idd, ze vinden het vast leuker om daar zelf iets uit te zoeken.

Puzzelboek vind ik een goeie.

Ik vind het idee van een gepersonaliseerde waterfles leuk. Dan zet je er Wenen 2025 op en is het daarna een leuk aandenken aan de reis die ook echt bruikbaar is. Wel kiezen voor ieder een andere kleur of de namen er ook meteen op laten zetten, zodat jullie ze niet door elkaar halen.

Ik zou het op kleine lichte dingen houden; reisschema, tickets, ov-kaart, wat zuurtjes/kauwgom. Zelf zou ik er namelijk niet op zitten te wachten een extra tasje bagage mee te krijgen. Info boekje kies ik graag zelf uit en 6x het zelfde boekje mee lijkt me sowieso niet zo nuttig. Vanuit Nederland Oostenrijks snoep naar Oostenrijk vervoeren idem. Toiletartikelen heb ik zelf in mijn toiletmap zitten. Puzzelboekje kan, als je reisgezelschap daarvan houdt. Maar dan zou ik ook voor 6 verschillende gaan, kunnen ze uitwisselen.

Evt nog als grapje iets om als reisgezelschap herkenbaar te zijn; opvallende broche/sleutelkoord/armbandje met jouw telefoonnr oid?

Even een ander geluid: zit iedereen te wachten op meuk? Wij krijgen regelmatig van dat soort tasjes en binnen een dag zie ik de inhoud in de afvalbakken liggen. Deels, geheel of zelfs ongeopend.

Thermosfles of andere fles, leuk voor een dag, gaat daarna naar de kringloop. De kringloop staat er vol mee. Of eerst jaren ongebruikt in de kast en dan alsnog naar de kringloop.

Puzzelboek, dat is een hobby, die boekjes belanden ongebruikt bij het oudpapier of met een beetje geluk bij de kringloop.

Bij onervaren reizigers zou ik een paklijst geven: zonnebrand, hoed of petje, goede schoenen etc.  Wenen kan heel warm zijn afhankelijk van wanneer je gaat. Daar kun je wel die drinkfles bij zetten. 

Een kaart met daarop plaatjes van de hoogtepunten die je kunt of al gaat bezoeken en de locatie van het hotel.
Een boekje met daarin de kaartjes die al gekocht zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.