Huiskamer
Loulou39
19-02-2024 om 20:19
Blooper- en moppertopic katten
Naar aanleiding van het “gewone” blooper en moppertopic, bij deze eentje voor katten (idee van Koekjez).
Omdat er in het gewone blooper en moppertopic vandaag een paar leuke kattenverhalen staan, lijkt het me inderdaad een goed idee om hier dit topic te openen.
oudmaarnognietkoud
03-06-2025 om 18:14
Als mijn kat spuugt, heel af en toe een haarbal, dan doet zij dat bij voorkeur op het kleed onder de salontafel. Best een grote tafel zodat ik er niet bij kan. Las laatst best een goede tip. Ik schuif een krantje onder haar kop en verdomt, zij spuugt op de krant. Fijne tip.
Dat werkt natuurlijk alleen als ik thuis ben.
MissHolmes
03-06-2025 om 18:34
Auwereel schreef op 03-06-2025 om 18:05:
[..]
De bijdrage van de kat zal wel in de vuilniszakken gezeten hebben. 💩
Toen ik voor de kat van mijn zoon zorgde, was ik bezorgd als ik de trap afliep met de vuilniszak in mijn hand of-ie niet scheuren zou... Terecht zo te zien!
Onder andere
Citroengraag
03-06-2025 om 18:42
oudmaarnognietkoud schreef op 03-06-2025 om 18:14:
Als mijn kat spuugt, heel af en toe een haarbal, dan doet zij dat bij voorkeur op het kleed onder de salontafel. Best een grote tafel zodat ik er niet bij kan. Las laatst best een goede tip. Ik schuif een krantje onder haar kop en verdomt, zij spuugt op de krant. Fijne tip.
Katten spugen bij voorkeur op een zachte ondergrond, omdat ze geen spetters die opspatten in hun gezichtje willen. Kunnen veel studenten nog wat van opsteken.
Koekjez
03-06-2025 om 21:28
Een van mijn katten miauwt steeds vaker en heel hard. Blijkbaar vooral als ik thuis ben (volgens mijn vriend doet ze dat niet als ik weg ben). Als ze ‘s nachts denkt dat ik wakker ben geworden is het vaak al raak, dus ik slaap tegenwoordig met oordopjes. Ik kan ook niet rustig op de bank zitten, want ze miauwt bij elke beweging die ik maak, ik geluid dat ik maak. Ik hoef mijn tenen maar te wiebelen of te diep in te ademen en ze begint al.
Volgens de dierenarts is ze bejaard maar helemaal gezond.
Loulou39
03-06-2025 om 21:40
Koekjez schreef op 03-06-2025 om 21:28:
Een van mijn katten miauwt steeds vaker en heel hard. Blijkbaar vooral als ik thuis ben (volgens mijn vriend doet ze dat niet als ik weg ben). Als ze ‘s nachts denkt dat ik wakker ben geworden is het vaak al raak, dus ik slaap tegenwoordig met oordopjes. Ik kan ook niet rustig op de bank zitten, want ze miauwt bij elke beweging die ik maak, ik geluid dat ik maak. Ik hoef mijn tenen maar te wiebelen of te diep in te ademen en ze begint al.
Maar ga je er ook (bijna) elke keer op in? Ook al is het geïrriteerd?
Want dan wordt je katje "beloond", en blijft ze mauwen. Heeeeel herkenbaar trouwens😩. Al zuchtte ik maar, dan is het al een reactie. Hield hier niet meer op.
MissHolmes
04-06-2025 om 07:40
Koekjez schreef op 03-06-2025 om 21:28:
Mijn inmiddels bejaarde kat doet dat ook, hard miauwen. Ik heb een goede vriend die dierenarts is, die heeft uitgelegd dat er iets (niks ernstigs) in de hersens gebeurt wat dit veroorzaakt. Normaal proces van ouder worden...
Loulou39
14-06-2025 om 12:19
Sinds het overlijden van mijn katje, is mijn andere katje steeds keihard aan het mauwen. Op een hele harde bijna krolse manier, niet gewoon mauwen. Dus niet van ouderdom, maar van verdriet denk ik. Vooral als ik in een andere kamer ben, dan doet ze dat (bijvoorbeeld als ik douche of aan het werk ben).
Ik probeer er niet op te reageren om het niet te belonen, maar ik word er inmiddels helemaal gek van! Dit duurt nu al weken.
Heeft iemand misschien tips hoe ik hier mee om moet gaan?
En vooral hoe ik dit kan stoppen/verminderen?
Beterlaat2021!
14-06-2025 om 13:25
Als je zeker weet dat de kat gezond is, (> miauwen kan duiden op nierklachten of doofheid <
, is een nieuwe kat erbij dan een optie?
oudmaarnognietkoud schreef op 03-06-2025 om 18:14:
Als mijn kat spuugt, heel af en toe een haarbal, dan doet zij dat bij
voorkeur op het kleed onder de salontafel. Best een grote tafel zodat
ik er niet bij kan. Las laatst best een goede tip. Ik schuif een krantje
onder haar kop en verdomt, zij spuugt op de krant. Fijne tip.
Ik doe dat bij honden met het stofblik....
Loulou39
14-06-2025 om 13:46
Beterlaat2021! schreef op 14-06-2025 om 13:25:
Als je zeker weet dat de kat gezond is, (> miauwen kan duiden op nierklachten of doofheid <
, is een nieuwe kat erbij dan een optie?
[..]
Ik doe dat bij honden met het stofblik....
Ja, ze is gezond in dat opzicht (We moeten elke maand naar de dierenarts voor een injectie en die heeft haar twee weken geleden nog nagekeken en haar bloed is kortgeleden ook gecheckt). En ik hoef maar een sluitclipje van een zakje open te maken en ze staat al naast me, dus doof is ze ook nog niet 😅
Ik wil ook graag een kat erbij, maar ik weet niet wanneer het juiste moment is, want ik lees vaak dat je eerst de rouwperiode moet afwachten. Plus het wordt dan een uitdaging want ik heb geen extra kamer om een nieuwe kat rustig te laten wennen. En ze is al 15.
Ik wil haar ook geen extra stress geven, maar dit is ook niets...
MissHolmes
15-06-2025 om 07:30
Loulou39 schreef op 14-06-2025 om 12:19:
Sinds het overlijden van mijn katje, is mijn andere katje steeds keihard aan het mauwen. Op een hele harde bijna krolse manier, niet gewoon mauwen. Dus niet van ouderdom, maar van verdriet denk ik. Vooral als ik in een andere kamer ben, dan doet ze dat (bijvoorbeeld als ik douche of aan het werk ben).
Ik probeer er niet op te reageren om het niet te belonen, maar ik word er inmiddels helemaal gek van! Dit duurt nu al weken.
Katten rouwen ook zeker dus dat ze van slag is is normaal gedrag. Ik zou Feliway gebruiken. Dat is wat mij betreft echt een wondermiddel tegen stress bij katten..Verder geef haar wat meer aandacht en speel wat meer met haar.
Ellori
15-06-2025 om 11:06
Loulou39 schreef op 14-06-2025 om 12:19:
Katten kunnen ook verlatingsangst hebben. Een van onze katten kan ook zo mauwen dat het door merg en been gaat en dat is altijd als een van ons even weg gaat. Ze kan dat al doen als ik naar het toilet ga maar ze doet dat ook als vriend iets naar een van de afvalbakken brengt en ze te laat is om mee te lopen (meestal lopen ze achter ons aan als we afval of papier ofzo gaan wegbrengen). Je zou inderdaad feliway of bachbloesem in het drinkwater kunnen proberen.
Loulou39
15-06-2025 om 12:14
Wij hebben al jaren Feliway in het stopcontact, de Optimum.
Maar ik zal ook eens de spray gebruiken, misschien helpt dat beter, en me even in de Bachbloesem verdiepen.
Ik knuffel en praat altijd al veel met mijn katjes (katje), maar ik zal toch af en toe weg moeten.
Wat een rotsituatie dit zeg! Ik vind het zo zielig voor haar.
kerst
15-06-2025 om 18:15
Lastig inderdaad Loulou..
15 jaar is ook een leeftijd, dat je er niet gauw een andere kat bijhaalt .
Ik heb wel een tweede kat erbij gekocht voor mijn eerste kat (Siamees). Dat gaat nu prima
Ik kom hier nog even klagen over de kattenpoeplucht van kat nummer 2 (die veel meer natvoer krijgt).
Echt die stinken veel meer dan van kat nummer 1😵💫!
Loulou39
15-06-2025 om 18:49
kerst schreef op 15-06-2025 om 18:15:
Lastig inderdaad Loulou..
15 jaar is ook een leeftijd, dat je er niet gauw een andere kat bijhaalt .
Ik heb wel een tweede kat erbij gekocht voor mijn eerste kat (Siamees). Dat gaat nu prima![]()
Ik kom hier nog even klagen over de kattenpoeplucht van kat nummer 2 (die veel meer natvoer krijgt).
Echt die stinken veel meer dan van kat nummer 1😵💫!
Hoe oud was je Siamees toen? Even uit nieuwsgierigheid, want Siamezen zijn natuurlijk anders qua karakter (schatjes!!), maar toch.. 😀.
En hoe oud was het nieuwe katje? Ik zit er over te denken om een wat oudere, gezellige gezapige (bestaat dat woord?) kater te proberen.
Ik vind het trouwens wel grappig dat je het hebt over een kat er bij gekocht, want ik zei net tegen mijn katje "zal ik een vriendje voor je kopen?". Helaas gaf ze geen antwoord (of wel, maar dat begrijp ik dan weer niet... 😇).
En o ja, wat kan kattenpoep stinken als ze natvoer krijgen, dat is zo'n verschil!! Dat herken ik echt!
Auditor
15-06-2025 om 19:46
Waarschijnlijk ook herkenbaar: Het is het personeel niet toegestaan om boeken, tablets of andere zaken te gebruiken die de aandacht van de Koninklijke Hoogheden af zouden kunnen leiden. Die worden zodanig met kopjes weggeduwd, dat je ze uit pure ellende maar weglegt.
De ragdoll kater van mijn moeder is daar heel goed in.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.