Huiskamer
Loulou39
19-02-2024 om 20:19
Blooper- en moppertopic katten
Naar aanleiding van het “gewone” blooper en moppertopic, bij deze eentje voor katten (idee van Koekjez).
Omdat er in het gewone blooper en moppertopic vandaag een paar leuke kattenverhalen staan, lijkt het me inderdaad een goed idee om hier dit topic te openen.
Yindi
02-05-2025 om 19:29
Hebben jullie poezenbeesten nog iets uitgehaald de afgelopen tijd?
Hier weer een nieuw grapje van Poes met haar eten... Nu ze bijna 4 is krijgt ze opeens interesse wat wij eigenlijk aan het eten zijn. Normaal ligt ze tijdens het eten altijd in de buurt, ze weet dat ze niet op tafel mag, maar van de week trok ze van enthousiasme bijna het tafelkleed van tafel...
Ik gaf haar een zacht duwtje om haar te motiveren haar voorpoten van tafel te halen en weer op een stoel te gaan zitten en geef haar daarna een aai over haar bol. Snuf snuf snuf... wat ruikt er zo lekker aan mijn hand? Poes begint enthousiast mijn hand af te likken! Man en ik kijken elkaar aan en realiseren ons dat ze niet de kip, maar de MAIS van tafel wil jatten! Toen ze eenmaal doorhad dat die lekkere smaak van dat gekke gele ding kwam, sloeg ze man bijna zijn maiskolf uit z'n handen.
Echt, die kat van ons is zo'n rare eter! 
Auwereel
02-05-2025 om 20:45
Mopper:
Ik pas op de poes van zoon. Ik zag haar even toen ik binnenkwam, maar ze vluchtte gelijk weg. Ik heb er een uurtje of twee gezeten, toen was het voedertijd en dan zou ze vast wel tevoorschijn komen. Nou nee dus. Ik heb er nog een uur gezeten en toen kreeg ik zelf honger en ben ik naar huis gegaan.
Ik hoop dat ze snel aan me went, want om er uren te zitten zonder dat ik haar zie en kan bevestigen dat het goed met haar gaat, lijkt me niet fijn...
Rogue
02-05-2025 om 22:07
wat niet, mijn senior kat bezorgt me of een woede-aanval of stress.
grootste ergernis is zijn bak, laatst kwam ik thuis en had hij een half spoor getrokken door het huis, hij doet zijn behoefte het liefst aan het begin van de bak en staat er ook regelmatig in
de vloer is nog nooit zo'n schoon geweest, dweil soms elke dag
ook wordt hij steeds kieskeuriger qua eten, poes eet liefst de hele dag door.
felix is zijn vaste natvoer, maar soms mix ik met andere merken op ''soep'' basis vanwege zijn gebit.
laatst wilde hij niet eten, pas toen ik zakje natvoer open trok at hij
ook had hij een 1,5 week terug een ''nachtblind aanval'' meestal gaat het na een paar min vanzelf over.
maar dit keer bleef hij er in, dus ik schoot weer in de stress had bijna de DA gebeld.
maar de volgende dag was hij weer normaal
soms wordt ik echt knettergek van dat beest maar weet nu al als hij binnenkort het loodje legt ben ik waarschijnlijk ontroostbaar.
tussendoor voeren we nog steeds oorlog over mijn bureau stoel,

Loulou39
02-05-2025 om 22:32
Dat van die bureaustoel ken ik. Ik heb net een nieuwe en die was meteen ingepikt. Zat ik alsnog met een bil op een stoel te werken.
En zoveel meer dingen, maar ik heb mijn katje vandaag redelijk onverwachts in moeten laten slapen, en ik zou alle ergernissen meteen terug willen hebben als ik hem daarmee terug krijg. Inclusief elke nacht een paar keer wakker mauwen.
Rogue
02-05-2025 om 22:57
Auwereel schreef op 02-05-2025 om 20:45:
Mopper:
Ik pas op de poes van zoon. Ik zag haar even toen ik binnenkwam, maar ze vluchtte gelijk weg. Ik heb er een uurtje of twee gezeten, toen was het voedertijd en dan zou ze vast wel tevoorschijn komen. Nou nee dus. Ik heb er nog een uur gezeten en toen kreeg ik zelf honger en ben ik naar huis gegaan.
Ik hoop dat ze snel aan me went, want om er uren te zitten zonder dat ik haar zie en kan bevestigen dat het goed met haar gaat, lijkt me niet fijn...
heeft ze je vaker gezien/kent ze je een beetje?
sommige katten houden niet van vreemden, en verstoppen zich vaak als ''je'' weg bent komen ze weer tevoorschijn.
Loulou39 schreef op 02-05-2025 om 22:32:
Dat van die bureaustoel ken ik. Ik heb net een nieuwe en die was meteen ingepikt. Zat ik alsnog met een bil op een stoel te werken.
En zoveel meer dingen, maar ik heb mijn katje vandaag redelijk onverwachts in moeten laten slapen, en ik zou alle ergernissen meteen terug willen hebben als ik hem daarmee terug krijg. Inclusief elke nacht een paar keer wakker mauwen.
aawh
en ik heb het gejinxed, want het is weer zover
met de nachtblindheid
Auwereel
03-05-2025 om 08:02
Rogue schreef op 02-05-2025 om 22:57:
[..]
heeft ze je vaker gezien/kent ze je een beetje?
sommige katten houden niet van vreemden, en verstoppen zich vaak als ''je'' weg bent komen ze weer tevoorschijn.
Nee, ze moet nog aan me wennen, maar ik hoop toch wel dat dat niet weken gaat duren.
MissHolmes
03-05-2025 om 10:11
Rogue schreef op 02-05-2025 om 22:07:
wat niet, mijn senior kat bezorgt me of een woede-aanval of stress.
grootste ergernis is zijn bak, laatst kwam ik thuis en had hij een half spoor getrokken door het huis, hij doet zijn behoefte het liefst aan het begin van de bak en staat er ook regelmatig in![]()
de vloer is nog nooit zo'n schoon geweest, dweil soms elke dag
ook wordt hij steeds kieskeuriger qua eten, poes eet liefst de hele dag door.
felix is zijn vaste natvoer, maar soms mix ik met andere merken op ''soep'' basis vanwege zijn gebit.
laatst wilde hij niet eten, pas toen ik zakje natvoer open trok at hij![]()
ook had hij een 1,5 week terug een ''nachtblind aanval'' meestal gaat het na een paar min vanzelf over.
maar dit keer bleef hij er in, dus ik schoot weer in de stress had bijna de DA gebeld.
maar de volgende dag was hij weer normaalsoms wordt ik echt knettergek van dat beest maar weet nu al als hij binnenkort het loodje legt ben ik waarschijnlijk ontroostbaar.
tussendoor voeren we nog steeds oorlog over mijn bureau stoel,
Dat met die bak heb ik ook, ik pak iedere dag de steelstofzuiger wel want ik houd van schoon. Oorlogen over zitplekken komen mij ook bekend voor, ik ga gewoon half bovenop haar zitten, dan gaat ze vanzelf weg. (Met wijlen kat had ik die strijd nog erger)
Ik heb er nog 1 sinds de ander is gaan hemelen en die begint zich als een koninklijke hoogheid te gedragen. Moeilijk doen als de brokjes haar niet bevallen, mevrouw wenst een aantal x per dag schoon water en rond 7 uur vindt ze echt dat haar personeelslid uit bed moet komen om aan haar kattenverzorg-taken te beginnen
. (Maar je krijgt er ook zoveel voor terug he
..)
Die van mij is overigens inmiddels ook een ouwe grijze theemuts..
Rogue
03-05-2025 om 12:52
Auwereel schreef op 03-05-2025 om 08:02:
[..]
Nee, ze moet nog aan me wennen, maar ik hoop toch wel dat dat niet weken gaat duren.
als je pech hebt wel, ![]()
mijn schoonmoeder heeft haar kat al vanaf dat ze kitten is en dat beestje woonde de eerste 3 maanden zowat in de keuken. omdat ze niks anders kende uiteindelijk raakte ze wel gewend. maar het was een uitdaging.
MissHolmes schreef op 03-05-2025 om 10:11:
[..]
Dat met die bak heb ik ook, ik pak iedere dag de steelstofzuiger wel want ik houd van schoon. Oorlogen over zitplekken komen mij ook bekend voor, ik ga gewoon half bovenop haar zitten, dan gaat ze vanzelf weg. (Met wijlen kat had ik die strijd nog erger)
Ik heb er nog 1 sinds de ander is gaan hemelen en die begint zich als een koninklijke hoogheid te gedragen. Moeilijk doen als de brokjes haar niet bevallen, mevrouw wenst een aantal x per dag schoon water en rond 7 uur vindt ze echt dat haar personeelslid uit bed moet komen om aan haar kattenverzorg-taken te beginnen
. (Maar je krijgt er ook zoveel voor terug he
..)
Die van mij is overigens inmiddels ook een ouwe grijze theemuts..
oh nee van mij niet, die gaat dan voor je neus zitten en vervelend doen.
gisteraaf besloot hij ook dat hij bij ons wilde slapen, prima dat gaat goed tot halverwege de nacht.
want wordt meneer lastig, hij gaat dan over je heen lopen en poken. dus na 1o0 min heb ik hem naar de huiskamer gebonjourd
Auwereel
03-05-2025 om 14:26
Rogue schreef op 03-05-2025 om 12:52:
[..]
als je pech hebt wel,
Ze zit onder/in het bed verstopt, dus ik zie haar echt niet, ze heeft zoch goed ingebouwd. Toen mijn zoon haar net had, was hij haar ook kwijt, maar in een goed afgesloten, klein appartement, waar kòn ze uithangen? In het bed dus. Het is een bed met lades en als het hoofdeinde van het bed wat omhoog staat, kan ze zo onder het bed zitten, zonder dat je haar ziet. En het duurde even voor mijn zoon dat door had, dat was dus even paniek. Maar hij had het kunnen weten, we zijn ook eens een cavia kwijt geweest die zich in de bank verschanst had!
Ellori
03-05-2025 om 14:44
Hier ook een hele periode een strijd om mijn bureau stoel gehad met de 2 dames. Inmiddels ligt 1 van de 2 nog vaak op mn stoel, de andere ligt op haar eigen eetkamer stoel. Gelukkig gaat ze wel weg zodra ik een bepaald geluidje maak (maak ik altijd als ze in de weg ligt of loopt), wel zo makkelijk haha.
En dat eten, echt hou op hoor! We hebben op een gegeven moment een merk gevonden wat onze prinsesjes wel aten, tot een van de 2 er opeens mee stopte. Prima, toch nog een andere smaak van dat merk geprobeerd, dat ging er in als zoete koek. En ook dat was opeens klaar....
Ik ben voorstander van mijzelf en mijn dieren voeding geven die zo goed mogelijk aansluit als dat mogelijk is. Het is helaas niet mogelijk om vers vlees te geven maar we geven goede brokken, die eten ze gelukkig wel nog steeds haha. Maar inmiddels zijn we overgestapt op gourmet gold tot mijn grote ergernis, maar dit eten ze tenminste. Tot dezelfde kat het een tijdje geleden ook weer niet at. Bleek dat ze het op een warm bordje wou hebben. Inmiddels is die fase weer voorbij. En nu moet ze de mouse geprakt hebben, gewoon een half blikje op een bord knallen blieft mevrouw niet. En dan eet ze het die dat ook niet meer op, ook niet als je het vervolgens alsnog in stukjes prakt haha.
MissHolmes
04-05-2025 om 07:20
Het was weer moord en brand net, alsof ze gevierendeeld werd.. water en brokjes waren op...
nlies
04-05-2025 om 11:08
Mopper namens buurvrouw ( ik vind t wel grappig, en kan het wel hebben een kat die af en toe de tuin inwandelt) Buurvrouw heeft dus een kat die ze op eigen terrein wil houden. Heel goed streven, niks mis mee. dus aan een kant van de tuin schrikdraad andere kant conservenblikken waarvan het de bedoeling is dat kat schrikt van het geluid, en ook nog ergens een bak water waar kat niet doorheen wil/durft. En na wat aanpassingen bleef kat binnen. Totdat ze wat veranderingen in de tuin aanbracht en kat zijn weg naar buiten vond, en hier in de tuin belandde. En buurvrouw weer opnieuw moest gaan uitdokteren hoe hij buiten kwam. Ik geloof dat het weer gelukt is, heb kat niet meer gezien.
rionyriony
04-05-2025 om 11:43
Gisteren zag je pratende katten op Lachen om Homevideo's op SBS6 in de vooravond. Hele conversaties met de eigenaren en dan gaf de kat in zo goed mogelijke mensentaal antwoorden op de vragen.
Zal wel ergens terug te zien zijn of herhaald worden. Ik weet niet of de video's of de katten gemanipuleerd zijn, overigens.
Ik heb geen kat maar ken dat wel van sommige honden. Zodra er enig denkwerk van zijn kant bij moet komen begin ik het te wantrouwen maar ik weet wel dat honden zo goed mogelijk jou willen vertellen wat ze nodig hebben.
Rogue
04-05-2025 om 13:27
Auwereel schreef op 03-05-2025 om 14:26:
[..]
![]()
Ze zit onder/in het bed verstopt, dus ik zie haar echt niet, ze heeft zoch goed ingebouwd. Toen mijn zoon haar net had, was hij haar ook kwijt, maar in een goed afgesloten, klein appartement, waar kòn ze uithangen? In het bed dus. Het is een bed met lades en als het hoofdeinde van het bed wat omhoog staat, kan ze zo onder het bed zitten, zonder dat je haar ziet. En het duurde even voor mijn zoon dat door had, dat was dus even paniek. Maar hij had het kunnen weten, we zijn ook eens een cavia kwijt geweest die zich in de bank verschanst had!
had een heel verhaal getypt, gaat dat monster ging op mijn toetsenbord staan🤨
poging 2:
katten zijn meesters in verstoppen, en idd op de meest rare plekken zo heeft mijn kat zich wel is verstopt in de erker van het raam.
maar het headboard van ons bed stond er tegen aan, dus vandaar dat ik hem niet zag plus de luxaflex.
je kan eventueel haar eten in de slaapkamer zetten, als ze honger heeft komt ze wel tevoorschijn.
opaatje vreet alles wat los en vast zit, kwark, mayonaise, kipfilet, salami, banaan, kaas zelfs broccoli vind die lekker
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.