Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Black Friday.

Black Friday is volledig overgewaaid naar ons kikkerlandje en het is bijna zover.. in hoeverre ga jij er in mee?
Heb je een deal gezien die je écht niet laat schieten? En waarom? Heb je onderzocht of het echt een goede deal is, of dat de prijs recent opgehoogd is en er nu opeens een "enorme" korting op zit? 


Regendrup.

Regendrup.

22-11-2021 om 16:41 Topicstarter

De enige goede deal die ik tot nu toe ben tegengekomen is die van BookChoice: een jaarabonnement voor nog geen 20 euro. 
Daar ga ik toch echt wel in mee, voor minder dan 1,67 euro krijg ik geen 8 luister- en ebooks ergens anders. Vaak zit er wel echt wat leuks tussen.

Regendrup. schreef op 22-11-2021 om 16:41:

De enige goede deal die ik tot nu toe ben tegengekomen is die van BookChoice: een jaarabonnement voor nog geen 20 euro.
Daar ga ik toch echt wel in mee, voor minder dan 1,67 euro krijg ik geen 8 luister- en ebooks ergens anders. Vaak zit er wel echt wat leuks tussen.

Bij de bibliotheek ook niet?

Regendrup.

Regendrup.

22-11-2021 om 16:44 Topicstarter

FantasticFox schreef op 22-11-2021 om 16:43:

[..]

Bij de bibliotheek ook niet?

Nee volgens mij niet. En het fijne aan BookChoice vind ik eigenlijk ook dat de boeken dan "van mij" zijn. Dus als ik het abonnement opzeg, ik toch nog altijd beschikking heb over die luisterboeken en ebooks.

Heb ook Koboplus, maar daar zat een boek dat ik heel graag wilde lezen nog niet in bijvoorbeeld. Zit deze maand wel in BookChoice. Nou dan gaat die 1,67 wel 10x in dat ebook als ik het bij kobo had moeten kopen  

En het aanbod verrast me ook wel vaak, heb meerdere boeken gelezen via BookChoice die ik nóóit zelf uitgezocht had, maar wel heel goed bleken te zijn. 

Ik heb mijn zinnen gezet op twee producten:

Een Fitbit Sense. Die heb ik al langer op het oog dus ik weet wel wanneer het een echte aanbieding is. De prijs is bij één aanbieder op dit moment al flink gezakt maar in de VS is er een 30% korting aanbieding bij Fitbit zelf dus ik wacht nog eens even af of er hier ook een nóg aantrekkelijker aanbieding komt. 

Een Envisense Co2 meter. Ik heb een tijdje zo'n ding geleend via het Energieloket. Geeft info over binnenklimaat en (dus) ook over risico op aerosolen. Ik vind 'm nogal duur maar als er een leuke aanbieding is, sla ik toe. Kun je nog eens met goed fatsoen mensen uitnodigen. Zolang het nog mag in ieder geval. 

Ik ga overigens zeker online bestellen. Ik ga nu niet een winkel in als het niet nodig is. Ik had onlangs nogal slechte ervaringen met het handhaven van mondkapjes dus zelfs al hebben ze ze in de stad dan nog ga ik er niet heen. 

Het is dat ik toevallig nog twee dingen wilde kopen, voor die items hou ik nu wel de black friday deals in de gaten. Andere jaren eigenlijk niks mee gedaan.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-11-2021 om 16:55

Nee. Ik heb op dit moment niets nodig, en dan is die "fantastische aanbieding" alsnog verspild geld als ik er gebruik van maak.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

22-11-2021 om 17:08

Nee, ik heb niets met kopen om het kopen. Als ik iets nodig heb, koop ik het meteen. Heb ik het niet nodig, dan trekt een korting mij niet over de streep om het toch te kopen. 

Ik heb stiekem een 2e wifi/bluetooth speaker op het oog. Ik heb een Bose Soundtouch 20 in de woonkamer en wilde eigenlijk een Soundtouch 10 in de hobbykamer voor tijdens het thuiswerken, want mijn mini JBL Go-tje is toch best blikkerig voor 36 uur per week luisteren. Blijken ze die Soundtouch niet meer te maken, en de nieuwe Home 500 is ruim 350 euro. Dus ik heb nu een Tweakers alert uit staan voor de Home 500 en de JBL Charge 5, de Charge 5 is van zichzelf maar 150 euro, als hij nou nog even richting de 100 zou gaan zou dat een leuke deal zijn. De 500 is nu al "maar" afgeprijsd naar 270ish, opzich niet slecht maar ietwat boven mijn budget nog. Ik geef momenteel al veel geld uit aan de verhuizing, dus als het niet gebeurt hoef ik hem voorlopig ook niet en blijft hij lekker op de wishlist staan.

Ik zag net op Zalando dat een artikel op mijn verlanglijstje opeens 25 euro duurder geprijsd staat, dus neem aan dat dat als aanloop naar Black Friday gedaan is zodat ze vrijdag kunnen adverteren met X-% korting. Gewoon een grote oplichterij is 't volgens mij. 

Regendrup.

Regendrup.

22-11-2021 om 17:19 Topicstarter

redbulletje schreef op 22-11-2021 om 17:17:

Ik zag net op Zalando dat een artikel op mijn verlanglijstje opeens 25 euro duurder geprijsd staat, dus neem aan dat dat als aanloop naar Black Friday gedaan is zodat ze vrijdag kunnen adverteren met X-% korting. Gewoon een grote oplichterij is 't volgens mij.

Ja dat is echt zo erg!!

Regendrup. schreef op 22-11-2021 om 17:19:

[..]

Ja dat is echt zo erg!!

Hoezo is dat erg? Heb je recht op korting omdat het toevallig Black Friday is? Dit is gewoon een marketingtrucje, er zijn genoeg mensen die hierin trappen. 

* disclaimer: natuurlijk zitten er -als je goed zoekt- ook wel echte aanbiedingen tussen, maar ze zijn vaak dun gezaaid. 

En nee, ik doe dus niet mee aan deze koopmanie. Ik heb niks nodig. En mocht dat wel zo zijn, dan kan dat wachten tot januari. 

Regendrup.

Regendrup.

22-11-2021 om 18:18 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 22-11-2021 om 17:39:

[..]

Hoezo is dat erg? Heb je recht op korting omdat het toevallig Black Friday is? Dit is gewoon een marketingtrucje, er zijn genoeg mensen die hierin trappen.

* disclaimer: natuurlijk zitten er -als je goed zoekt- ook wel echte aanbiedingen tussen, maar ze zijn vaak dun gezaaid.

Het is wel erg als de prijs veel hoger wordt gemaakt en er gedaan wordt alsof er een MEGA korting op de normale prijs gegeven wordt. Dat is gewoon niet waar.

En natuurlijk heb je geen 'recht' op korting, maar ze doen wel alsof het korting is. Is dan gewoon niet zo. En dat is misleiding.

ik heb een paar dingen die ik (later in de verbouwing) nodig heb. Mochten ze in de aanbieding komen dan zal ik ze alvast aanschaffen, bijvoorbeeld de tado radiatorknoppen. 
Gelukkig heeft Tweakers voor veel dingen een prijs monitor dus kunnen we zien of het een realistische aanbieding is of niet. 

Vooraf de prijs verhogen vindt ik niet netjes, dacht dat dat ook niet mocht. 

Ik had iets nodig wat ik bij Wehkamp heb besteld. Om bezorgkosten te voorkomen heb ik gebruik gemaakt van een simpele maar wel èchte korting op washandjes (die ik ook dringend nodig had). Dus dat was voor mij een goeie deal. Geen enorm voordeel maar toch meegenomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.