Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Binnenpretjes

Soms lees ik iets, kom ik iets tegen of leg ik een verband waar ik inwendig een hoop lol om heb. Omdat lol en plezier het leukste zijn om te delen, open ik een apart topic voor alle gein en ongein die niet past binnen de taalvoutjes, de Memes of het dirty-mind topic (als ik er een gemist heb, excuus!) 

vee plezier! 


er.is.maar.1.Pino

er.is.maar.1.Pino

17-09-2021 om 16:41 Topicstarter

en de directe aanleiding voor het topic….

E1-F4-A87-F-6620-4-FAB-AA19-3-BF0399-B676-E.jpg


contradictio in personis 😂 

Raspoetin!

Ik moet (heel flauw) altijd lachen om mensen met toepasselijke namen. Bijvoorbeeld een slager die 'Van Stal' heet. Of een groenteboer met de naam 'Appel'.

Een tampon met jeukpoeder

Herfstappeltaart schreef op 17-09-2021 om 19:35:

Ik moet (heel flauw) altijd lachen om mensen met toepasselijke namen. Bijvoorbeeld een slager die 'Van Stal' heet. Of een groenteboer met de naam 'Appel'.

Of juist niet. 

Bakker de Slager kwam ik laatst tegen. 

Zo staat er op een lokale fb groep een oproepje: 
Stoeptegels en bakstenen, gratis af te halen aan de Steenbakkerij (straatnaam dus). 😂

Ik had laatst de grootste lol met mezelf. Niet helemaal een binnenpretje maar ik had hele mooie schoenen voor mezelf besteld. Het pakketje wordt bezorgd, man zegt “wat is dat?”. Ik zei “dat zijn die schoenen die je voor mij gekocht hebt”. Als je zijn hoofd had gezien. Ik vond mezelf heel grappig en heb er smakelijk om gelachen. 

Een slager die Bakker of Visser heet. 

er.is.maar.1.Pino

er.is.maar.1.Pino

17-09-2021 om 20:59 Topicstarter

Ginevra schreef op 17-09-2021 om 17:28:

Raspoetin!

Ja niet te geloven toch? 

er.is.maar.1.Pino

er.is.maar.1.Pino

17-09-2021 om 21:02 Topicstarter

Regendrup. schreef op 17-09-2021 om 20:41:

[..]

Of juist niet.

Bakker de Slager kwam ik laatst tegen.

Haha, die werken bij mij ook mijn lachspier ja 😄

Ik woon in Waalwijk en hier zit een zeer grote vestiging van bol.com aan de Pakketweg. Vind ik ook erg grappig 🤣

Het wordt een aptoniem genoemd als je een naam hebt die past bij je beroep:
https://indebuurt.nl/leiden/nieuws/opmerkelijk/dit-geloof-je-nooit-er-werkt-een-oogarts-bij-lumc-leiden-en-die-heet~77505/

Eerst nog even een stukje educatie, gewoon omdat het kan. Een naam die perfect past bij je beroep, daar bestaat een term voor. Dat heet een aptoniem. Een aptoniem is dus bijvoorbeeld Christian Kok die werkt als chef in de keuken en Arie Tuinman die hovenier is.

Maar dat kan genialer. Wat dacht je van tandarts Stephan Auw, de Utrechtse familie Broekman die al 180 jaar een jeanszaak runt, plastisch chirurg Herman van Tits en gynaecoloog Peter Poeschmann.



Ik kwam laatst in een mail een naam tegen, met grote letters een naam van een spreker,  waarvan ik dacht, hoe kan je een nou zo'n naam hebben gekregen van je ouders, wat raar. Of zou dat een artistennaam zijn ofzo. Bij het verder lezen van de mail bleek het een verschrijving te zijn, maar dan wel een hele freudiaanse. Wegens herkenbaarheid wil ik niet zeggen welke, maar binnenpretje en het idee "o het zou je maar overkomen dat je zo'n schrijffout maakt" streden om voorrang.

Wanneer mensen uitdrukkingen verhaspelen zonder dat ze het doorhebben en daarmee onbedoeld grappig zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.