Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 


Geen ban dus. Maar hoe kan het dan dat er bij haar geen reacties aanklikbaar zijn en bij anderen wel. Of heeft ze het laten sluiten?

Vrijevlinder schreef op 26-01-2023 om 08:34:

Geen ban dus. Maar hoe kan het dan dat er bij haar geen reacties aanklikbaar zijn en bij anderen wel. Of heeft ze het laten sluiten?


Dat kan je zelf instellen. 

MeganRapinoe schreef op 26-01-2023 om 08:56:

[..]


Dat kan je zelf instellen.

Dat wist ik niet, weer wat geleerd. 

https://www.me-to-we.nl/mensen-zonder-kinderen-zo-herken-je-ze/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1674725709

Sommige puntjes snap ik wel, sommigen totaal niet! Hoezo kun je je wc deur niet dichtdoen en moet je peuter erbij zijn als je moet piesen? The horror... 3 minuten alleen zijn is toch wel mogelijk??

Ik vind het artikel oppervlakkig en doorspekt met vooroordelen en afgunst. Ik herken er weinig van eigenlijk.

Het is min of meer humoristisch bedoelt denk ik?

Ze doen net alsof alle mensen zonder kinderen geld hebben als water 😂

Flapje schreef op 15-02-2023 om 17:15:

Ze doen net alsof alle mensen zonder kinderen geld hebben als water 😂

Het scheelt wel een hoop hoor denk ik! Ik had wat babyspulletjes gekocht voor de slachtoffers van de aardbeving, alles in de aanbieding maar ik was toch aardig wat geld kwijt. Even later liep ik in de supermarkt en zag ik twee oudere kinderen en dacht ik jeetje als je die aan moet kleden ieder seizoen opnieuw! En uit eten, iets drinken, als ik die gezinnen zie zitten denk ik altijd dat wordt een gepeperde rekening.

Ik vond ze trouwens schattig die rompertjes enzo, maar toen ik ze gewassen had en allemaal op moest vouwen dacht ik wel wat een werk zeg, ik ben gewoon echt te lui voor kinderen.

Ik heb best wat columns van haar gelezen, omdat het me fascineert wat ze iedere keer weer uit haar toetsenbord krijgt.

Een tikkeltje cynisme of sarcasme kan ik best waarderen. Zeker bij het onderwerp kinderen, waar je aan de andere kant ook mensen hebt die het veel te zoetsappig schetsen. Maar de mate waarin dit in haar stukken zit, en ook de hoeveelheid columns met zo'n toon ze heeft geschreven.. Het is zo afgunstig zoals stokstaart ook schrijft. Ik vraag me echt af waarom die vrouw drie kinderen heeft gekregen.

Vanmiddag was ik op een verjaardagsfeestje, wat een hel was dat zeg. Kinderen van 1 tot 7 die de nodige herrie maakten, steeds overal aanzaten en weer teruglegden als ze het niet lekker vonden. We hebben nauwelijks en normaal woord met elkaar kunnen spreken door alle herrie. 

Door het jongste kind die steeds rond de tafel liep, moesten we telkens ons drinken in de hand houden, spullen verschuiven. Erg ontspannend was het niet bepaald. 
Ik had medelijden met de gastvrouw en heer, dit kan toch niemand leuk vinden?

redbulletje

redbulletje

29-07-2023 om 23:32 Topicstarter

Waarom ben je dan gegaan? 

Goeie vraag. Omdat ze het overdag vierden en omdat het een familielid is die altijd bij ons komt op verjaardagen, en wij waren een paar keer niet geweest. 

https://www.boredpanda.com/funny-childfree-memes/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=boredpanda&utm_term=stories&utm_content=style_1&fbclid=PAAabhEgqZ_a_cMs2i0KU6PYuRVGhF9MQvbShejjUZt784T2Wxldrvz-POd90

Nummer 2 vind ik een hele goeie: Een opgeluchte of blije reactie bij een negatieve test in reclames over zwangerschapstesten...

Nummer 20 en 32 🤣🤣🤣

redbulletje

redbulletje

23-08-2023 om 19:28 Topicstarter

Kindvrije zones in vliegtuigen:
https://www.nu.nl/economie/6277721/corendon-vluchten-naar-curacao-krijgen-kindvrije-zone.html
Het idee van afgezonderde ruimtes is goed, alleen zouden ze juist de mensen die met kinderen reizen extra moeten laten betalen ipv de mensen die rust willen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.