Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 


redbulletje

redbulletje

15-03-2022 om 07:59 Topicstarter

Koekie1980 schreef op 06-03-2022 om 09:44:

[..]

Whut whut... Heb ik gemist??

Hij is er nu wéér! Een lentedinerbon, dus word maar 'ns wat actiever hier!

redbulletje

redbulletje

15-03-2022 om 08:03 Topicstarter

Nu met die oorlog en alle gevolgen die dat voor ons gaat hebben betreffende koopkracht/welvaart, ben ik extra blij dat ik geen nageslacht op de wereld heb gezet. Denk dat we geen leuke jaren tegemoet zullen gaan, of er moet een wonder gebeuren dat Putin snel het veld moet ruimen. 

Ik kan nog een positief punt melden van het niet hebben van kinderen (en ook geen partner).... in isolatie mag je je hele huis zonder problemen blijven gebruiken...

redbulletje

redbulletje

15-03-2022 om 08:34 Topicstarter

Ja dat lijkt me ook een zeer plezierig voordeel. 

Ach ja, dat is ook wel fijn ja. Sowieso dat je niet spastisch hoeft te doen als iemand in je huishouden besmet is.

Zusterclivia schreef op 15-03-2022 om 09:05:

Ach ja, dat is ook wel fijn ja. Sowieso dat je niet spastisch hoeft te doen als iemand in je huishouden besmet is.

Het enige spastische is dat ik de katten niet mag aaien/knuffelen....

🖐️ even naar de schrijvers/schrijfsters die mij nog niet kennen.
 Ik ben snjo, kom ook van Vief af en bij mij is hier ook een beetje de klad in het topic gekomen. Wist nog niet of ik hier of daar mee zou schrijven.... resultaat: ik schreef op beide plekken niet.

snjokorn schreef op 15-03-2022 om 08:29:

Ik kan nog een positief punt melden van het niet hebben van kinderen (en ook geen partner).... in isolatie mag je je hele huis zonder problemen blijven gebruiken...

Ik vind dat dus vreselijk. Ondanks dat ik elke dag wel even contact heb via telefoon met mensen voel ik dus echt wat eenzaam (mijn zieke hoofd helpt niet).

En de katten niet mogen knuffelen Ik weet niet wie dat bedacht heeft maar die van mij nemen geen genoegen met een nee. Die gaan bovenop me zitten en de kitten jat mijn snotdoekjes ook al ruim ik die consequent op. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgt.

stokstaart schreef op 15-03-2022 om 09:59:

[..]

Ik vind dat dus vreselijk. Ondanks dat ik elke dag wel even contact heb via telefoon met mensen voel ik dus echt wat eenzaam (mijn zieke hoofd helpt niet).

En de katten niet mogen knuffelen Ik weet niet wie dat bedacht heeft maar die van mij nemen geen genoegen met een nee. Die gaan bovenop me zitten en de kitten jat mijn snotdoekjes ook al ruim ik die consequent op. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgt.

Ik bedoelde het meer van: dan hoef je je niet op te sluiten op de slaap- of logeerkamer.

Naar dat je de persoonlijke contacten zo mist.

 * mijn katten liggen nu ook gewoon gezellig op en naast me hoor, niet tegen te houden...*

Ik ben gewoon een lekkere extravert en heb mensen om me heen nodig (tot de momenten dat ik even alleen wil zijn en dat duurt vaak niet heel lang). Tis gelukkig mijn laatste isolatiedag 

En dat stuk over huisdieren heeft volgens mij iemand geschreven die zelf geen huisdieren heeft of mee is opgegroeid

Ik ben geen extravert, maar ook geen introvert. Een beetje gezelligheid is leuk, maar dan het liefst in werkomgeving of 1-op-1/klein groepje (max 4).
Maar in isolatie zou best kunnen, ik ga alleen wel iedereen spammen met telefoontjes en zo.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

15-03-2022 om 11:04

Het enige probleem met isolatie hier zou zijn dat ik afstand moet houden van de rest van mijn gezin. Ga zo zelden mogelijk buiten, dus dan is verplichte isolatie een goed excuus. 

Ik ben inmiddels al weer hoog en breed uit isolatie.
Heb de tijd goed benut (vind ik zelf): heb de ramen gelapt binnen en buiten
Jammer dat er voor komende week weer saharazand wordt verwacht...

Zusterclivia schreef op 15-03-2022 om 10:54:

Ik ben geen extravert, maar ook geen introvert. Een beetje gezelligheid is leuk, maar dan het liefst in werkomgeving of 1-op-1/klein groepje (max 4).
Maar in isolatie zou best kunnen, ik ga alleen wel iedereen spammen met telefoontjes en zo.

Hier hetzelfde! 🤗 Kan mezelf goed vermaken in m'n eentje 

kunnen jullie allemaal effe in dat topic over "Vliegen met dreumes" meeschrijven? Jankende kinderen op verre vluchten zijn gewoon ruk, hoe lief die zogenaamde wondertjes normaliter ook zijn 😉

Een poster schrijft zelfs dat het een goed idee is dat er jankende kinderen zijn zodat anderen minder graag vliegen. Wat zo slecht voor t milieu 🙈 alsof meer mensen op deze aardbol zetten zo lekker milieuvriendelijk is!?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.