Huiskamer
Rogue
14-08-2025 om 16:27
Beste & slechtste boekverfilming Volgens jou
Naar aanleiding van het : lees je een boek meer dan eens topic;
Welk boekverfilming is volgens jouw het beste?
of de slechtste en waarom?
Welk boek schreeuwt om een verfilming, & Welk boek kan kunnen ze maar beter met rust laten?
Kun jij je nog je eerste boekverfilming herinneren en wat je er van vond?
En wat is beter het boek of de film😉
*alles mag he, inclusief strips/games*

Let op kan spoilers bevatten*
ik ben echt een mega boekenwurm, denk dat Mathilda een van de eerste boekverfilmingen was die ik zag.
vond het leuke en goed gedaan.
De slechtste was voor mij toch wel : Hoe duur was de suiker.., een dikke flop, de belangrijkste verhaal lijn (de relatie tussen Elza & Sarith) was compleet gewist voor mijn gevoel.
De eerste Harry Potter vond ik geweldig, daarna werd het voor mijn gevoel minder. de domste beslissing vond ik dat Foppe de klopgeest helemaal was weggelaten niet voorkwam.
De serie-Firefly lane, vond ik een lastige, uiteindelijk heel mooi gedaan maar zat toch teveel met het boek in me hoofd.
Outlander heb ik, het 2de seizoen niet eens gehaald😒
The Help aka Een keukenmeidenroman vond ik beide aardig.
*waarschijnlijk kom ik later met nog meer*
yette
16-08-2025 om 12:45
absor schreef op 15-08-2025 om 08:21:
doet me denken aan het boek ; het gouden ei van Krabbe
In het boek aan het eind dood en niet gered. de amerikaanse verfilming aan het eind levend en wel gered. Nogal verschil😂
Spoorloos is een veel beter verfilming!
StarD
16-08-2025 om 19:09
Ik dacht kom eens kijken bij de buren en vond dit wel een leuk topic voor een eerste post
Stephen King-films vind ik altijd bijzonder goed passen bij het beeld in mijn hoofd, heel knap.
Slechtste: De Kleine Blonde Dood.
Desideria
16-08-2025 om 22:33
Miss_Moneypenny schreef op 15-08-2025 om 10:09:
[..]
Ik vond het einde in het boek van Where the crawdads sing beter. Verder wel een mooie film.
Al het blauw van de hemel is al verfilmd. Tout le blue du ciel, door Netflix. Hier nog niet te zien helaas.
You made my day! Ik ga hem gelijk opzoeken ❤️
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.