Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Benadering na deelname activiteit

Hoi luitjes,

Ik heb deelgenomen aan een bepaalde activiteit en nadien ontving ik een appje van iemand vd organisatie. Staat niets ongepast in verder, dus wil er niet teveel stampij van maken, maar toch vind ik dit niet heel prettig merk ik. 

Is dit normaal tegenwoordig of ligt het aan de organisatie zelf? 🤔 

Ben geen lid of iets trouwens.. 


Ik snap het niet helemaal geloof ik. Heb je zelf je tel.nr. gegeven?

appeltje_

appeltje_

25-09-2021 om 12:16 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 25-09-2021 om 12:12:

Ik snap het niet helemaal geloof ik. Heb je zelf je tel.nr. gegeven?

Nee. Ik heb wel telefonisch contact gehad om wat informatie op te vragen en mij aan te melden voor de activiteit.. 

Dat ligt er toch helemaal aan wat voor appje? 

Was het appje min of meer namens de organisatie?
Ging het bijv. over de afgelopen activiteit of een volgende activiteit?
Of was het meer op persoonlijke titel en was de inhoud van de app ook meer persoonlijk? In forum-jargon 'off topic'.

Ik neem aan dat het appje met de activiteit van dien had, iets van ‘danku voor deelname?’ 
Wat is daar mis mee?

Of was het een trainer die jou nu mee uitvraagt voor een drankje?
Dan is het wat anders natuurlijk.

appeltje_

appeltje_

25-09-2021 om 12:32 Topicstarter

Courage schreef op 25-09-2021 om 12:21:

Was het appje min of meer namens de organisatie?
Ging het bijv. over de afgelopen activiteit of een volgende activiteit?
Of was het meer op persoonlijke titel en was de inhoud van de app ook meer persoonlijk? In forum-jargon 'off topic'.

In het appje werd gevraagd wat ik van de activiteit vond, door de persoon waar ik telefonisch contact mee heb gehad. Opzich niets gek dus, maar heb nooit meegemaakt dat dit via een appje geschied.

Of dat een organisatie uberhaupt mijn nummer ongevraagd opslaat zonder dat ik lid ben eigenlijk..beetje brutaal vind ik het en opdringerig.

Ik snap je wel, maar ik denk dat dit ook wel de tijdgeest is. Sowieso om dit via een appje te doen.
Jouw telefoonnummer ongevraagd opslaan is inderdaad wat discutabel.

Courage schreef op 25-09-2021 om 12:38:

Ik snap je wel, maar ik denk dat dit ook wel de tijdgeest is. Sowieso om dit via een appje te doen.
Jouw telefoonnummer ongevraagd opslaan is inderdaad wat discutabel.

Nou, nee, dit mag gewoon. Als deelnemer mag je als 'warm contact ' telefonisch benaderd worden en ook via whatsapp.

En ja dat is de tijdgeest. Veel directe communicatie van bedrijven en organisaties gaat via WhatsApp en dat zal steeds meer worden.

appeltje_

appeltje_

25-09-2021 om 12:48 Topicstarter

Ysenda schreef op 25-09-2021 om 12:42:

[..]

Nou, nee, dit mag gewoon. Als deelnemer mag je als 'warm contact ' telefonisch benaderd worden en ook via whatsapp.

En ja dat is de tijdgeest. Veel directe communicatie van bedrijven en organisaties gaat via WhatsApp en dat zal steeds meer worden.

Ik ben geen warm contact.

Had je het wel oké gevonden als die persoon gebeld had met dezelfde vraag? Want in principe is het enige verschil dat je nummer tijdelijk even opgeslagen is. Waarschijnlijk wordt die meteen daarna weer verwijderd.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

25-09-2021 om 12:52

Ysenda schreef op 25-09-2021 om 12:42:

[..]

Nou, nee, dit mag gewoon. Als deelnemer mag je als 'warm contact ' telefonisch benaderd worden en ook via whatsapp.

En ja dat is de tijdgeest. Veel directe communicatie van bedrijven en organisaties gaat via WhatsApp en dat zal steeds meer worden.

Verschrikkelijk. Ik zou daar ook absoluut niet op zitten te wachten... voelt heel invasief.

appeltje_

appeltje_

25-09-2021 om 13:00 Topicstarter

Brabeau schreef op 25-09-2021 om 12:52:

Had je het wel oké gevonden als die persoon gebeld had met dezelfde vraag? Want in principe is het enige verschil dat je nummer tijdelijk even opgeslagen is. Waarschijnlijk wordt die meteen daarna weer verwijderd.

Daar zit ik ook niet op te wachten eigenlijk.

Mocht ik interesse hebben zien ze me vanzelf wel weer verschijnen. Het is dat het verder aardige mensen zijn, maar bij mij werkt het averechts dat opdringerige. 

Geef dan liever een foldertje mee of zo.. of vraag aan het einde van de activiteit of mensen zich willen inschrijven. 

appeltje_ schreef op 25-09-2021 om 12:48:

[..]

Ik ben geen warm contact.

Dat ben je wel, je hebt deelgenomen aan de activiteit en daar ging het bericht ook over. 

Zelfde bij een energie bedrijf, als je daar ooit klant bent geweest blijf je een warm contact tenzij je gebruik maakt van je recht tot verzet.

Wij sturen na activiteiten een evaluatieformulier via de mail, via WhatsApp zou ik ook best raar vinden eigenlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.