Huiskamer
Mick87
31-10-2025 om 16:34
Asociaal gedrag
Net terug van boodschappen doen en ben behoorlijk boos en verdrietig om wat ik voor asociaal gedrag ik zag.
Groep jongens staat met dikke auto geparkeerd op een invalideparkeerplek. Ze eten in de auto hamburgers en als die op zijn wordt het papier en ander afval hup zo op straat gegooid terwijl er een paar meter verder gewoon een prullenbak staat. Vervolgens wordt met gierende banden weggereden.
Ik dacht nog even: zal ik ze aanspreken en zeggen dat er verderop een prullenbak staat ? Maar dat leek me geen goed idee, voordat ik grote bek krijg of erger. Je weet het tegenwoordig niet.
Merk dat ik best boos en verdrietig hierom ben. Hoe kom je erbij om zo he zooi op straat te gooien zonder blikken of blozen ? (Het was op een druk plein) en dan het parkeren op invalideplek? (Zag niemand met rolstoel of wat dan ook)
Wilde het hier even van me afschrijven.
Jujubee
01-11-2025 om 16:19
Herfstappeltaart schreef op 01-11-2025 om 16:00:
[..]
Kun je er niet een wijkagent ofzo over aanspreken? Het is toch te gek dat jij je niet veilig voelt als je uit je werk komt...
We hebben "beveiliging" in het winkelcentrum. Als in: twee mensen die af en toe een rondje lopen en dan weer boven gaan zitten koffieleuten. De wijkagent zal er vast wel vanaf weten, we zien ook wel eens politie lopen. Het is gewoon een populaire hangplek van groepjes tieners. En ze mogen ook op fatbikes rijden natuurlijk, dat is niet illegaal. Maar link is het wel, zeker in het donker. En irritant.
Herfstappeltaart
01-11-2025 om 16:22
Jujubee schreef op 01-11-2025 om 16:19:
[..]
We hebben "beveiliging" in het winkelcentrum. Als in: twee mensen die af en toe een rondje lopen en dan weer boven gaan zitten koffieleuten. De wijkagent zal er vast wel vanaf weten, we zien ook wel eens politie lopen. Het is gewoon een populaire hangplek van groepjes tieners. En ze mogen ook op fatbikes rijden natuurlijk, dat is niet illegaal. Maar link is het wel, zeker in het donker. En irritant.
Vervelend hoor...
Elmo1972
01-11-2025 om 17:06
Jujubee schreef op 01-11-2025 om 14:58:
[..]
Ja, dat. Ze waren allang voorbij gevlogen en ik zou wel gek zijn om wat te roepen. Ik kwam van mijn werk af ( groot winkelcentrum ) en er hangen dagelijks groepjes van dat soort tieners rond met een grote mond. Als ik ze erop aanspreek zie je ze straks bij de uitgang staan als ik door het donker alleen naar huis moet fietsen. Nee dank je. Het is buiten altijd druk met fatbikes en tieners. Laatst reed er eentje door de binnenkant van het winkelcentrum heen. Ze zijn een plaag voor het winkelcentrum. Ik hou lekker mijn mond. Ze fietsen trouwens altijd op het verkeerde fietspad. Maar ik zie niet zo goed in het donker dus nu met de wintertijd vind ik het echt eng want ik zie ze niet en die lampen zijn echt enorm fel.
Ja oké, je hebt een punt. Ik zat me plaatsvervangend boos te maken.
ToetieToover
01-11-2025 om 17:07
Speciaal voor asociaaltjes met felle lichten heb ik een zaklamp mee op de fiets en schijn fijn terug. Een enorm sterke zaklamp dus. Ik ben van het type ‘oog om oog’ en het gebeurde zó vaak, dat ik maatregelen heb genomen. Heel effectief. Ik word nog steeds nagescholden en mijn antwoord is dan “zag je me niet aankomen dan!” Ettertjes.
Mijn vriendlief vind t maar niks als ik zeg “hé je liet wat vallen” als iemand zijn peuk weggooit ofzo. Hij wil er dan tussenin gaan staan, moet hij niet doen, want gek genoeg willen ze hem altijd te lijf gaan en mij niet.
Elmo1972
01-11-2025 om 17:10
Courage schreef op 01-11-2025 om 13:31:
[..]
Dat gaat toch helemaal niet, je bent verblind door het licht en bezig jezelf staande/veilig te houden. Het enige wat je dan nog kan doen is verschrikt 'hey!' roepen. Maar er wat van zeggen? Ze zijn allang voorbij.
Ja dezelfde reactie.Ik zat me plaatsvervangend boos te maken want hier hebben wij er ook last van (waar niet)
Ik ben ook al verschillende keren opzij moeten springen omdat ik bijna aangereden werd op een aso,s op een fatbike.
Spreekuurtje
01-11-2025 om 17:15
ToetieToover schreef op 01-11-2025 om 17:07:
Speciaal voor asociaaltjes met felle lichten heb ik een zaklamp mee op de fiets en schijn fijn terug. Een enorm sterke zaklamp dus. Ik ben van het type ‘oog om oog’ en het gebeurde zó vaak, dat ik maatregelen heb genomen. Heel effectief. Ik word nog steeds nagescholden en mijn antwoord is dan “zag je me niet aankomen dan!” Ettertjes.
Mijn vriendlief vind t maar niks als ik zeg “hé je liet wat vallen” als iemand zijn peuk weggooit ofzo. Hij wil er dan tussenin gaan staan, moet hij niet doen, want gek genoeg willen ze hem altijd te lijf gaan en mij niet.
Ik snap je vriend wel. Wat doe je als je de verkeerde tegenkomt?
Natuurlijk snap ik dat je er wat van wilt zeggen, maar je moet tegenwoordig zo oppassen. Geldt ook voor die zaklamp trouwens! Leuke oplossing, maar straks tref je een gek die je achterna komt
ToetieToover
01-11-2025 om 18:32
Spreekuurtje schreef op 01-11-2025 om 17:15:
[..]
Ik snap je vriend wel. Wat doe je als je de verkeerde tegenkomt?
Natuurlijk snap ik dat je er wat van wilt zeggen, maar je moet tegenwoordig zo oppassen. Geldt ook voor die zaklamp trouwens! Leuke oplossing, maar straks tref je een gek die je achterna komt
Ik ben erg goed in de 100 meter sprint.
alhambra
01-11-2025 om 22:15
Dit maakt mij ook boos maar ik durf er ook niets van te zeggen.
Als tegenhanger hiervoor probeer ik te zoeken naar de positieve dingen die ik wél op straat zie.
En als ik goed in mijn vel zit dan probeer ik zelf extra vriendelijk te zijn in een sociale context waarin de ander neutraal of vriendelijk is.
Mensen die ronduit onvriendelijk zijn, ga ik uit de weg.
Het negatieve onthoud je beter dan het positieve en dat helpt me om niet verbitterd te raken.
Herfstappeltaart
02-11-2025 om 08:51
alhambra schreef op 01-11-2025 om 22:15:
Dit maakt mij ook boos maar ik durf er ook niets van te zeggen.
Als tegenhanger hiervoor probeer ik te zoeken naar de positieve dingen die ik wél op straat zie.
En als ik goed in mijn vel zit dan probeer ik zelf extra vriendelijk te zijn in een sociale context waarin de ander neutraal of vriendelijk is.
Mensen die ronduit onvriendelijk zijn, ga ik uit de weg.
Het negatieve onthoud je beter dan het positieve en dat helpt me om niet verbitterd te raken.
Wat een fijne houding! Ik denk ook zeker dat dit helpt. Uiteindelijk zijn er veel meer goedwillende, aardige mensen dan aso's.
Jujubee
02-11-2025 om 08:54
Herfstappeltaart schreef op 01-11-2025 om 16:22:
[..]
Vervelend hoor...
Ach ja, er zijn ergere dingen gelukkig. Ik probeer me ook maar te richten op de positieve ervaringen en mensen die ik tegenkom anders word ik ook zo'n bitter mens die op alles gaat zeiken. Zat leuke mensen in mijn omgeving gelukkig.
Herfstappeltaart
02-11-2025 om 08:55
Jujubee schreef op 02-11-2025 om 08:54:
[..]
Ach ja, er zijn ergere dingen gelukkig. Ik probeer me ook maar te richten op de positieve ervaringen en mensen die ik tegenkom anders word ik ook zo'n bitter mens die op alles gaat zeiken. Zat leuke mensen in mijn omgeving gelukkig.
![]()
noas_1993
02-11-2025 om 14:58
Waar ook ook boos van wordt is dat ik weleens groepjes (vaak jongere) tegenkom die mij menen uit te moeten dagen omdat ik er ''anders'' uitzie/loop
Ik weet even geen andere benaming, maar ik zal een situatie van zojuist schetsen
Ik loop naar vrienden, kom ik onderweg een groepje van een jaar of 14,15 tegen. Waren wat aan het keten en klieren met elkaar, maar toen ze mij zagen zei er iemand ''goedemiddag mevrouw''
Natuurlijk had ik kunnen reageren, maar iets zei me dat dit niet vriendelijk bedoeld was. Toen nog een keer hoi en toen ik weer niks zei hoorde ik 1 van z'n vrienden zeggen ''die heeft...'' Iets wat bij mijn handicap hoort.
Nu ik dit typ lijkt het niks maar het moment zelf is minder leuk
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.