Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Andijvie-tips en Teuni-punten

Ik zat net te googelen wat die witte vlekken op m'n Dahlia's zijn en vooral hoe ik er weer vanaf kom. Lees ik zo'n 'Oma weet raad!' tip: spuiten met een mengsel van water en melk. Dat ga ik straks dus ff doen.
En laatst kwam ik thuis en toen was m'n man de binnenkant van de oven aan het schoonmaken met een papje van baking soda en water. 
En dat bracht me dus op de vraag: heb jij van die huis, tuin en keuken middeltjes? Van die andijvie-tips waar je Teuni-punten mee scoort? 


wat zijn teuniepunten? Duidelijk wat anders dan tijgerpunten in elk geval

Kommetje met citroensap in magnetron. Die is daarna makkelijk schoon te maken. En wat schoonmaken betreft: dasty

Bedoel je met Teunie die vrouw met een groot gezin die blogs schrijft over haar gezinsleven en over consuminderen?

een ui in stukken in je sop als je je ramen gaat wassen, en nadrogen met een oude krant. Droogt streeploos op, glimt en vuil blijft er niet aan plakken 

DanGun

DanGun

20-07-2021 om 21:14 Topicstarter

Lollypopje schreef op 20-07-2021 om 21:09:

wat zijn teuniepunten? Duidelijk wat anders dan tijgerpunten in elk geval

Teuni is een gereformeerde dame die blogt over haar gezin en huishouden. Heel braaf maar te leuk. Nigella noemt het 'Domestic Goddes' maar ik hartje Teuni. 
(Wat zijn tijgerpunten?) 

DanGun

DanGun

20-07-2021 om 21:14 Topicstarter

PonyTail schreef op 20-07-2021 om 21:13:

een ui in stukken in je sop als je je ramen gaat wassen, en nadrogen met een oude krant. Droogt streeploos op, glimt en vuil blijft er niet aan plakken

Jaaaaa doe ik ook!!!

DanGun schreef op 20-07-2021 om 21:14:

[..]

Teuni is een gereformeerde dame die blogt over haar gezin en huishouden. Heel braaf maar te leuk. Nigella noemt het 'Domestic Goddes' maar ik hartje Teuni.
(Wat zijn tijgerpunten?)

Ahhh okee soort karmapunten voor het huishouden.

Tijgerpunten zijn echt heeeeel wat anders

tip uit de familie (geen persoonlijke ervaring ): bij hooikoorts elke ochtend een lepeltje plaatselijke honing in de thee (dus niet uit de supermarkt maar echt uit de streek)

DanGun

DanGun

20-07-2021 om 21:17 Topicstarter

Lollypopje schreef op 20-07-2021 om 21:15:

[..]

Ahhh okee soort karmapunten voor het huishouden.

Tijgerpunten zijn echt heeeeel wat anders

Nou, Teunie heeft een groot gezin dus.........

PonyTail schreef op 20-07-2021 om 21:16:

tip uit de familie (geen persoonlijke ervaring ): bij hooikoorts elke ochtend een lepeltje plaatselijke honing in de thee (dus niet uit de supermarkt maar echt uit de streek)

Een andere tip bij hooikoorts is - vooral voor langharigen- regelmatig het haar wassen want daar zitten ook pollen in.

PonyTail schreef op 20-07-2021 om 21:16:

tip uit de familie (geen persoonlijke ervaring ): bij hooikoorts elke ochtend een lepeltje plaatselijke honing in de thee (dus niet uit de supermarkt maar echt uit de streek)

Doe ik al jaren, door de kwark dan, en toch hooikoorts ontwikkeld. Maar misschien was het zonder wel nog erger geweest natuurlijk

Lollypopje schreef op 20-07-2021 om 21:19:

[..]

Doe ik al jaren, door de kwark dan, en toch hooikoorts ontwikkeld. Maar misschien was het zonder wel nog erger geweest natuurlijk

Of mijn familie is gevoelig voor een placebo-effect 

Ik leg altijd zo'n colour-catcher doekje plat in een lingeriewaszakje  , dan komt het doekje niet vast te zitten tussen de rubbers van de machine .

DanGun

DanGun

20-07-2021 om 22:20 Topicstarter

Een wat voor doekje???

Ik had een compleet ingebrande inductiekookplaat (dacht ik). Tot ik de tip kreeg om eens met een scheermesje de vieze laag eraf te schrapen.
Doodeng om te doen, maar het werkte!! Kookplaat was weer als nieuw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.