Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Als je zou worden herkend…

zou je dat dan willen weten? Of blijf je liever zalig onwetend en maakt het je sowieso niet uit omdat je niks geheims schrijft?

Ik twijfel. De illusie van dat niemand je kent is wel lekker. Maar het is ook een schijnveiligheid natuurlijk. Een beetje een eng idee dat iemand je herkent. Kun je dan nog onbevangen schrijven wat je wilt? En ligt het er nog aan wíe je herkent? Of het familie is, vrienden of een vage kennis? 


ik ben op Viva forum een keer herkent en toen ben ik onder een andere Nick gaan verder schrijven want vond dat echt niet fijn. 
Hier hoop ik geen bekende te treffen (of dat ze het lekker niet zeggen) 

anders zou ik wel weer een andere Nick kiezen 

Mok

Mok

07-09-2021 om 07:48

ik ben op Viva ook een keer herkend, ik kreeg anonieme mails op een site waar ik voor mijn werk ben aangesloten. Dat vond ik echt not done, dat anonieme gedoe, en dan vage shit sturen. 

Verder ben ik er niet zo bang voor. Als het gebeurt, andere nick en klaar.

Ik word liever niet herkend. Niet omdat ik geheimen heb maar omdat ik zelf wil kiezen met wie ik bepaalde dingen deel. Hier kan dat en irl ben ik daar kieskeurig in.
Heb ook mijn post-geschiedenis geblokkeerd zodat meelezers me niet kunnen loepen.

Ik zou het dus willen weten.

Ik zou het wel willen weten. 

Ik zou het ook zeker wel willen weten. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

07-09-2021 om 08:13

Ik ben laatst herkent! Ik schrok er even heel erg van, maar ben wel blij dat ik het nu weet. De mods hebben mij heel fijn geholpen. Ik heb ook getwijfeld over een nieuwe account, maar die zou ook zo weer vindbaar zijn denk ik.

Nu schrijf ik alleen nog maar over onderwerpen waar ik sowieso wel open over ben, misschien ook wel beter.

Herfstappeltaart schreef op 07-09-2021 om 07:49:

Ik word liever niet herkend. Niet omdat ik geheimen heb maar omdat ik zelf wil kiezen met wie ik bepaalde dingen deel. Hier kan dat en irl ben ik daar kieskeurig in.
Heb ook mijn post-geschiedenis geblokkeerd zodat meelezers me niet kunnen loepen.

Ik zou het dus willen weten.

Goede tip, wist niet dat je je post geschiedenis kan blokkeren. Volgens mij is het bij mij nu ook geblokkeerd. Kan iemand misschien voor de zekerheid even checken op mijn profiel? 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-09-2021 om 08:19

Mayosate schreef op 07-09-2021 om 08:18:

[..]

Goede tip, wist niet dat je je post geschiedenis kan blokkeren. Volgens mij is het bij mij nu ook geblokkeerd. Kan iemand misschien voor de zekerheid even checken op mijn profiel?

Ja, je hebt het afgeschermd. Ik kan alleen zien hoeveel posts en likes je hebt, en niet doorklikken naar de berichten.

Mayosate schreef op 07-09-2021 om 08:18:

[..]

Goede tip, wist niet dat je je post geschiedenis kan blokkeren. Volgens mij is het bij mij nu ook geblokkeerd. Kan iemand misschien voor de zekerheid even checken op mijn profiel?

Gelukt 

Toen ik alleen nog op ouders online schreef heb ik iemand herkent en dat ook direct gezegd. We weten nu elkaars nick en hielden elkaar ook op de hoogte van wisselen van nick.
Ik heb nu hier een ander account om mijn aantal nicks te vergroten dat was het fijne van ouders online, je kon altijd een tijdelijke schuilnick nemen. 
Pas had zij een topic geopend in een van de gedeelde pijlers waarin ik wilde reageren en waarvan ik het ook belangrijk vond dat ze wist dat ik het was.  Dan reageer ik met mijn oudersonline nick, omdat ik toch iets meer van de achtergrond weet en dat zou kunnen doorschemeren in mijn reactie hoewel ik wel probeer mij te houden bij de gegeven informatie.
In huishoudelijke topics over koken of opruimen reageer ik ook wel met mijn nieuwe via nick dan is het minder van belang dat ze weet dat ik het ben die de tip geeft.

Vroeger schreef ik op een forum (nee, niet viva) en kwam ik erachter dat mijn nichtje daar ook meeschreef. Ik vond dit echt vreselijk ongemakkelijk, ook al hebben we naar mijn weten elkaars nick nooit geweten. Ik weet het dus liever niet als iemand mij herkent. Ignorance is bliss. 

Ik ben wel vrij herkenbaar met alles wat ik deel, dus ik zorg dat ik niets deel waarvan ik niet zou willen dat het op straat kwam te liggen. 

Ik schrijf eigenlijk niks dat anderen irl niet weten. Toch zou ik het willen weten. Voor het idee. Als ik dan echt dingen wil schrijven die ik anoniem wil doen kan ik dan een andere nicknaam hiervoor gebruiken. 
Op Viva ook ooit herkend, toen schreef ik wel over iets wat niemand wist en ik ook niet wilde dat ze wisten. Geen idee hoe diegene me herkende maar ik vond het fijn dat ze het aangaf. 

Gezien de topics waar ik schrijf zou ik het graag weten, vooral omdat niet iedereen weet dat ik kinki ben. Daarom hou ik bewust herleidbare informatie vaag.
Tot nu toe alleen herkent door medekinksters, op viva of op een kinksite. Dat vind ik geen probleem. Al vind ik het wel lekker dat ik hier een plek heb waar ik redelijk anoniem ben.

Tsja, over niet herkenbaar zijn zal ik maar niks zeggen

In al die jaren als beheerder bij Ouders Online heb ik weleens bekenden zien langskomen. Familie of mensen die ik via werk of hobby kende. Toen gebruikten de meesten nog hun echte naam en emailadres. Die stuurde ik dan altijd even een berichtje zodat ze wisten dat ik dat kon zien. Vond ik wel zo netjes

Mok

Mok

07-09-2021 om 08:57

Mayosate schreef op 07-09-2021 om 08:18:

[..]

Goede tip, wist niet dat je je post geschiedenis kan blokkeren. Volgens mij is het bij mij nu ook geblokkeerd. Kan iemand misschien voor de zekerheid even checken op mijn profiel?

Call me stupid, maar ik kan het dus niet vinden. Lijkt me ook wel handig, dit. 

O laat maar, al gevonden. Ik zat te zoeken bij 'Instellingen', maar je moet op 'Profiel bewerken' klikken en dan 'profiel afschermen'. Voor wie het ook niet kan vinden 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.