Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Afgrijselijke cadeaus

Wij zijn gisteren op familiebezoek geweest bij naaste familie. Zij hadden voor ons een cadeau meegenomen, wat kennelijk ook nog behoorlijk aan de prijs was. Het is een beeld voor in de tuin, en zonder het al te herkenbaar te maken is het een soort mythisch figuur dat een obscene houding aanneemt. Zij vonden het duidelijk oprecht mooi en bij ons passen (geen idee waarom). Het is het meest afgrijselijke beeld dat ik ooit heb gezien Ik hoop op strenge vorst dit jaar zodat ik kan zeggen dat het kapot is gevroren. 

Wat voor verschrikkelijke cadeaus hebben jullie wel eens gehad?


eenn mand vol schoonheids- en verzorgingsproducten. Daar ben ik allergisch voor. Wat de gever wist. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

20-09-2021 om 17:43

Het eerste dat me te binnen schiet:
Een setje kleine handdoeken "voor jullie uitzet" toen ik net 3 maanden verkering had met mijn eerste vriendje. Van mijn wannabe-schoonloedermoeder. Ze waren nog foeilelijk ook.

Mijn kelder en zolder staan vol met afgekeurde cadeaus.
(Want ze zomaar wegsmijten of verkopen vind ik ook weer iets.)

Met stip op 1: De lelijke stenen olifant met plateautje die volgens de gever als boekhouder moest dienen in onze living. Gekocht bij de kringloop.

Op 2: De gekopieerde mindfullness-cd die ik cadeau kreeg voor Kerst van mijn schoonbroer de eerste keer dat ik hem ontmoette. Hij is nogal into yoga en mindfullness, maar zelfs moest zijn schoonzus al enige interesse hebben - wat niet zo is en wat hij van tevoren wist - was ik duidelijk geen nieuwe cd waard.

De foeilelijke tafelkleden die ik continu van schoonmoeder krijg vind ik 1 keer per jaar handig als mijn schoonfamilie komt eten. Mogen ze lekker vuil worden.

Ik heb naast afschuwelijke babykleertjes nooit echt iets lelijkste gekregen. Ik ben/was (word ook een dagje ouder) van de uitbundige geuren. Hysterische verpakkingen en glitter overal. Ik stond dus vreemd op te kijken toen ik een keer een badpakketje kreeg, helemaal hypoallergeen en geurloos. Toen dacht ik wel dan kan je me heel erg slecht. Of ze wilde me iets duidelijk maken 😉 

Een porselein pop. Met een jurk aan en een hoedje op. Standaard erbij dan kon zij in de huiskamer staan ter decoratie. 
De gulle gever had dit bedacht, omdat ik had gezegd dat de pop die zij in huis had staan mooi was. 
De pop die zij had staan was ook echt mooi (dat ik alles volwassen vrouw geen pop in huis wil hebben staan had ik niet verteld) de pop die ik kreeg was van porselein maar dat was ook de enige overeenkomst.  Mijn pop had goedkoop haar dat pluizig oogde.  Het gezichtje was hoekig vorm gegeven, de pop keek niet vriendelijk en de kleren waren ook niet mooi afgewerkt. Het geheel was de goedkope versie van haar pop, die ze  gekregen had.
Pop moest even naar boven toen de kerstboom neergezet moest worden en is toen stuk gevallen.....
Hoera!!!

PriceyRook54

PriceyRook54

20-09-2021 om 17:59

LydiaDietz schreef op 20-09-2021 om 17:55:

 Of ze wilde me iets duidelijk maken 😉

hahaha gastendoekjes van je schoonmoeder! Waar is Yolanthe als je haar nodig hebt?

een mooie  tas die ik graag wilde maar ik wilde de variant zónder bont aangezien ik nogal anti ben. Ik kreeg de bon niet om te ruilen want ik moest me niet zo aanstellen. 2 jaar later een rompertje en speen met I love mama. Ik ben bewust kindvrij en maak daar bepaald geen geheim van. Mijn (inmiddels ex) schoonmoeder was echt een loeder. 

Heel vreselijke cadeaus herinner ik me niet.  Of wacht ja, zoon bracht van zijn eerste buitenlandse vakantie met vrienden een tas voor me mee. Heel lelijk en onhandig ding. Echt sneu, het was hartstikke lief dat hij iets voor me meenam, maar ik hem 'm nooit gebuikt.
Oh ja, een Nivea-geschenkpakket vind ik een saai cadeau, Bodylotion gebruik ik nooit. En met bonnen voor hoe-heet-die-dure-parfurmeriezaak-ook-alweer voel ik me altijd wat verlegen. Wat moet ik daar nou halen? 

Madamecannibale

Madamecannibale

20-09-2021 om 19:54 Topicstarter

Vavoom schreef op 20-09-2021 om 19:20:

een mooie tas die ik graag wilde maar ik wilde de variant zónder bont aangezien ik nogal anti ben. Ik kreeg de bon niet om te ruilen want ik moest me niet zo aanstellen. 2 jaar later een rompertje en speen met I love mama. Ik ben bewust kindvrij en maak daar bepaald geen geheim van. Mijn (inmiddels ex) schoonmoeder was echt een loeder.

Wat een verschrikkelijke cadeaus 😱

Vavoom schreef op 20-09-2021 om 19:20:

een mooie tas die ik graag wilde maar ik wilde de variant zónder bont aangezien ik nogal anti ben. Ik kreeg de bon niet om te ruilen want ik moest me niet zo aanstellen. 2 jaar later een rompertje en speen met I love mama. Ik ben bewust kindvrij en maak daar bepaald geen geheim van. Mijn (inmiddels ex) schoonmoeder was echt een loeder.

Jeetje, zeg. Deze is echt grof. Wat heb je gezegd toen je dat kreeg?

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

20-09-2021 om 19:56

wij (destijds kindvrij en absoluut geen kinderplannen) kregen een keer van schoonouders een speelgoed voor een kind van 1 a 2 jaar. Want dat zou zo leuk zijn als aanstaand neefje/nichtje later bij ons zou komen spelen. We woonden zo’n 1000km daar vandaan (en in een ander land), hadden nauwelijks contact, de positieve test was nog maar amper beplast en we zaten echt niet te wachten op die meuk. Eerste de beste collega die in verwachting was, kreeg dat speelgoed doorgeschoven. Uiteindelijk een nichtje gekregen die geheel volgens verwachting nooit bij ons is komen spelen.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

20-09-2021 om 19:58

ohja nog een! Ik ben allergisch voor een veelvoorkomend product, al mijn hele leven, en hoe vaak ik niet toch dat product krijg… 

Vavoom schreef op 20-09-2021 om 19:20:

een mooie tas die ik graag wilde maar ik wilde de variant zónder bont aangezien ik nogal anti ben. Ik kreeg de bon niet om te ruilen want ik moest me niet zo aanstellen. 2 jaar later een rompertje en speen met I love mama. Ik ben bewust kindvrij en maak daar bepaald geen geheim van. Mijn (inmiddels ex) schoonmoeder was echt een loeder.

Wat verschrikkelijk lomp zeg. Fijn dat het nu je ex is!

Vavoom schreef op 20-09-2021 om 19:20:

een mooie tas die ik graag wilde maar ik wilde de variant zónder bont aangezien ik nogal anti ben. Ik kreeg de bon niet om te ruilen want ik moest me niet zo aanstellen. 2 jaar later een rompertje en speen met I love mama. Ik ben bewust kindvrij en maak daar bepaald geen geheim van. Mijn (inmiddels ex) schoonmoeder was echt een loeder.

Bijzonder cadeau. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.