Huiskamer
wild-flower
05-10-2022 om 10:09
Aan welke leraar/lerares heb jij speciale herinneringen ?

Afgeleid van het boekentopic : Aan welke leraar/lerares van de basisschool/middelbare school heb jij bijzondere herinneringen en waarom ?
Moosey
10-10-2022 om 19:08
Caramelzeezoutchocola schreef op 07-10-2022 om 11:11:
[..]
Het is toch van de zotte dat een leerkracht zegt dat je je benen bij elkaar moet houden tegen meisjes, want anders vragen ze er om om verkracht te worden?! Ook het verhaal van watertoren, ik vind het echt schandalig dat dat soort mensen voor de klas mogen staan.
Je quote een beetje onduidelijk, CZZ. Ik reageerde alleen op dat ik niet begreep wat zo aanstootgevend was in het stukje van Toetie, en nu ga je onder mij weer iets roepen over iets wat van de zotte is waar ik weer niks over heb gezegd.
Marty1984
10-10-2022 om 19:25
Mijn leraar geschiedenis in 5 en 6 heeft ooit een eigen Facebook-pagina gekregen. Die man was geniaal én interessant. Het hielp (voor mij) ook dat we "moderne" geschiedenis - van pakweg de laatste 200 jaar - kregen en niet langer tussen de Romeinen en de Middeleeuwen liepen.
Mijn leerkracht Engels en Duits heb ik dan weer 2 jaar gehaat. Zij mij ook. En ze heeft mijn moeder eens letterlijk verteld dat ik "niets kon". Ik vraag me nog altijd af hoe ik uiteindelijk toch aan die 5 voor haar vakken ben geraakt. Waarschijnlijk wou ze mijn hoofd gewoon nooit meer terugzien ... In jaar 6 (het 2de jaar dat ik haar had) bleek ze dan ook nog eens de klas-mentor te worden ... Echt véél meer gehad dat jaar aan de hulp-mentor.
Mijn leerkracht Recht was gewoon een idioot die me ook nog een keer heeft zitten uitschelden en "kan niksen". En dacht er mee weg te komen tegen een leerkracht op een andere school. Had die pech dat het bij die leraar duidelijk was dat het toch écht aan haar lag en niet aan mij ... Die kerel verdient ook een standbeeld.
Qua haar vak niet zozeer, maar qua "volwassen worden" kregen we als 17-jarigen de beste lessen van de hulp-mentor. Duidelijk iemand die ons echt wou vooruit helpen en ervaring had met zoekende bijna-afgestudeerde 17-jarigen. De helft van haar gewone lessen gingen er dan ook aan op
.
HAHA!wait..what
10-10-2022 om 19:54
Oh ik herinner me nog een stomme; de biologieleraar!
Hij noemde mij bij elke klas als voorbeeld van iemand die X-benen had..
Sowieso was het echt een enorm vervelende man 😒
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.