Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

4 uur en 50 minuten

Peiling

Hoeveel uur per dag zit jij op je telefoon
55 stemmen
15%
9%
11%
22%
24%
5%
15%

Spotify telt ie bij mij toch echt niet mee hoor… dan zou ik op werkdagen vaak op de 11 uur zitten, dat gebeurt niet. 

Roos57

Roos57

01-02-2025 om 22:15 Topicstarter

lientje69 schreef op 01-02-2025 om 21:53:

Tussen de 4 en 5,5 uur. Op werkdagen wat minder. Veel en veel te veel. Probeer steeds te minderen. Af en toe lukt dat een weekje. Laagste dat me ooit gelukt is 2 uur gemiddeld per dag.
Maar ik gebruik mijn telefoon ook voor mail, internetbankieren. Gebruik WhatsApp intensief. Radio als ik wandel. Of als navigatie soms. Lees de kranten erop.

Nou ja. Je leest t al. Heel veel smoesjes om mijn te hoge telefoongebruik te verklaren.

Ik snap het 😂😜

Stomme vraag kennelijk, maar: hoe weten jullie dat zo exact? Is er een functie op je telefoon die dat weergeeft?

Athan schreef op 01-02-2025 om 23:34:

Stomme vraag kennelijk, maar: hoe weten jullie dat zo exact? Is er een functie op je telefoon die dat weergeeft?

Ik heb een huawei telefoon bij mij heet het digitale balans. Te vinden bij instellingen. Hoeveel je per dag, per 7 dagen. En hoeveel tijd per app, je op een dag gebruikt. Zijn bij mij te zien. 

Geen stomme vraag. Mijn antwoord was ook "veel meer"op mijn chromebook dan op mijn telefoon. Ik zou het eerst moeten gaan bijhouden. Het zijn soms maar kwartiertjes tussendoor (maar wèl veel kwartiertjes).

Op mijn Motorola kan ik in mijn instellingen bij digitaal welzijn de schermtijd zien. Op bijna alle telefoons kun je zoeken in de instellingen, ik zocht op 'schermtijd'. Ook ik kan het per app zien. Ik speel veel Pokemon... En sudoku's. 

Op mijn Samsung/Android telefoon staat het bij Instellingen en dan naar Digitaal Welzijn. 

Je kunt daar bijvoorbeeld ook limieten per app instellen. 

Op mijn tablet krijg ik iedere week een weekrapport. Ik kan dan zien hoeveel uur der dag en hoeveel uur op de meest bezochte sites. Zit het meest op het AD en slecht weer zie ik terug in deze rapportage. 

3,59 gemiddeld geeft de mijne aan. Maar daar zit ook Spotify, google maps, mijn receptenapp tijdens het koken en streaming van series in de sportschool en badkamer bij. Maar dan nog vind ik het erg veel! Wat een tijdverspilling!

Gemiddeld 5 uur per dag. Geloof ik best. Gebruik het voornamelijk voor het nieuws en een spelletje terwijl ik tv kijk. Elke dag een uur luisterboek onderweg in de auto. En ik lees heel veel boeken. Digitaal op mijn telefoon.

ik kom er door dit topic achter dat ik een widget op mijn telefoon kan zetten zodat ik mijn schermgebruik direct zie als ik de telefoon ontgrendel. Dat heeft een leuk effect, vandaag minder dan drie uur. Het helpt om bewust te zijn van hoeveel ik die telefoon eigenlijk pak. En hoeveel ik toch kan lezen op een dag, lekker.

Moosey schreef op 01-02-2025 om 22:13:

Spotify telt ie bij mij toch echt niet mee hoor… dan zou ik op werkdagen vaak op de 11 uur zitten, dat gebeurt niet.

Nee luisterboeken en Spotify telt hij bij mij ook niet mee als het scherm zwart is en mijn telefoon dichtgeklapt op de kast. Alleen als ik actief iets zoek of opzet die paar seconden. 

Als ik met een goed (papieren) boek bezig ben, zie ik dat meteen aan mijn schermtijd. En het lekkere weer vandaag en gisteren helpt ook!

Roos57

Roos57

02-02-2025 om 21:50 Topicstarter

Tjilp schreef op 02-02-2025 om 20:11:

Als ik met een goed (papieren) boek bezig ben, zie ik dat meteen aan mijn schermtijd. En het lekkere weer vandaag en gisteren helpt ook!

Ja herkenbaar 

Roos57

Roos57

02-02-2025 om 21:51 Topicstarter

Bedankt voor de 50 stemmen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.