Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

(29)Vraag van de dag: Wie heeft jou veel geleerd?

Screenshot-20210814-001728-Word.jpg

Wie heeft jou veel geleerd?


Heidi-Forumbeheer

Heidi-Forumbeheer

10-09-2021 om 18:18 Topicstarter


Mijn kinderen. Van hen heb ik geduld hebben geleerd.

Mijn vader heeft mij met 'andere' mensen leren omgaan. Hij was blind dus voor mij is het normaal dat niet iedereen ziet, hoort enzo. Een goede vriend van hem was doof. En mijn oom is gehandicapt en heeft het niveau van ik denk een 4 jarige.

Mijn moeder heeft me inzicht in het leven gegeven en hoe daar mee om te gaan.

Kind lief leert mij nog steeds om geduld te hebben maar heeft mij vooral geleerd om hem op de eerste plek te zetten.

Mijn ouders. Doorzettingsvermogen vooral. Hoe je je kids niet moet opvoeden ook 😉 Maar het allerbelangrijkste dat ik van hen geleerd heb is dat iedereen gelijk is. Een ander is niet beter dan jij, jij bent niet beter dan de ander. En als je een ander kan helpen, dan doe je dat. Er werd bij ons thuis nooit afgegeven op afkomst, huidskleur, geloof, geaardheid of whatever. Voor mensen van hun generatie (pa van 1918, ma van 1928) is dat best bijzonder. 
O en delen. Waar er plek is voor 2, is er plek voor 3 etc. Bij ons ging dat niet alleen op voor de eigen 11 kinderen, ook voor iedereen die iets nodig had. Een plek aan tafel, dak boven je hoofd, praktische hulp. Je kreeg het, zonder er iets voor terug te hoeven doen. 
Het mooie is, dat ik precies dit weer vind bij mijn tweede familie. Deze mensen zijn anders opgevoed, hebben een ander geloof en zijn toleranter dan heel veel zgn tolerante NL’ers bij elkaar. En vrijgevig en gastvrij, niet normaal. 
Van hen leer ik ook dat ik zoveel sterker ben dan ik ooit had gedacht. Fysiek en mentaal. 
En van de kids in m’n les keer ik om met verwondering naar de wereld te kijken. 

Mijn Psycholoog. Zonder haar weet ik niet of ik nog op deze aarde zou zijn.

PinkFlower schreef op 10-09-2021 om 19:08:

Mijn Psycholoog. Zonder haar weet ik niet of ik nog op deze aarde zou zijn.

Nou gelukkig dat je haar bent tegengekomen dan 🙏🏽

PinkFlower schreef op 10-09-2021 om 19:08:

Mijn Psycholoog. Zonder haar weet ik niet of ik nog op deze aarde zou zijn.

Respect dat je hier open over bent.

Mijn man. Hij is in alles ongeveer mijn tegenpool.
Een rustige, kalme rots in de branding.

PinkFlower schreef op 10-09-2021 om 19:08:

Mijn Psycholoog. Zonder haar weet ik niet of ik nog op deze aarde zou zijn.

Wat fijn dan dat je de goede hebt getroffen.

mijn leerlingen. In de wisselwerking heb ik heel veel over mijzelf geleerd vooral. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

10-09-2021 om 19:17

Moeilijke vraag zeg! Ik dacht als eerste aan een oude stagebegeleider. Van haar heb ik geleerd hoe waardevol het is om écht de tijd te nemen voor anderen. Iedereen kan bij haar terecht voor een kopje thee en een luisterend oor en dan gaat er zo'n rust van haar uit. Je voelt je nooit teveel. Ik vond het echt bijzonder om te zien en te ervaren.

Koralinde schreef op 10-09-2021 om 19:17:

Moeilijke vraag zeg! Ik dacht als eerste aan een oude stagebegeleider. Van haar heb ik geleerd hoe waardevol het is om écht de tijd te nemen voor anderen. Iedereen kan bij haar terecht voor een kopje thee en een luisterend oor en dan gaat er zo'n rust van haar uit. Je voelt je nooit teveel. Ik vond het echt bijzonder om te zien en te ervaren.

Bijzonder is dat he! 

Ik ken ook zo iemand. Die staat áltijd open voor iedereen. Altijd klaar. En het is niet dat ze zelf geen druk leven heeft, maar werkt zeker meer dan 50 uur in de week. En NOG kun je er vanuit gaan dat als je haar mailt, je binnen een uur een mailtje terug hebt. Vaker nog belt ze binnen een kwartier. 

En dan heb je ook niet het gevoel dat je tussendoor komt, Nee ze neemt echt de tijd voor je. Heb zoveel respect voor die vrouw (is een persoon met hoge leidinggevende functie in mijn bedrijf,  heb een speciale klik met haar  )

Voortbordurend op de eerder genoemde persoon. Zij heeft me geleerd om áltijd vanuit het perspectief van de ander te kijken. Hoor- en wederhoor toe te passen, in elke situatie. Rechtvaardig te zijn, zonder hard over te komen. Duidelijk en warm tegelijk. 
Ik zou wat meer als haar willen zijn. 

PinkFlower schreef op 10-09-2021 om 19:08:

Mijn Psycholoog. Zonder haar weet ik niet of ik nog op deze aarde zou zijn.

Hebben wij dezelfde? Ik moet ook oprecht m’n psycholoog zeggen. Die vrouw is goud.

Mijn vader heeft me geleerd om overal het positieve en avontuur in te zien. Hoe moeilijk hij het ook had, hij bleef sterk en vol optimisme. Hij is overleden en het gemis maakt iedere dag zwaar, maar door zijn visie op het leven voelt iedere dag iets positiever en altijd waardevol

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

10-09-2021 om 20:19

Regendrup. schreef op 10-09-2021 om 19:59:

Voortbordurend op de eerder genoemde persoon. Zij heeft me geleerd om áltijd vanuit het perspectief van de ander te kijken. Hoor- en wederhoor toe te passen, in elke situatie. Rechtvaardig te zijn, zonder hard over te komen. Duidelijk en warm tegelijk.
Ik zou wat meer als haar willen zijn.

Ook dit herken ik toevallig. Heel mooi 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.