Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

25 jaar na 9/11. Waar was jij?

Jujubee schreef op 11-09-2026 om 11:02:

[..]

Een van mijn collega's zei van de week dat de Mossad erachter zat. Daarom waren er geen Joden omgekomen in de torens die dag. Ik stond echt even met mijn ogen te knipperen. Het was allemaal de schuld van de Joden. Weet hij wel hoeveel Joden er in NY wonen? Bin Laden was gewoon de patsy, net als Lee Harvey Oswald. Ik liet het maar gaan, maar ik stond echt een beetje versteld.

Dat dus, bizar gewoon. Alsof je dit, als het al een complot is, onder de pet kan houden voor 25 jaar? Niemand die zich ooit verspreekt? Niemand die ermee naar buiten komt op zijn/haar sterfbed? Noem maar op. Want zo’n complot bedenk je niet in je eentje. Als er bommen in die torens zaten, dan moet iemand die (en niet in zijn eentje) geplaatst hebben. En die vonden dat allemaal een prima idee en hebben daarna 25 jaar lang gezwegen? Ik kan er gewoon niet bij dat je zo kan denken, maar toch gaan steeds meer mensen dat wel doen…dat maakt me niet gerust voor de toekomst.

Ik was aan het werk in de UK, in een heel internationale omgeving. Een collega kreeg een telefoontje, net na het eerste vliegtuig. We hebben toen meteen de tv in de kantine aangezet en zagen daar het tweede vliegtuig de toren in vliegen. Veel ongeloof en paniek.

ik was beneden in de werkplaats op mijn werk toen ik het hoorde.
Dacht toen dat de 3de wereldoorlog was uitgebroken. Het voelde zo dichtbij terwijl Amerika op afstand verder weg ligt dan de oorlogsgebieden nu

Volgens mij is het op de dag zelf helemaal langs mij heen gegaan. Of ik zag de ernst er niet zo van in. Ik hoorde het pas echt de volgende ochtend tijdens mijn eerste uur economie op de middelbare school.

Vrienden van ons zaten op dat moment in New York, dat was nog wel even spannend. Vooral omdat ze dus naar huis wilden, maar het land niet meer uit konden. Die hebben toen nog een auto gehuurd en geprobeerd naar Canada te rijden, maar ook daar kwam je de grens niet meer over.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.