Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

(24) Vraag van de dag: Welke feestdag lekkernij mag het hele jaar verkrijgbaar zijn?

Screenshot-20210814-000837-Word.jpg

Welke feestdag lekkernij mag het hele jaar verkrijgbaar zijn?


ehm...doe mij alles maar wat jullie zeggen. Allemaal lekker 🤤

(zachte) speculaas brokken van de bakker.
Bakkers Pepernoten van bolletje.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

02-09-2021 om 13:13

Geen, dan blijft het speciaal. 

chocolade paaseitjes.

images?q=tbn:ANd9GcTwG97po45F4vsjgsvT-Ab4vCpb6N_RyGOiQ7DU1xtwy80mq4RD8ilh7KnH4eaE2DK8gYQ&usqp=CAU

Kilozakken gevulde paaseitjes. Het hele jaar door. Heerlijk

Oliebollen!

Nera schreef op 02-09-2021 om 13:13:

Geen, dan blijft het speciaal.

Ja, daar heb je ook een punt.
Dat zie  je met de pepernoten die nu (al) verkrijgbaar zijn. 
En vaak een paar dagen voor sinterklaasavond allemaal al verkocht want dan liggen er al(bijna) kerstproducten in de winkel.

Wat ik wel leuk vind is dat toen ik nog in de supermarkt werkte. Sommigen  klanten tegen andere  bekenden van  ze klaagde over dat het strooigoed al zo vroeg verkrijgbaar is, en vervolgens wanneer diegene waar mee ze praatte verder gaat, dan toch nog iets uit de strooigoed display pakken. Is niet erg maar was wel leuk om soms te zien. Ik hield maar discreet mijn mond op dat soort momenten.

Ik heb met geen enkele lekkernij echt dat ik dat het hele jaar wil eten. Ik hou van goede paaseitjes en pepernoten maar ik zou ze ook zo vergeten.

Nera schreef op 02-09-2021 om 13:13:

Geen, dan blijft het speciaal.

Daar heb je dan ook weer gelijk in.. het feit dat er in augustus al pepernoten in de winkel te koop zijn, is natuurlijk eigenlijk ook gekkenwerk. Ik weiger ook om het nu al te kopen   

SilverQuelea47

SilverQuelea47

02-09-2021 om 13:25

En valentijnsmeuk. Niet omdat het zo bijzonder is, maar ik ben dol op hartjes, rozen, roze en rood. 

Wat mij betreft niks. Ik hou juist heel erg van de bijbehorende sfeer die bepaald snoepgoed oproept. Van oliebollen krijg ik instant een winters oud-en-nieuw gevoel en bij het eten  van gevuld speculaas en taaitaai voel ik weer de spanning die ik als kind had rondom het Sinterklaasfeest.
Wijn- en kaneelstokken horen bij de kermis 

Geen. Vind het prettig dat er seizoenen bestaan, laat die lekkernijen maar mooi op hun eigen (nu vaak al ruimte) kalenderplek.

oliebollen! Ik ben jaloers op de paaseieren en de kruidnoten. Die kun je bijna 3 a 4 maanden per jaar krijgen. 

Ik moet de oliebollen hebben van de 2x kermis per jaar en de paar dagen voor oud en nieuw 

Voor mijn dieet wel goed dat oliebollen niet het jaar rond verkrijgbaar zijn 

Regendrup. schreef op 02-09-2021 om 13:23:

[..]

Daar heb je dan ook weer gelijk in.. het feit dat er in augustus al pepernoten in de winkel te koop zijn, is natuurlijk eigenlijk ook gekkenwerk. Ik weiger ook om het nu al te kopen

Dochter zei al: oooh pepernoten! Nu komt Sinterklaas snel hè mama.

Kon ik gaan uitleggen dat het nog wel een hele tijd duurt. Vond ze stom. Hij moest nu komen want de pepernoten waren er ook al, en als Piet die naar Nederland kon brengen kon hij Sinterklaas ook wel meenemen.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.