Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

21 maart, wat staat er op de planning vandaag?

Vanmorgen op de fiets naar de stad (koud!!), nootjes gekocht op de markt en een nieuw zomerjasje voor mij bij de ANWB. Even bij de Hema en het Kruidvat binnengelopen en weer terug op de fiets. Vanmiddag even gebruik maken van de zonnepanelen door het aanzetten de vaatwasser en de wasmachine. Weekmenu en boodschappenlijst maken.
Verder eten voorbereid en vanavond voor de t.v.

Wasmachine aangezet.
Katten ontwormingspil gegeven. 
Hond van de buren is niet thuis, dus lekker rustig.
Nu moet ik helaas eigenlijk nog achter bollampen aan. Vanavond Wie is de Mol kijken🙂

Vannacht om half 3 al met de hond naar buiten geweest (heel kort rondje) en om 8 uur weer. Daarna even een uurtje gesport. Was alweer meer dan een maand geleden (veel migraine en een griepje gehad). Daarna het schuur opgeruimd. Bedenk me nu dat ik dit schrijf, nog even een afspraak moet maken bij de milieu straat, zodat ik alle overbodige troep ook weg kan gooien. Nu lekker even niks, beetje netflixen. Straks een lekkere tosti maken en vanavond wie is de mol kijken. En hopelijk slaapt onze hond dan vannacht wel de hele nacht door

Planning grotendeels afgewerkt van wat ik wilde/moest doendus mooi!!

Wandelen met hond en vriendin. 
Bank ophalen met aanhanger voor andere vriendin zonder vervoer, andere bank afvoeren naar stort. 
Aardbeienplantjes uit haar moestuin halen om bij mij uit te planten. Inzetten ga ik zo nog doen.
Voerton halen voor hond.
Voer halen voor de hond, dat doe ik dan over uurtje, daarna eten, wandelen en op de bank zitten en de mol kijken.

Dochter had gevraagd of ik mee kon gaan naar een oefenwedstrijd voor 2 van onze jonge paarden.  Helaas had ze me er voor ik ja zei, niet bij verteld dat ik daarvoor om 6 uur mijn bed uit moest, daar hoorde ik gisteravond pas.  Dus vanmorgen om 7 uur zaten we in de vrachtwagen.  Om 10 uur reden we, koud tot op het bot, weer terug naar huis. Dochter zei monter: ach,  zo hebben we nog wat aan onze dag!

Daarna moesten we nog naar de Mediamarkt voor nieuwe oortjes voor haar. Die winkel is echt verschrikkelijk,  dus snel erin en eruit.  Daarna snel eten,  paarden op de wei,  stallen doen, en nu zit ik op de bank en ik wil niks meer. "🤪 Zo HeBbEn We NoG WaT AaN OnZe DaG 🤪", als je nog eens wat weet! Morgen gaat ze weer,  dan zoekt ze maar een ander slachtoffer 😅. Vanavond eten we tosti's en soep,  daarna ga ik in bad en naar bed, en dan is 21 maart weer voorbij!

vanochtend gewinkeld met twee dochters, vanmiddag boodschappen gedaan. Zo een uitgebreide borrelplank maken en vanavond nog een verjaardag vieren. Ondertussen draaien de wasmachine en de droger. Nu even op de bank met een plaat op. 

Gewerkt. 

Sterkte en beterschap kaassouflé!  

Hier schiet mijn revalidatie ook niet erg op. Elke dag zó moe. Met tussenpozen rusten heb ik wat boodschappen gedaan  met man samen.  Het eten voorbereid. Één bed verschoond.  Was gedraaid en gedroogd in de droger. En een klein stukje gewandeld.  Dat laatste ging niet helemaal soepel dus de rest van de dag is rust rust rust.

mijn dag wordt ineens lekkerder en leuker. We gaan bij vrienden eten. Die hadden andere gasten uitgenodigd die zich ziek hadden afgemeld. Of wij zin hadden alles te komen helpen opeten? Ja hoor! 

Sterkte Kaassouffle en Lientje.
Ik zou dat jullie zó gunnen dat je je weer beter voelt, wat is het leven soms onbarmhartig...

Hier een mooie dag voor deel 1 van dakonderhoud, dat we fijn laten doen. Man en ik zijn geen helden op de ladder.  
Bij dak van het huis is geconstateerd dat de loodslabben gerepareerd moeten worden omdat anders de balken gaan wegrotten.
Straks staat mijn fiets weer droog in de schuur als het heeft geregend omdat het dak niet meer lekt met een coating erop.

Rekenenisleuktaalook schreef op 21-03-2026 om 16:45:

mijn dag wordt ineens lekkerder en leuker. We gaan bij vrienden eten. Die hadden andere gasten uitgenodigd die zich ziek hadden afgemeld. Of wij zin hadden alles te komen helpen opeten? Ja hoor!

Heerlijk zo'n onverwacht etentje.

Wij hebben net een restje van de visterrine die mijn dochter gister meebracht als voorgerecht opgegeten. Was bepaald niet slecht 😁. 

Ook tevreden over het werk wat ik in de tuin heb gedaan.

Roos57 schreef op 21-03-2026 om 16:05:

Gewerkt.

Hoe was je werkdag? Druk, rustig? Heb je nog meer op de planning? 

Ik heb ook nog gras gemaaid, en struiken terug gesnoeid

Vannacht/ vanmorgen gewerkt en daarna geslapen 
Geluncht met man en kinderen en daarna met man en honden naar het bos geweest 
Tussendoor het 1 en ander aan was weg gewerkt, eten gekookt, wat klusjes in huis gedaan 
De dag was zo om.
Kinderen (pubers) zitten hier ook wie is de mol te kijken 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.