Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

16) Vraag van de dag: Wat staat er op jouw favoriete foto?

Screenshot-20210814-000440-Word.jpg


Vraag van de dag: Wat staat er op jouw favoriete foto?


Heidi-Forumbeheer

Heidi-Forumbeheer

24-08-2021 om 11:30 Topicstarter

TO trapt af. Mijn favoriete foto hangt in de woonkamer. Mijn kinderen.

Whats-App-Image-2021-08-24-at-11.jpg

Ik heb een lange muur in de gang (wall of fame) met zeker 25 houten lijstjes met mijn favoriete foto's. Kinderen, gestorven huisdieren/dierbaren , dagjes uit enz. 
Bezoek blijft altijd even staan om ze allemaal te bekijken.

Familieleden.

Ik heb veel favoriete foto's. Foto's van fotografen. Foto's met vrienden. Foto's met mijn familie en vooral die vam vlak voor mijn ouder overleed.

Toch zijn mijn favoriete foto's twee waar ik zelf op sta. Niet omdat ik mijzelf zo geweldig vind, maar juist omdat ik dat toen niet vond.
De eerste was van mij toen mjjn ouder net ziek was, de ander na diens overlijden. Bij de tweede zat ik ook letterlijk niet goed in mijn vel, en voelde me niet mooi in mijn lijf. Beide keren heb ik foto's laten maken, waar ik echt prachtig opstond. Misschien wel de mooiste foto's die ooit van mij zijn gemaakt. Die foto's symboliseerden in die periodes voor mij dat ik dat ook was. Dat er onder al die pijn, verdriet en onzekerheid, ook een mooie, zelfverzekerde en gelukkige vrouw zat. Dat als ik dat zo kon uitstralen op die foto's, dat ik dat ook weer zou gaan voelen.

Lollypopje schreef op 24-08-2021 om 11:34:

Ik heb veel favoriete foto's. Foto's van fotografen. Foto's met vrienden. Foto's met mijn familie en vooral die vam vlak voor mijn ouder overleed.

Toch zijn mijn favoriete foto's twee waar ik zelf op sta. Niet omdat ik mijzelf zo geweldig vind, maar juist omdat ik dat toen niet vond.
De eerste was van mij toen mjjn ouder net ziek was, de ander na diens overlijden. Bij de tweede zat ik ook letterlijk niet goed in mijn vel, en voelde me niet mooi in mijn lijf. Beide keren heb ik foto's laten maken, waar ik echt prachtig opstond. Misschien wel de mooiste foto's die ooit van mij zijn gemaakt. Die foto's symboliseerden in die periodes voor mij dat ik dat ook was. Dat er onder al die pijn, verdriet en onzekerheid, ook een mooie, zelfverzekerde en gelukkige vrouw zat. Dat als ik dat zo kon uitstralen op die foto's, dat ik dat ook weer zou gaan voelen.

Ik vind je juist wel geweldig, vaak leuk/interessant om te lezen. Fijn ook dat je hier op 
viafora actief bent.

Niet om te slijmen, maar een compliment mag ook wel eens uitgesproken worden. 

MidasWolf schreef op 24-08-2021 om 11:37:

[..]

Ik vind je juist wel geweldig, vaak leuk/interessant om te lezen. Fijn ook dat je hier op
viafora actief bent.

Niet om te slijmen, maar een compliment mag ook wel eens uitgesproken worden.

Dankje 😊 vind mijzelf ook best wel leuk hoor Althans tegenwoordig, maar dat heeft ook geduurd. Daarna kwam de periode dat ik het zelf zag, maar niet kon geloven dat anderen het met me eens waren

En nu, al een aantal jaar, geloof ik diw complimenten ook echt. Al heb ik dat aannemen, ook echt moeten leren

En die opmerking in mijn post, ik vermoed toch dat stukje Hollandse bescheidenheid dat er niet uit te slaan is

Sophia_!

Sophia_!

24-08-2021 om 11:58

Op mijn favoriete foto staan twee arenden die hun jong leren vliegen. Bovenop een hoge berg in Zwitserland,  strakblauwe lucht en op de achtergrond eeuwige sneeuw. Ik heb heel lang naar ze zitten kijken. Dat was echt een perfecte dag. 

Mijn mooie Ragdoll kitten.

Mijn kat 

TanSwallow86

TanSwallow86

24-08-2021 om 12:19

Ik heb alleen foto's op mijn telefoon, en die zijn van mijn lieve chinchilla's. Levende en overledenen 

Mijn overleden hond.

Ik heb ook een foto van mijn eerste hond. Ik weet niet welke hond + foto het meeste favoriet is. Ze staan met z'n tweeën op de eerste plaats.

Mijn eerste hond was een puppy dat ik onverwachts kreeg, en de andere hond die ik noemde was mijn derde hond. Het ras van de hond had ik zorgvuldig uitgezocht en ik was helemaal verliefd en ben dat altijd gebleven, tot haar dood.

Mijn favoriete foto : twee paardenoren gespitst naar een groen veld en een berg in de verte.  Ik zat op dat paard en genoot van een paardrijvakantie in Ierland (1990)

Mijn moeder, hoogzwanger van mij, in een veld vol bloemen. Wat was ze mooi.  

Een mistig landschap.

Een foto van mijn tweede verjaardag waar ik een gigantische knuffelbeer van mijn vader krijg, die groter is dan ikzelf. Mijn vader overleed twee jaar later, maar de knuffelbeer zit dertig jaar later nog steeds op mijn slaapkamer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.