Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Zweedse gevangenen gijzelen bewakers en eisen pizza

Ik las net dit:

https://nos.nl/artikel/2390267-zweedse-gevangenen-gijzelen-bewakers-en-eisen-pizza

Twee voor moord veroordeelde gevangenen overmeesterden twee bewakers en verschansten zich in de bewakerskamer van een afdeling.
In eerste instantie eisten de twee een helikopter om mee te vluchten. Enkele uren later veranderden ze hun eis: pizza voor alle twintig gevangenen op de afdeling in ruil voor een van de bewakers.

Waar ik nu benieuwd naar ben, wat is jullie favoriete pizza?


Tjesis….die komen wat mij betreft in aanmerking voor een strafverzwaring. Wat een idioten. 

Maar on topic: ik maak ze zelf en gooi er graag artisjokken op 😋

Lastig. Ik heb lange tijd de Ristorante Bolognese als favoriet gehad, maar inmiddels is dat over. Funghi vind ik op zijn tijd ook lekker! En ik vond die pizzaburgers van dr Oetker echt heerlijk, maar die zijn weer nergens meer te vinden
Zelf maken doe ik ook wel. Dan gaat er vanalles op, champignon, mozzarella (buffel uiteraard), gerookte en gekruide kipstukjes, salami, paprika, ui. Alles wat lekker is
Overigens vond ik die chocoladepizza van ristorante ook lekker, maar ook die is in geen velden of wegen meer te bekennen.

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

22-07-2021 om 07:15

wat een stel idioten, maar leuke twist door naar onze lievelingspizza te vragen👍🏻
Mijn lievelingsdiepvriespizza is van Ristorante die met kip. Van de pizzeria hier Creamy bacon en als ik hem zelf maak met verse tomatensaus, heel veel kaas, paprika, salami, cheddar, rode ui, sriracha en jalapeno. 

NinjeTurtle

NinjeTurtle

22-07-2021 om 07:16 Topicstarter

Chocoladepizza?
Klinkt in de categorie niet lekker, zoals pizza shoarma 
Verder kan ik ook niet kiezen. Het ligt aan de dag

Wat bizar! Fijn ook voor de tweede bewaker die niet 'geruild' werd. 
Ik moest wel lachen om de wending van je post. Mijn lievelingspizza is funghi. 

ik ga altijd voor een pizza waar chorizo op zit. 

pizza met tonijn en ansjovis 😋 yum!

Wat een raar bericht trouwens,  bewakers gijzelen en dan pizza's eisen 😂

geitenkaas, tomaat rucola
Of
Gorgonzola, ui en artisjok

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-07-2021 om 08:13

Met tomatensaus, gorgonzola, en rucola.
Goede tweede: kaas, ui, champignons en (veel) groene olijven.

Caprece. Lekker simpel. 

thuis ga ik voor de pizza functie van ristorante (lekker dunne bodem en veel knoflook  ). Maar een pizza met mozzarella/pesto of een hawaii vind ik ook heerlijk 

Ik maak het liefste zelf pizza. Een paar uur van tevoren maak ik al het deeg zodat het goed kan rijzen. Ik maak saus van een pakje tomato frito en wat kruiden (basilicum, tijm, oregano, knoflook). De pizzabodem maak ik heel dun, daarop een dun laagje saus en dan maar een paar ingrediënten. Bijvoorbeeld Mozarella, ansjovis en paprika. Vaak maak ik ook een 4-kazen pizza. Of een pizza met verse tomaatjes, basilicum, kappertjes en rucola sla met een beetje balsamico azijn. Ik weet ineens wat ik dit weekend ga eten 😁

NinjeTurtle schreef op 22-07-2021 om 07:16:

Chocoladepizza?
Klinkt in de categorie niet lekker, zoals pizza shoarma
Verder kan ik ook niet kiezen. Het ligt aan de dag

Haha! Shoarma pizza vind ik ook lekker 

Chocoladepizza-Dr_oetker.jpg

Deze was het. Echt lekker als toetje! In principe is een pizzabodem natuurlijk niet meer dan gewoon een laag deeg. Daar kan best zoet op natuurlijk

Dutchgirly schreef op 22-07-2021 om 08:09:

pizza met tonijn en ansjovis 😋 yum!

Wat een raar bericht trouwens, bewakers gijzelen en dan pizza's eisen 😂

Voor de 2e gegijzelde vroegen ze een helicopter om te ontsnappen

Pizza met champignons en ananas 👌

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.