Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Zondvloed trekt over het oosten van België en Limburg.


En het konijn dat op een kussen door de Maas dreef is ook gered, voor de rest is het één grote puinzooi.

Sophia_!

Sophia_!

18-07-2021 om 18:08

Briannaf schreef op 18-07-2021 om 18:06:

En het konijn dat op een kussen door de Maas dreef is ook gered, voor de rest is het één grote puinzooi.

mooi! Zulke berichten doen dan toch  wel goed tussen de ellende door. 

Briannaf schreef op 18-07-2021 om 18:06:

En het konijn dat op een kussen door de Maas dreef is ook gered, voor de rest is het één grote puinzooi.

Oh, wat fijn! Heb je daar toevallig een berichtje of linkje bij? Ik heb behoefte aan goed nieuws

LoveCats!

LoveCats!

18-07-2021 om 20:26 Topicstarter

190 doden.

redbulletje schreef op 18-07-2021 om 08:51:

Helaas kun je op je vingers natellen dat het inbrekersgilde wat in die regio actief is nu misbruik maakt van al die leeg- en openstaande huizen. Dat is ook een reden waarom ik zelf niet geevacueerd zou willen worden; om mijn huis en mijn spullen te bewaken.

Dan loop je kans op verzuipen of klem komen onder je huis als het instort. Nee ik neem mijn huisdieren en wat ik in een koffertje kwijt kan mee maar de rest mogen ze hebben, het zijn maar spullen. 

Rondstruiner schreef op 18-07-2021 om 18:10:

[..]

Oh, wat fijn! Heb je daar toevallig een berichtje of linkje bij? Ik heb behoefte aan goed nieuws

Nee, kreeg een printscreen toegestuurd zonder duidelijke URL

Briannaf schreef op 18-07-2021 om 21:58:

[..]

Nee, kreeg een printscreen toegestuurd zonder duidelijke URL

Oke, thanks, ga ik even zoeken.

LoveCats!

LoveCats!

19-07-2021 om 10:06 Topicstarter

In België is het aantal doden naar 36 gestegen.

redbulletje schreef op 18-07-2021 om 08:51:

Helaas kun je op je vingers natellen dat het inbrekersgilde wat in die regio actief is nu misbruik maakt van al die leeg- en openstaande huizen. Dat is ook een reden waarom ik zelf niet geevacueerd zou willen worden; om mijn huis en mijn spullen te bewaken.

Ik vind mijn leven toch net iets belangrijker dan mijn spullen. 

Bah het houdt ook gewoon niet op he. Ik hoop echt dat het snel wat rustiger wordt voor alles en iedereen. Bij bekenden de ellende gezien, het is echt verschrikkelijk. De puin ruimen en kijken wat er overblijft.. en dan hebben we het hier ook niet "alleen maar" over materiele schade, maar dit doet ook wat met je vanbinnen.. verschrikkelijk. 

Regendrup. schreef op 19-07-2021 om 10:21:

Bah het houdt ook gewoon niet op he. Ik hoop echt dat het snel wat rustiger wordt voor alles en iedereen. Bij bekenden de ellende gezien, het is echt verschrikkelijk. De puin ruimen en kijken wat er overblijft.. en dan hebben we het hier ook niet "alleen maar" over materiele schade, maar dit doet ook wat met je vanbinnen.. verschrikkelijk.

Nou, dat kan ook me voorstellen

Dat plaatst de mensen die zitten te zeuren omdat hun vakantie misschien  niet doorgaat in een heel ander perspectief!

Rockstar schreef op 18-07-2021 om 21:58:

[..]

Dan loop je kans op verzuipen of klem komen onder je huis als het instort. Nee ik neem mijn huisdieren en wat ik in een koffertje kwijt kan mee maar de rest mogen ze hebben, het zijn maar spullen.

Ben ik 't niet met je eens. Door je jaren heen verzamel je zoveel spulletjes van emotionele waarde (van ouders, grootouders e.d.) die wellicht niet veel financiele waarde hebben, maar wél emotionele. 

De tv mogen ze idd hebben. 

redbulletje schreef op 19-07-2021 om 10:30:

[..]

Ben ik 't niet met je eens. Door je jaren heen verzamel je zoveel spulletjes van emotionele waarde (van ouders, grootouders e.d.) die wellicht niet veel financiele waarde hebben, maar wél emotionele.

De tv mogen ze idd hebben.

Nou ja, als jij jouw leven daarvoor wil geven prima hoor. 

Zelf hecht ik meer aan mijn leven en de bijbehorende herinneringen. 

LoveCats!

LoveCats!

19-07-2021 om 19:35 Topicstarter

redbulletje schreef op 19-07-2021 om 10:30:

[..]

Ben ik 't niet met je eens. Door je jaren heen verzamel je zoveel spulletjes van emotionele waarde (van ouders, grootouders e.d.) die wellicht niet veel financiele waarde hebben, maar wél emotionele.

De tv mogen ze idd hebben.

Die kasten ... tot daaraantoe nog.

Maar ik hoor mensen die ook élke foto en hele fotoboeken van hun overleden kind kwijt zijn. Dat kan je dus écht nooit meer vervangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.