Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wie moet er minister worden in een extraparlementair kabinet?

In de media wordt er weer over gesproken, als oplossing van de formatiecrisis. Een extraparlementair kabinet met ministers die worden gekozen vanwege hun deskundigheid, niet vanwege dat partij waar ze lid van zijn.
Wie zou jij dan graag zien op welk ministerie?

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

15-09-2021 om 18:16

Kees Vendrik op economische zaken. Carola Schouten op landbouw. Die sowieso.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-09-2021 om 18:25 Topicstarter

Paul Blokhuis mag van mij ook wel blijven, nu staatssecretaris, straks minister van volksgezondheid?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-09-2021 om 18:27 Topicstarter

Soepkip schreef op 15-09-2021 om 18:16:

Kees Vendrik op economische zaken. Carola Schouten op landbouw. Die sowieso.

Ik had geen idee wie Vendrik was, maar hij lijkt inderdaad wel geschikt voor die plek.

Marcel Levi als minister van VWS.

Marjolein Moorman als minister van OCW.

Cookielover schreef op 15-09-2021 om 18:30:

Marcel Levi als minister van VWS.

Ja! Liefst een half jaar geleden. 

Een gemiste kans dat er niet direct na de verkiezingen voor zo'n constructie is gekozen. Kunnen ze fijn eindeloos formeren en elkaar uitsluiten in alle rust terwijl het land in goede handen is.

Zalm als minister van financiën 

Soepkip schreef op 15-09-2021 om 18:16:

Kees Vendrik op economische zaken. Carola Schouten op landbouw. Die sowieso.

alsjeblieft niet

Wat een lastige vraag! Voor onderwijs zou ik eigenlijk Jet Bussemaker wel terugwillen. 

Verder zou de politiek in Den Haag er een stuk op vooruitgaan als zo’n fantastische man als Aboutaleb een plek zou krijgen in het parlement. Dus graag Ahmed Aboutaleb ergens invoegen. Misschien op Justitie en veiligheid? (Sorry, Rotterdam). 

Kim Putters op Sociale Zaken of Binnenlandse Zaken. Geen idee hoe hij dat zou doen maar ik ben er wel nieuwsgierig naar.

NinjeTurtle schreef op 15-09-2021 om 19:03:

Zalm als minister van financiën

Liever niet, er loopt onderzoek door het OM naar zijn rol bij de witwaszaken bij ABN en hij heeft bij DSB ook een op zijn minst dubieuze rol gespeeld. Een minister van financiën moet van onbesproken gedrag zijn.

Cookielover schreef op 15-09-2021 om 18:30:

Marcel Levi als minister van VWS.

Liever vandaag dan morgen! Man met echte kennis van de gezondheidszorg 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-09-2021 om 08:14

-Nienke- schreef op 15-09-2021 om 19:38:

Wat een lastige vraag! Voor onderwijs zou ik eigenlijk Jet Bussemaker wel terugwillen.

Verder zou de politiek in Den Haag er een stuk op vooruitgaan als zo’n fantastische man als Aboutaleb een plek zou krijgen in het parlement. Dus graag Ahmed Aboutaleb ergens invoegen. Misschien op Justitie en veiligheid? (Sorry, Rotterdam).

Doe hem dan maar meteen premier. Boven de hele groep. Net als nu in Rotterdam.

Cookielover schreef op 15-09-2021 om 18:30:

Marcel Levi als minister van VWS.

Ja!

Niet terug gekeken, maar vond hem best realistische dingen zeggen in College Tour https://www.npostart.nl/college-tour/18-05-2021/KN_1726273

Kaag heeft ook tijd over nu 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.