Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wie denkt dat hier vlees in zit?

Nick90 schreef op 13-10-2025 om 19:39:

[..]

En leg dit ook meteen even uit hoe melk het eindproduct van een melkkoe is? Zodra ze gestorven is verandert haar lichaam in melk? Die eindigt gewoon in hondenvoer, lijm enzovoort

Ja een restproduct dus.

Bakblik schreef op 13-10-2025 om 19:42:

[..]

En dat is prima toch? Dat koop je toch zelf ook voor hond en kinderen? Kan me namelijk niet voorstellen dat jouw hond vegetarisch is.

Nee maar die is ook niet vegetarisch. 

Nick90 schreef op 13-10-2025 om 19:43:

[..]

Het is dus wel oké dat een stierkalf voor vlees wordt gebruikt zodat de koe melk blijft produceren?

Als je vegetarisch eet maar wel eieren en kaas en melkproducten uit principe van tegen dierenleed zijn bedonder je jezelf.

Nee natuurlijk is dat niet oké. Volgens mij heb ik je mijn eigen dilemma hierover al uitgelegd.

Herfstappeltaart schreef op 13-10-2025 om 19:44:

[..]

Ja een restproduct dus.

Ja zo is vegetarisch eten wel makkelijk natuurlijk. Zo lang je maar jezelf blijft voorhouden dat jij niet aan dierenleed bijgedragen hebt.

Nick90 schreef op 13-10-2025 om 19:48:

[..]

Ja zo is vegetarisch eten wel makkelijk natuurlijk. Zo lang je maar jezelf blijft voorhouden dat jij niet aan dierenleed bijgedragen hebt.

Wie doet dat dan?

Herfstappeltaart schreef op 13-10-2025 om 19:40:

[..]

Die worden gebruikt voor het vlees. Wat is je punt nu eigenlijk? Dat iedereen hier achterlijk is? En waarom kun je niet gewoon waarderen dat mensen hun best doen?

Niet speciaal tegen jou maar ik wil even uit leggen aan Nick90 dat wij, hoe minimaal ook,  proberen ons best te doen maar het lukt niet altijd. 

Wij deden goed ons best, op onze manier, om minder vlees te eten. We aten 1 a 2 dagen in de week vegetarisch. 

Sinds ongeveer een jaar eten we weer meer vlees.  Onze dochter moet in haar revalidatie een wat eiwitverrijkt dieet volgen en dan het liefst een bepaald percentage dierlijk eiwit. Dat kan zuivel zijn maar ook vlees. Voor dat dieet moet ik iedere 5-6 dagen sodabrood van kwark bakken (dat kan makkelijker meegenomen worden naar de studie dan kwark die met lepel moet worden gegeten). 

Het menu wordt dan vaker afgestemd op de voorschriften die dochter moet volgen, omdat ik niet altijd de tijd heb om meerdere gerechten te maken als ik ook nog dat sodabrood moet bakken. Dan eten we maar 1 keer per week vegetarisch en dan vind ik nog steeds dat ik mijn best doe, binnen de beperkingen waar we nu even mee zitten. 

Nick90 schreef op 13-10-2025 om 19:23:

[..]

Bijv op iemand die denkt dat melk het eindproduct van een koe is en jij die denkt dat ik ergens de klepel heb gehoord. Miss kun jij even uitleggen hoe koeien precies melk produceren en wat daar voor nodig is.

Jeetje zeg, ga even wandelen of zo. Het is maar een forum. 

Bakblik schreef op 13-10-2025 om 19:56:

[..]

Niet speciaal tegen jou maar ik wil even uit leggen aan Nick90 dat wij, hoe minimaal ook, proberen ons best te doen maar het lukt niet altijd.

Wij deden goed ons best, op onze manier, om minder vlees te eten. We aten 1 a 2 dagen in de week vegetarisch.

Sinds ongeveer een jaar eten we weer meer vlees. Onze dochter moet in haar revalidatie een wat eiwitverrijkt dieet volgen en dan het liefst een bepaald percentage dierlijk eiwit. Dat kan zuivel zijn maar ook vlees. Voor dat dieet moet ik iedere 5-6 dagen sodabrood van kwark bakken (dat kan makkelijker meegenomen worden naar de studie dan kwark die met lepel moet worden gegeten).

Het menu wordt dan vaker afgestemd op de voorschriften die dochter moet volgen, omdat ik niet altijd de tijd heb om meerdere gerechten te maken als ik ook nog dat sodabrood moet bakken. Dan eten we maar 1 keer per week vegetarisch en dan vind ik nog steeds dat ik mijn best doe, binnen de beperkingen waar we nu even mee zitten.

Natuurlijk, dat is dan ook zo. Omstandigheden zijn soms zo dat je niet precies kan doen wat je graag zou willen. Hopelijk gaat het goed met je dochter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.