Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Welke partij denk je dat morgen het grootst wordt? (met poll)

Het is een ongewoon spannende verkiezingsstrijd, met misschien wel zes partijen die het grootst kunnen worden.

Peiling

Welke partij krijgt 29 oktober de meeste stemmen?
137 stemmen
40%
22%
1%
4%
31%
1%

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-10-2025 om 17:49 Topicstarter

Ik denk dat D66 het grootst wordt, maar wellicht wordt net als de vorige keer de PVV veel groter dan gesuggereerd werd door de peilingen. 
De vorige keer zaten de peilingen er heel veel zetels naast.

Ik denk dat veel PVV stemmers morgen thuisblijven, dus ik denk Pvda/GL of D66. 

Ik denk dat de pvv weer de grootste wordt. En D66 2e. Maar misschien worden ze zelfs wel de grootste.

Ik heb in de poll gestemd op D66, hoop ook echt dat zij de grootste worden. Mijn huisgenoten gaan allemaal voor D66. Ik twijfel nog of ik mijn stem strategisch ga inzetten om te zorgen dat er een linkse partij ook groot wordt, zodat er een coalitie van D66, PvdA en VVD mogelijk wordt. Dan zal ik PvdA stemmen, omdat de SP waarschijnlijk te klein blijft om serieus mee te doen. Ik ga vanavond het debat kijken en daarna mijn keuze maken. 

Ik denk PVV, maar hoop het niet. 

Bakblik schreef op 28-10-2025 om 17:55:

Ik heb in de poll gestemd op D66, hoop ook echt dat zij de grootste worden. Mijn huisgenoten gaan allemaal voor D66. Ik twijfel nog of ik mijn stem strategisch ga inzetten om te zorgen dat er een linkse partij ook groot wordt, zodat er een coalitie van D66, PvdA en VVD mogelijk wordt. Dan zal ik PvdA stemmen, omdat de SP waarschijnlijk te klein blijft om serieus mee te doen. Ik ga vanavond het debat kijken en daarna mijn keuze maken.

Bedoel je niet D66, PvdA en CDA? VVD wil niet met PvdA zeggen ze. 

Dik tegen mijn zin ... PVV.

Ik ben als Belg vooral benieuwd of er uberhaupt veel mensen zin hebben in een nieuwe verkiezing.
Kennelijk is gaan stemmen toch vrij zinloos.
Kunnen ze na morgen weer een jaar gaan bakkeleien over het vormen van een nieuwe regering die ze dan in 2027 weer laten vallen.

Ik hoop dat er veel mensen besluiten op de grote partijen te stemmen en niet op de hele kleine, want dan kunnen we met elkaar geen tegenwicht bieden aan PVV. 

Kampeerder, ik denk dat heel veel mensen op dit moment twijfelen tussen een kleinere partij die misschien wat beter past en een grotere die ook wel oké is.
Ik wel in ieder geval.

ik verwacht pvv de grootste.

Stardust schreef op 28-10-2025 om 18:35:

Kampeerder, ik denk dat heel veel mensen op dit moment twijfelen tussen een kleinere partij die misschien wat beter past en een grotere die ook wel oké is.
Ik wel in ieder geval.

Dat snap ik, is ook lastig. De grote meerderheid stemt geen PVV, maar te versnipperd om een partij aan echte winst te helpen. Daardoor werd PVV vorige keer zo groot. Relatief dan, want het is geen enorme partij geworden. 

In de pol heb ik PvdA gestemd.
Ik hoop in ieder geval dat er één partij groter wordt dan de PVV. Maakt mij niet uit of dat CDA, D66 of PvdA is.
Misschien is het voor een formatie makkelijker als D66 of CDA het grootste wordt.

Dat is koffiedik kijken. Ik kan van alles denken maar weet dat het gokken is. Ik hoop dat in elke geval 1 partij de PVV verslaat.

Mijn voorkeur heeft  GroenLinks/PvdA, maar D66 kan ik ook mee leven en ook het CDA zou ik niet heel erg vinden, hoewel die levensbeschouwelijk verder van mij af staan. Maar ik denk dat Bontenbal wel echt een redelijke man is die serieus wil samen werken.

Marty1984 schreef op 28-10-2025 om 18:24:

Dik tegen mijn zin ... PVV.

Ik ben als Belg vooral benieuwd of er uberhaupt veel mensen zin hebben in een nieuwe verkiezing.
Kennelijk is gaan stemmen toch vrij zinloos.
Kunnen ze na morgen weer een jaar gaan bakkeleien over het vormen van een nieuwe regering die ze dan in 2027 weer laten vallen.

Ik heb héél veel zin in een nieuwe verkiezing. Ik neem het recht op stemmen heel serieus.

Tuinfluiter schreef op 28-10-2025 om 18:49:

In de pol heb ik PvdA gestemd.
Ik hoop in ieder geval dat er één partij groter wordt dan de PVV. Maakt mij niet uit of dat CDA, D66 of PvdA is.
Misschien is het voor een formatie makkelijker als D66 of CDA het grootste wordt.

Dit! 

Ik zie het meest in een coalitie van deze partijen. Misschien nog ergens een klein partijtje erbij. PVV lekker in de oppositie. Liefst zo klein mogelijk, maar dat zal wel niet. 

Ik hoop op pvda/groen links .
Maar verwacht ook dat D66 het goed gaat doen .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.