Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

WeEt jIJ wIe dE sNoLlEbOlLeKeS zIJn?

Dus je woont sinds een paar jaar in NL. Bent de taal al aardig machtig en nog beter: je pakt de eerste gouden Atletiek medaille voor ons land in weet ik hoeveel jaar. 
En wat is dan belangrijk volgens de verslaggever van het AD? Of je weet wie de fucking SNoLlEbOlLeKeS zijn. Want hé, je bent geen witte vrouw dus we gaan je even aan de tand voelen over onze ‘cultuur’.
Sifan beantwoord de vraag beleefd en vooral ontwapenend, des te meer respect voor haar. 
Maar die lul van een verslaggever, die mag terug naar de afdeling advertenties schrijven. 


Ik heb geen idee wie de snollebollekes zijn en ik ben geboren in Nederland.😶

Buitenom dat het een stomme vraag is , vind ik het wel raar waarom je over kleur begint, dat doet er toch niet toe? Hij vroeg het omdat die plaat gedraaid werd en hij zich af vroeg of ze wist wie dat waren .

Jeetje, dat is wel lomp, ja! Vreselijk

DanGun

DanGun

03-08-2021 om 14:26 Topicstarter

Rockstar schreef op 03-08-2021 om 14:24:

Ik heb geen idee wie de snollebollekes zijn en ik ben geboren in Nederland.😶

Ik had ook nog nooit van ze gehoord tot de KNVB over die Jumbo reclame begon met het WK laatst. 

DanGun

DanGun

03-08-2021 om 14:26 Topicstarter

majorette2005 schreef op 03-08-2021 om 14:24:

Buitenom dat het een stomme vraag is , vind ik het wel raar waarom je over kleur begint, dat doet er toch niet toe? Hij vroeg het omdat die plaat gedraaid werd en hij zich af vroeg of ze wist wie dat waren .

Je bent behoorlijk naïef als je dat echt gelooft. Hebben ze dat ooit aan de dames en heren van het NL voetbalelftal gevraagd? 

DanGun

DanGun

03-08-2021 om 14:27 Topicstarter

Aberlady schreef op 03-08-2021 om 14:25:

Jeetje, dat is wel lomp, ja! Vreselijk

Inderdaad. 

Rockstar schreef op 03-08-2021 om 14:24:

Ik heb geen idee wie de snollebollekes zijn en ik ben geboren in Nederland.😶

Ik ken ze van oudjaarsavond, dan zijn ze al een paar jaar op tv en wij hebben een hekel  aan oudjaar, dus zitten de tijd dan weg te kijken met.... de Snollebollekes 😁

In welke context werd dat gevraagd?

DanGun

DanGun

03-08-2021 om 14:33 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 03-08-2021 om 14:32:

In welke context werd dat gevraagd?

In dezelfde context als toen ze Europees Kampioen voetbal werden, aan van Basten werd gevraagd of ie wist hoe hij aardappels moest koken. 

DanGun schreef op 03-08-2021 om 14:26:

[..]

Je bent behoorlijk naïef als je dat echt gelooft. Hebben ze dat ooit aan de dames en heren van het NL voetbalelftal gevraagd?

Heeft niks met naïef zijn te maken,  ik vind de opmerking  " geen witte vrouw"  gezeur. Er wordt ook aan blanke mensen rare vragen gesteld, maar bij Sifan mag het niet, rare vragen stellen omdat ze een kleur heeft dus.

DanGun schreef op 03-08-2021 om 14:33:

[..]

In dezelfde context als toen ze Europees Kampioen voetbal werden, aan van Basten werd gevraagd of ie wist hoe hij aardappels moest koken.

Ik heb het niet gezien maar het komt me vreemd voor. Ik weet pas wie Snollebollekes Is (1 persoon) sinds De Slimste Mens-deelname.

Sophia_!

Sophia_!

03-08-2021 om 14:37

Herfstappeltaart schreef op 03-08-2021 om 14:32:

In welke context werd dat gevraagd?

Aan het einde van het interview wilde de verslaggever denk ik een luchtige vraag stellen.  Dat werd de Snollebollekesvraag, omdat dat nummer werd gedraaid bij haar finish. 

Ik vind deze ophef (ook op twitter) een storm in een glas water en zwaar overdreven. Verslaggevers doen niks anders dan stomme vragen stellen. 

Herfstappeltaart schreef op 03-08-2021 om 14:32:

In welke context werd dat gevraagd?

Op het moment dat ze kampioen was kwam die plaat uit de speakers  van dat stadion. Het kwam dus niet zomaar uit  de lucht vallen die vraag.  

Sophia_! schreef op 03-08-2021 om 14:37:

[..]

Aan het einde van het interview wilde de verslaggever denk ik een luchtige vraag stellen. Dat werd de Snollebollekesvraag, omdat dat nummer werd gedraaid bij haar finish.

Ik vind deze ophef (ook op twitter) een storm in een glas water en zwaar overdreven. Verslaggevers doen niks anders dan stomme vragen stellen.

Ow werd dat nummer gedraaid? Dan vind ik het een hele gewone vraag.

Sophia_!

Sophia_!

03-08-2021 om 14:43

Herfstappeltaart schreef op 03-08-2021 om 14:42:

[..]

Ow werd dat nummer gedraaid? Dan vind ik het een hele gewone vraag.

Ja, dat was het ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.