Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Loeki72 schreef op 21-04-2024 om 13:28:

[..]

Niet met feiten komen hoor, daar houden veel mensen niet meer van.

Een pijnlijke waarheid. En een hele enge ontwikkeling.

Friezinnetje schreef op 21-04-2024 om 14:33:

[..]

die willen dat ook. Doe nou niet of willen die niks doen. Maar zoals eerder gezegd, Wilders belooft veel, maar kan niet uitgevoerd worden

...dat kunnen ze wel willen, maar dan moet de gewone burger wel helemaal achteraan aansluiten.

Waarom konden ze dan een vrouw die al jaren noodgedwongen in een kleine caravan woont, niet beloven dat zij binnen nu en vier jaar een huurwoning krijgt, maar ziet zij iedereen (duizenden) voorrang krijgen? Waarom woont een jonge vrouw noodgedwongen in een paardentrailer, op de parkeerplaats van haar werkgever?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-04-2024 om 14:57 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 21-04-2024 om 14:54:

[..]

...dat kunnen ze wel willen, maar dan moet de gewone burger wel helemaal achteraan aansluiten.

Waarom konden ze dan een vrouw die al jaren noodgedwongen in een kleine caravan woont, niet beloven dat zij binnen nu en vier jaar een huurwoning krijgt, maar ziet zij iedereen (duizenden) voorrang krijgen? Waarom woont een jonge vrouw noodgedwongen in een paardentrailer, op de parkeerplaats van haar werkgever?

Wat heeft Wilders gedaan aan de woningnood? Welke uitvoerbare moties van de PVV hebben bijgedragen aan een oplossing daarvoor?

Fleurtje_5 schreef op 21-04-2024 om 14:54:

[..]

Dit is precies wat ik bedoel. Pure onwil en het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. Als mensen van buitenaf komen kan het ineens wel terwijl de mensen van hier dan het nakijken hebben. Dat vind ik schandalig en onrechtvaardig.

Daglichtlamp schreef op 21-04-2024 om 14:57:

[..]

Wat heeft Wilders gedaan aan de woningnood? Welke uitvoerbare moties van de PVV hebben bijgedragen aan een oplossing daarvoor?

Wilders is helemaal nog niet aan zet gekomen.

Het demissionair kabinet deelt nog steeds de lakens uit. Al hoewel, voor mijn gevoel zit Pia Dijkstra gewoon haar tijd uit. Die stapt straks uit de politiek en laat nu de boel de boel.

Fleurtje_5 schreef op 21-04-2024 om 15:01:

[..]

Klopt. Dat wordt nu juist steeds tegengehouden. Door andere politici en door nog teveel stemmers op weer andere partijen welke partijen weer lak hebben aan onze eigen mensen. Nederlanders laatst.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-04-2024 om 15:06 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 21-04-2024 om 15:01:

[..]

Wilders zit al meer dan 25 jaar in de Tweede Kamer. Ook oppositie kan invloed hebben (maar dat betekent wel dat je daadwerkelijk je Kamerwerk ook moet doen).

De nummer twee en drie van deze lijst zijn gewoon oppositieleden: https://politiekeindex.nl/

De nummer 1 is wel van een regeringspartij, maar de reden dat hij zo hoog staat is vooral omdat hij een initiatief wetsvoorstel succesvol heeft ingebracht.

Volgens de laatste peiling van Maurice de Hond zou de PVV bij nieuwe verkiezingen 50 zetels krijgen
Ongelooflijk!   Hoe kan dat? Hij heeft alle ideeen waarom men op hem gestemd heeft in de ijskast gezet? Weten die potentiele stemmers zelf eigenlijk wel goed waarom ze op hem zouden gaan stemmen ?
Ik vind het een akelig idee.  De polarisatie wordt steeds heviger.

amarna schreef op 21-04-2024 om 15:13:

Volgens de laatste peiling van Maurice de Hond zou de PVV bij nieuwe verkiezingen 50 zetels krijgen
Ongelooflijk! Hoe kan dat? Hij heeft alle ideeen waarom men op hem gestemd heeft in de ijskast gezet? Weten die potentiele stemmers zelf eigenlijk wel goed waarom ze weer op hem gaan stemmen ?
Ik vind het een akelig idee. De polarisatie wordt steeds heviger.

Dat vind ik juist van Timmermans. 

Als ik nu een keuze moest maken tussen Wilders en Timmermans, dan was de keuze makkelijk. Het werd zeker niet het vakje voor Timmermans dat ik zou aankruisen.

Nicole123 schreef op 21-04-2024 om 12:57:

Ik lees nu dat Timmermans gereageerd heeft en het optie 2 is van wat ik hierboven noemde:

Timmermans zelf zegt in een verklaring ook dat hij helemaal niet tot geweld heeft opgeroepen. "Mijn middelen zijn altijd parlementair en niets anders. Iedere andere suggestie werp ik verre van me."

Ja,  duh, logisch dat Timmermans zegt dat hij iets anders bedoelde,  alleen zei hij het niet zo.

Dus dat betekent dat je eigenlijk van alles kunt zeggen , als je maar wat anders bedoeld,  dus net zoals Wilders met de minder minder uitspraak? Of is het dan weer anders?

Daglichtlamp schreef op 21-04-2024 om 15:06:

[..]

Wilders zit al meer dan 25 jaar in de Tweede Kamer. Ook oppositie kan invloed hebben (maar dat betekent wel dat je daadwerkelijk je Kamerwerk ook moet doen).

De nummer twee en drie van deze lijst zijn gewoon oppositieleden: https://politiekeindex.nl/

De nummer 1 is wel van een regeringspartij, maar de reden dat hij zo hoog staat is vooral omdat hij een initiatief wetsvoorstel succesvol heeft ingebracht.

Hij zit idd al 25 jaar in de Tweede Kamer, en was er absoluut tegen dat 800 verzorgingstehuizen de deuren moesten sluiten voor oudere hulpbehoevenden. Wilders en Fleur Agema hebben steen en been geklaagd over dat plan. En toch zijn ze gesloten. Wie wonen nu in die tehuizen? Studenten, alleenstaanden en statushouders. Wie zal die tehuizen dan tóch gesloten hebben voor de 80, 90 en 100 jarigen? Wilders zit er al 25 jaar, dus hoe kan dat dan? Niet voldoende invloed?

Mark Rutte zit er al sinds 2006. Had hij voldoende invloed? Waarom was het vorige kabinet ook alweer gevallen? Omdat Mark Rutte het ergens niet mee eens was? Met al zijn invloed?

https://nos.nl/artikel/2517571-wilders-wil-aangifte-doen-timmermans-verwerpt-beschuldiging

Timmermans roept door de microfoon dat Wilders niet anders kan dan verdeeldheid zaaien (0.55). Maar zelf doet hij sinds de verkiezingen niets anders dan verdeeldheid zaaien.

Timmermans zegt inderdaad 'we zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt'.

Dus bedreiging, poging tot, .....alles met de zegen van Timmermans. Dat vind ik een aangifte waard.

GL en PvdA hebben zelf nog wel het een en ander onderling te klaren.

https://nos.nl/artikel/2517502-groenlinks-en-pvda-willen-verder-met-elkaar-maar-er-zijn-nog-grote-verschillen Vandaag

Fleurtje_5 schreef op 21-04-2024 om 15:16:

[..]

Dat vind ik juist van Timmermans.

Als ik nu een keuze moest maken tussen Wilders en Timmermans, dan was de keuze makkelijk. Het werd zeker niet het vakje voor Timmermans dat ik zou aankruisen.

Timmermans heeft zich juist lange tijd afzijdig gehouden, in een journaal onlangs, vroeg men zich af waarom hij niet meer van zich liet horen. Hij vond dat zijn partij niet aan zet is, maar de formerende partijen. Maar ja, als die er niet uitkomen, wordt er toch gekeken naar de op twee na grootste partij. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-04-2024 om 15:53 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 21-04-2024 om 15:21:

[..]

Hij zit idd al 25 jaar in de Tweede Kamer, en was er absoluut tegen dat 800 verzorgingstehuizen de deuren moesten sluiten voor oudere hulpbehoevenden. Wilders en Fleur Agema hebben steen en been geklaagd over dat plan.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2020Z03489&did=2020D07254
En toch stemt de PVV dan in 2020 tegen het realiseren  van nieuwe woonvormen voor ouderen. Terwijl die volgens jou zo hard nodig zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.