Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

majorette2005 schreef op 04-03-2024 om 09:50:

[..]

Wel raar als je dit stukje uit de link leest

In hun advies aan De Jonge schreven ambtenaren dat het 'niet in de lijn der verwachting' lag dat de wijziging zou leiden tot veel discussie in de Kamer.

Ergens heeft het toch gestaan als ambtenaren hier advies over hebben gegeven

So zeg. Dan is het toch meer dan 'foutje'.

Campanula schreef op 04-03-2024 om 11:23:

[..]

Er is wel een kans dat Omtzigt Centrum Links enkel wil gedogen

Dan maar verkiezingen. PVV 50, VVD, NSC en BBB allemaal 6 zetels en de rest hetzelfde. En dan wordt het weer niets.

Eigenlijk moet die peroxide heiland uit Venlo nog even doorronken met zijn 'wij zijn het volk' retoriek om direct 76 zetels te scoren.

Is dit een benaming voor een Tweede Kamerlid dat al jaren bedreigd word?

Zo juist las ik dat de film 'Mary Poppins' racistisch is vanwege één woordje. Ben benieuwd wat ze dan van jou woordkeuze zouden vinden.

majorette2005 schreef op 04-03-2024 om 11:43:

[..]

Kinderachtig dit, noem gewoon zijn naam

Precies dit.

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 12:36:

[..]

Maar onderstaande gaat door. Ik wil niet 'die of hen' genoemd worden.

Onderstaand artikel is van 2021. Niemand die in de tussentijd zei '' het is een foutje, en door'. Gelukkig is het wel alleen voor personen die dat zelf aangeven.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5234513/genderneutraal-anp-genderdivers-voornaamwoord-taalgebruik 3 juni 2021 Genderneutraal woordgebruik rukt op: hij of zij wordt die of hen

Vanaf vandaag gebruikt het ANP voor personen die dat zelf aangeven 'die' in plaats van 'hij' en 'zij'. De woorden 'hem' of 'haar' worden vervangen door 'diens'. Ook 'hen' en 'hun' kunnen gebruikt worden als voornaamwoorden.

Ik wil dat ook niet. Ik wil dat mensen mij respectabel bejegenen. En personen die dat aangeven noem ik gewoon vent en wijf. Praktiseren wat ik preek vind ik erg belangrijk 

Campanula schreef op 04-03-2024 om 11:51:

[..]

Dat is ook weer waar. Maar dit land staat voor enorme uitdagingen! Het snakt naar veranderingen.

Ligt er alleen aan 'welke veranderingen' je bedoeld. Het zijn juist die veranderingen die er voor hebben gezorgd dat bepaalde partijen groter zijn geworden.

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 12:37:

[..]

So zeg. Dan is het toch meer dan 'foutje'.

Het is draaikonten van de Jonge.

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 12:42:

[..]

Is dit een benaming voor een Tweede Kamerlid dat al jaren bedreigd word?

Zo juist las ik dat de film 'Mary Poppins' racistisch is vanwege één woordje. Ben benieuwd wat ze dan van jou woordkeuze zouden vinden.

Ik gok haarspoelingsdiscrimatie en religieuze belediging.

Campanula schreef op 04-03-2024 om 11:50:

[..]

Ja, is idd flauw. Weet u hoe deze man communiceert over mevrouw Kaag en de heer Timmermans? Daar 'won' hij de debatten mee. Je neemt geen mes mee naar een pistoolgevecht.

Is dat niet een soort spreuk?

Op een forum van de politie (uit 2008) las ik als antwoord op dat gezegde:

Wees de wijste en neem geen mes of ander wapen mee

Campanula schreef op 04-03-2024 om 12:05:

[..]

Klopt. Het is een verklaring voor het succesvolle gebruik van bijnamen, het effect van diskwalificeren op de meningsvorming en een metafoor als waarschuwing.

Ik zag op het SBS6 debat hoe Timmermans probeerde Wilders te blameren en te bespotten. (Doet Timmermans trouwens nog steeds) En ik zag een Wilders die kalm bleef alsof hij dacht 'ik weet wie het zegt'.

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 12:49:

[..]

Is dat niet een soort spreuk?

Op een forum van de politie (uit 2008) las ik als antwoord op dat gezegde:

Wees de wijste en neem geen mes of ander wapen mee

We komen tot de kern van de zaak. Hoe laag ga je om hoog op je paard te kunnen blijven zitten? 

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 12:51:

[..]

Ik zag op het SBS6 debat hoe Timmermans probeerde Wilders te blameren en te bespotten. (Doet Timmermans trouwens nog steeds) En ik zag een Wilders die kalm bleef alsof hij dacht 'ik weet wie het zegt'.

Wilders is inderdaad kalm en bespot zijn tegenstanders zelden. U heeft een punt.

Campanula schreef op 04-03-2024 om 12:54:

[..]

We komen tot de kern van de zaak. Hoe laag ga je om hoog op je paard te kunnen blijven zitten?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1968042033/frans-timmermans-haalt-opnieuw-uit-naar-wilders

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 12:29:

[..]

En dat hij de enige was die de wijziging was opgevallen.Moet je toch niet aan denken dat het niemand was opgevallen.

Ja, verschrikkelijk, wat een ramp als dat gebeurd zou zijn!!! 

Eh, waarom eigenlijk? Wat gaat er concreet mis als ik in dat register niet meer als 'moeder' genoemd zou staan? Merk ik dat überhaupt en wat gebeurt er dan? Wordt ik daar ook maar iets minder moeder of vrouw van, ben ik dan opeens transgender ofzo?

Wat een heisa om niks zeg.

Campanula schreef op 04-03-2024 om 12:58:

[..]

Wilders is inderdaad kalm en bespot zijn tegenstanders zelden. U heeft een punt.

https://www.telegraaf.nl/video/1049481220/timmermans-clasht-met-wilders-spreek-een-mea-culpa-uit 14 feb. 2024

Waarom is Timmermans nou echt vanuit zijn pluche baan vanuit Brussel naar Nederland gekomen?  en nu 'moet' hij het doen met een baan als Tweede Kamerlid, wat hij uiteraard niet zal pikken.

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 12:51:

[..]

En ik zag een Wilders die kalm bleef 

Huh? Wilders is de kalmte zelden en gebruikt geen scheldwoorden, nare bijnamen of negatieve op de persoon bewoordingen? Welke Wilders ken jij dan? Zal ik een rijtje noemen of weet je het eigenlijk prima? 

Het ligt er wel heel dik bovenop hoor, jouw Timmermans aversie. Wilders zegt 1000x iets lelijks, Timmermans 1x maar oh oh wat is het erg van Timmermans en wat een verkeerde man is het!! Wat heb je dan een bord voor je hoofd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.