Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Libertine schreef op 08-01-2024 om 09:50:

[..]

Sander Schimmelpenninck schrijft er een stuk over in de Volkskrant vandaag. Achter de betaalmuur dus ik zet hier geen link, maar voor wie een abonnement heeft. Hij heeft overigens ongeveer dezelfde aanname als ik.

Sander leidt aan tunnelvisie, kan ook niet anders als je niet verder dan je eigen bubbel wilt kijken..... over polariseren gesproken.

Yumi schreef op 08-01-2024 om 12:05:

[..]

Dat is geen mening maar een grove belediging

Ja, dat vind ik ook. Vreselijke man vind ik hem, hij doet vaak zo. 

Fleurtje_5 schreef op 08-01-2024 om 11:06:

[..]

Waarom zou ik je lek moeten schieten? En waarom noem je alleen de BBB en de PVV bij een vuurwerkverbod?

De rechtse partijen zijn allemaal tegen.

Fleurtje_5 schreef op 08-01-2024 om 11:22:

[..]

Inderdaad. Vuurwerk heeft ook helemaal niets te maken met een politieke voorkeur.

Jawel, want rechtse partijen willen niet dat vuurwerk wordt afgeschaft, terwijl dat wel is waar de politie en andere hulpdiensten om vragen en als enige oplossing zien.

Fleurtje_5 schreef op 08-01-2024 om 11:05:

[..]

Kun je nagaan. Deze grafiek vond ik wel duidelijk. Maar evengoed niet compleet.

Ik heb niks met cijfertjes, vind ze vaak vervelend, en al helemaal in tabellen zoals die een poos geleden werden geplaatst. Dat is iets anders dan wanneer word geschreven "dat statistieken lastig worden gevonden".

'Cijfertjes' zijn onmisbaar voor een objectieve blik op zaken. Zonder kun je hooguit een mening hebben, maar niet onderbouwd. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-01-2024 om 12:41

Yumi schreef op 08-01-2024 om 12:02:

Fijn dat Wilders partijen tegemoet komt

'Partijen tegemoet komen'
Geert Wilders trekt drie omstreden wetsvoorstellen voorlopig inPVV-leider Geert Wilders trekt drie uiterst omstreden wetsvoorstellen van zijn partij voorlopig in. Zo wil hij een voor andere partijen belangrijke drempel wegnemen om met hem te formeren.
Eerder kondigde hij al aan controversiële standpunten van zijn partij, die bijvoorbeeld in strijd zijn met de grondwet, in de ijskast te zetten.

Het gaat onder meer om een voorstel om 'bepaalde islamitische uitingen' te verbieden. De Raad van State oordeelde dat het wetsvoorstel 'een hele bevolkingsgroep op discriminatoire wijze de aanspraak op fundamentele vrijheidsrechten ontneemt'.
Een ander wetsvoorstel is het plan om mensen met meerdere nationaliteiten hun kiesrecht te ontnemen, en in de grondwet te regelen 'dat personen met een meervoudige nationaliteit niet mogen worden benoemd in sommige functies', zoals bewindspersoon, commissaris van de Koning en burgemeester.

De Raad van State spreekt van een wetsvoorstel dat het discriminatieverbod en grondrechten voor grote bevolkingsgroepen schendt, en waardoor 'deze groepen als tweederangsburgers behandeld' worden.
Het laatste wetsvoorstel moet het mogelijk maken om mensen die in verband worden gebracht met mogelijke terroristische activiteiten zonder tussenkomst van een rechter vast te zetten. Dat plan schiet volgens de Raad van State 'door op een wijze die in een rechtsstaat niet acceptabel is'.

De PVV praat met de VVD, NSC van Pieter Omtzigt en BBB over een eventuele kabinetsformatie. Bekend is dat in eerste instantie wordt gesproken over eventuele onenigheid over hoe de partijen naar de rechtsstaat en de grondwet kijken.

Wilders heeft steeds gezegd dat hij ver wil gaan om de andere partijen tegemoet te komen. Onderdeel daarvan is dan ook het tijdelijk 'in de ijskast' zetten van plannen waar de PVV voor staat, maar die grondrechten schenden.
Geert Wilders trekt drie omstreden wetsvoorstellen voorlopig in | RTL Nieuws

Weet iemand of hij ook afstand neemt van zijn anti-islam standpunten of dat hij deze voorstellen slechts in zijn ijskast zet om ze er later eventueel weer uit te halen? Oftewel: is hij echt milder geworden of is dit slechts een tijdelijke tactiek om een coalitie mogelijk te maken?

Coreopsis schreef op 08-01-2024 om 12:41:

[..]

Weet iemand of hij ook afstand neemt van zijn anti-islam standpunten of dat hij deze voorstellen slechts in zijn ijskast zet om ze er later eventueel weer uit te halen? Oftewel: is hij echt milder geworden of is dit slechts een tijdelijke tactiek om een coalitie mogelijk te maken?

In het artikel staat dat hij die voorstellen van zijn partij voorlopig intrekt, om een drempel weg te nemen voor andere partijen. In die voorstellen staan volgens het artikel ook zijn anti islam standpunten bij.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-01-2024 om 13:03

Yumi schreef op 08-01-2024 om 12:54:

[..]

In het artikel staat dat hij die voorstellen van zijn partij voorlopig intrekt, om een drempel weg te nemen voor andere partijen. In die voorstellen staan volgens het artikel ook zijn anti islam standpunten bij.

IJskast dus. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat uitpakken.

Coreopsis schreef op 08-01-2024 om 13:03:

[..]

Ik ook. Je vraagt je af wanneer hij de plannen weer uit de ijskast gaat halen, want die blijven daar echt niet voor altijd inzitten. 

Coreopsis schreef op 08-01-2024 om 13:03:

[..]

Is dat zo? Het artikel suggereert dat er een verschil zit, gezien het onderstaande. Zo niet dan gaat het nergens over en begrijp ik niet dat men spreekt over tegemoet komen en drempels wegnemen? 

Eerder kondigde hij al aan controversiële standpunten van zijn partij, die bijvoorbeeld in strijd zijn met de grondwet, in de ijskast te zetten.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-01-2024 om 13:15

Yumi schreef op 08-01-2024 om 13:10:

[..]

Is dat zo? Het artikel suggereert dat er een verschil zit, gezien het onderstaande. Zo niet dan gaat het nergens over en begrijp ik niet dat men spreekt over tegemoet komen en drempels wegnemen?

Hoe interpreteer jij "voorlopig" intrekken dan? Dat suggereert toch meteen al dat zijn anti-islam ideeën niet definitief van de baan zijn. Hij parkeert ze slechts tijdelijk omdat hij zichzelf anders buitenspel zet in de onderhandelingen. Maar hoe hij ermee om zal gaan als er straks een regering is, dat moeten we nog maar afwachten. 

Jeetje, valt het vuurwerkverbod nu ook al onder links of rechts? Ik vind dat het tijd wordt dat er eens gekeken wordt naar hoeveel last mensen en dieren ervan hebben. Het gaat me helemaal niet of het links of rechtse mensen zijn die het afsteken. 

En over voetbal, misschien kunnen die voetballers en clubs zelf de beveiliging gaan bekostigen. Er gaat zo enorm veel geld in om, dat moet wel op te brengen zijn voor ze.

_Audrey schreef op 08-01-2024 om 11:34:

[..]

Ken je hem niet? Zijn mening over alles, kort samengevat: rechts is dom en altijd fout.

Ik ken Sander S alleen van tv, en soms staat een citaat van hem in onze krant, daarom wou ik weten wat hij nu weer 'heeft geventileerd".

_Audrey schreef op 08-01-2024 om 11:57:

[..]

De ongehoorden [=pvv stemmers] bouwen aan hun dictatuur van de domheid, en daar hoort vuurwerkvandalisme bij. Wie in hun gewenste niet-samenleving van ‘andersdenkenden’ al die afgerukte vingers er weer aanzet is van later zorg, en ach, met één hand kun je ook nog Wilders retweeten of Vandaag Inside aanzetten. Zolang onze Chinese traditie maar behouden blijft.

Dit is zijn mening.

Dank je voor het plaatsen van een stukje Sander-mening. Dat kleine stukje is meteen weer genoeg Sander S.

Uitgerekend hij heeft het over 'anders denkenden'.

Yumi schreef op 08-01-2024 om 12:05:

[..]

Dat is geen mening maar een grove belediging

Dit inderdaad.

En iemand hier op dit topic schreef dat ie ongeveer dezelfde aanname had als Sander. Kan het me bijna niet voorstellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.