Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
felija
15-04-2024 om 15:58
Fleurtje_5 schreef op 15-04-2024 om 15:51:
[..]
Dat is het zeker.
Eigenlijk hoeft men niet eens heel hoog opgeleid te zijn om er iets van te vinden als men leest dat er veel meer mensen overlijden dan voorheen.
Er iets van vinden mag altijd, maar wat de daadwerkelijke oorzaak is, daar wordt nu onderzoek naar gedaan. Dat het iets te maken heeft met dr gevolgen van een pandemie zou me niets verbazen.
Maar dat is offtopic.
felija
15-04-2024 om 16:00
Fleurtje_5 schreef op 15-04-2024 om 15:46:
[..]
Echt...
.... (over frustraties gesproken)
Ik dacht dat dit een discussieforum is waar men een eigen mening kan geven én ook vraagtekens mag hebben, zeker als veel Kamerleden het niet eens zijn met Pia Dijkstra, zonder dat ik daarvoor afgebrand moet worden, of dat ik moet lezen dat iemand het hier een 'Fleurtje-pleurt-haar-frustraties-boude-uitspraken-show' noemt.
"Dan moet ze een blog of een dagboek bijhouden". ....??
....Ik moet helemaal niks.
Ik heb me niet laten anomiseren, ik heb het loepen niet laten uitschakelen, al mijn berichten zijn na te lezen.
Heb je de precieze bron van de podcast nog kunnen achterhalen?
Yumi
15-04-2024 om 16:00
felija schreef op 15-04-2024 om 15:58:
[..]
Maar dat is offtopic.
Je hebt gelijk, laten we terug gaan naar de vraag
Wat heb je gestemd op 22 november?
felija
15-04-2024 om 16:02
Fleurtje_5 schreef op 15-04-2024 om 15:51:
[..]
Dat is het zeker.
Eigenlijk hoeft men niet eens heel hoog opgeleid te zijn om er iets van te vinden als men leest dat er veel meer mensen overlijden dan voorheen.
Ik schrok wel toen ik dit las: Volgens NSC-Kamerlid Agnes Joseph zijn de afgelopen vier jaar 14.000 mensen meer per jaar overleden dan vooraf verwacht.
Nogmaals: open er een eigen topic over. Tip: geef er meteen de bronnen bij.
felija
15-04-2024 om 16:04
Yumi schreef op 15-04-2024 om 16:00:
[..]
Je hebt gelijk, laten we terug gaan naar de vraag
![]()
Wat heb je gestemd op 22 november?
Of eigenlijk is het nu overgegaan in alles rondom de formatie.
Daglichtlamp
15-04-2024 om 16:09
144 dagen nu. Wilder klaagt over het kabinet dat nog een voorjaarsnota maakt. Als hij dat zelf had willen doen, dan had hij wat sneller moeten formeren.
Het kan, Rutte 2, met de tegenpolen VVD en PvdA kostte maar 57 dagen. Het eerste paarse kabinet van partijen die nog nooit eerder geprobeerd hadden met elkaar een regering te vormen kostte 111 dagen.
felija
15-04-2024 om 16:11
Daglichtlamp schreef op 15-04-2024 om 16:09:
144 dagen nu. Wilder klaagt over het kabinet dat nog een voorjaarsnota maakt. Als hij dat zelf had willen doen, dan had hij wat sneller moeten formeren.
Het kan, Rutte 2, met de tegenpolen VVD en PvdA kostte maar 57 dagen. Het eerste paarse kabinet van partijen die nog nooit eerder geprobeerd hadden met elkaar een regering te vormen kostte 111 dagen.
Wat wil hij dan? Dat er al die tijd helemaal niet geregeerd wordt? Het demissionaire kabinet moet nu de kastanjes uit het vuur blijven halen, anders gebeurt er niks, zolang de formatie niet opschiet.
Fleurtje_5
15-04-2024 om 16:20
felija schreef op 15-04-2024 om 16:00:
[..]
Heb je de precieze bron van de podcast nog kunnen achterhalen?
De precieze bron is me duidelijk.
De twee dames ook. Alleen het kanaal waarop de podcast liep was me niet duidelijk omdat hier steeds geklaagd word als ik iets via Youtube plaats. Want fabeltjes fuik, knip en plakwerk, of extreem rechts, of "het lijkt of dit youtubefragment compleet is maar helemaal zeker weet je dat nooit". Behalve als ze zelf een domme carnavals-hit met veel knip en plakwerk via Youtube plaatsen om over politici te spotten.
De namen van de twee dames in die podcast heb ik op gezocht. De dame die de podcast maakt is een schrijfster las ik. Schrijver | Columnist Telegraaf | Opiniërend gespreksleider | Podcast & videomaker NPO Radio 1. Ik meen gelezen te hebben dat ze voorzitter is geweest van PowNed en/of GeenStijl. Maar verder weet ik er weinig tot niets vanaf.
De dame met wie ze de podcast deed is heel deskundig op medisch gebied. Ik zou haar naam kunnen noemen, maar ik wil niet dat zij straks ook door het slijk word gehaald omdat ze een andere mening heeft.
Daglichtlamp
15-04-2024 om 16:25
Nogmaals het vriendelijke verzoek om het hier te laten gaan over de formatie.
felija
15-04-2024 om 16:29
Fleurtje: je kunt de precieze link van de podcast eventueel delen in jouw eigen te openen topic, hier is niet de juiste plaats.
felija
15-04-2024 om 16:33
Dit vind ik ook zo'n enge ontwikkeling:
https://www.nd.nl/nieuws/politiek/1219992/wilders-weerzin-tegen-onafhankelijke-pers-kan-een-kabinetsfor
Daglichtlamp schreef op 15-04-2024 om 16:25:
Nogmaals het vriendelijke verzoek om het hier te laten gaan over de formatie.
Juist.
Over andere onderwerpen kan een nieuw topic worden geopend, dat is hier offtopic.
Daglichtlamp
15-04-2024 om 16:39
felija schreef op 15-04-2024 om 16:33:
Dit vind ik ook zo'n enge ontwikkeling:
https://www.nd.nl/nieuws/politiek/1219992/wilders-weerzin-tegen-onafhankelijke-pers-kan-een-kabinetsfor
Ja en de BBB moet ook weinig hebben van vrije pers is mijn indruk. Ik vind het ook zorgelijk. Net als de grote bezuinigingen op de publieke omroep die er aan komen. Bij de verkiezingsdebatten hebben we het verschil kunnen zien tussen een debat georganiseerd door de publieke omroepen en door het blijkbaar rechtse SBS.
https://www.ad.nl/politiek/ophef-over-sbs-debat-blijft-gemoederen-bezighouden~a1fdb357/
Gebruikersnaaminvullen
15-04-2024 om 17:08
Nicole123 schreef op 15-04-2024 om 15:50:
[..]
Je bent al een paar posts aan het ageren tegen de mensen die kritisch reageren op de stellingen van Fleurtje en noemt ze zelfs een groepje. Ik leg je niks in de mond, dat doe je zelf.
Mijn laatste bericht, dat was er eentje, was op 3 april. De laatste post daarvoor was ergens in maart of eerder. Waar jij het vandaan haalt dat ik al een paar posts bezig ben weet ik niet, maar je hebt ongelijk.
Ik noem helemaal niets, of weet je niet wat een vraagteken betekent?
je legt me zeker wel woorden in mijn mond door te zeggen dat je niet mag reageren van mij. Smerig spelletje van woorden verdraaien.
Daglichtlamp
15-04-2024 om 17:44
https://nos.nl/liveblog/2516853-gesprekken-op-verzoek-wilders-geschorst-pittige-gesprekken-over-migratie
De onderhandelaars praten morgen pas weer verder, want PVV-leider Wilders heeft vanmiddag om een schorsing van de besprekingen gevraagd. Volgens informateur Dijkgraaf gebeurde dat na "pittige gesprekken" over de financiën en het beperken van de asielinstroom.
"Op een gegeven moment kwam het moment dat je je kon afvragen: gaan we vandaag nog verder komen hierover? Toen heeft een van de partijen een schorsing aangevraagd." Het was het plan om tot 19.00 uur vanavond te onderhandelen, maar Wilders verliet de bijeenkomst rond 15.30 uur.
Ingewijden zeggen dat de PVV-leider ontevreden is over de maatregelen die op tafel liggen om de asielinstroom in te perken.
Volgens de informateurs Van Zwol en Dijkgraaf gaan de vier nu terug naar hun fracties voor terugkoppeling. Morgenochtend gaan de besprekingen weer verder. "Het is niet makkelijk, maar we gaan vol vertrouwen morgen weer verder praten", aldus Van Zwol.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
.... (over frustraties gesproken)