Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Doemijdieglazenbol schreef op 14-04-2024 om 18:07:

gokje; het gaat om deze podcast: https://dwarsnieuws.nl/d66-minister-pia-dijkstra-weigert-verder-onderzoek-naar-oversterfte-youtube-live-met-dr-eline-van-den-broek-18-00-uur/

Ik vraag me trouwens af of dit het wel is, want Eline van der Broek is geen professor. Of Fleurtje weet niet dat 'assistant professor' in het Nederlands Universitair Docent is (dus twee lagen onder de professor). Die Marianne Zwagerman is al helemaal geen onderzoeker, maar media-ondernemer (was directeur van GeenStijl en oprichter van PowNed, WNL en Dwarsnieuws) en columnist. Ze was degene van wie in het begin van de covid crisis de term 'dor hout' afkomstig was (dat we de ouderen wel gewoon massaal aan covid konden laten sterven, want dat was toch al dor hout).

Edit: het zal deze inderdaad wel zijn, want Eline van der Broek zie ik inderdaad omschreven worden als gezondheidseconoom, epidemioloog en biostatisticus. https://www.ftm.nl/tag/eline-van-den-broek-altenburg

@Fleurtje: ben je nog steeds zo gecharmeerd van die twee dames als je weet dat de ene oudere mensen als 'dor hout dat wel mag doodgaan' omschrijft?

felija schreef op 14-04-2024 om 18:13:

Ik vind het een enge ontwikkeling, van veruit de meeste zaken hebben wij, gewone mensen onvoldoende verstand en zijn we afhankelijk van experts en je mag jezelf pas na vele jaren studie een expert noemen op een bepaald gebied.

Gelukkig dat al die experts er zijn, anders was het een grote puinhoop. Het idee dat iederen zich dan bijvoorbeeld een arts mag noemen en diagnoses geeft op basis van eigen waarneming.

Ja maar ja maar ja maar, die podcast kwam van een expert hè? Als je maar specifiek genoeg zoekt dan vind je tussen de tienduizenden wetenschappers altijd wel iemand die van het padje af is en omarm je die als de brenger van DE waarheid, want een expert. Dat 99% van de experts iets anders beweert dat valt te negeren, "die zitten in het complot en aan de leiband van de overheid". Daarvoor hoef je enkel het woordje 'gesubsidieerd' te laten vallen en het zaadje van wantrouwen is weer lekker verder verspreid.

Daglichtlamp schreef op 14-04-2024 om 16:47:

[..]

Je bronnen brengen je op de een of andere manier vooral bij (extreem) rechtse filmpjes. Hoe dat komt heb ik je al eens eerder proberen uit te leggen met het filmpje van Lubach over de fabeltjesfuik.

Moment...dit alles schrijf je nog steeds vanwege een fragment dat ik vorig jaar plaatste en waarvan later bleek dat het geplaatst was door iemand met de nick Politiek (....en/of hoe heette die andere ook alweer?) ....en dat vind je nu nog steeds nodig nav mijn bericht over die podcast van twee dames waarvan eentje wetenschapper is?

En dan dat "proberen uit te leggen"?  Als ik het niet eens ben met wat jij schrijft zegt ik toch ook niet "ik heb het je al eerder proberen uit te leggen". We hebben gewoon een andere mening.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-04-2024 om 19:15 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 14-04-2024 om 19:12:

[..]

Moment...dit alles schrijf je nog steeds vanwege een fragment dat ik vorig jaar plaatste en waarvan later bleek dat het geplaatst was door iemand met de nick Politiek (....en/of hoe heette die andere ook alweer?) ....en dat vind je nu nog steeds nodig nav mijn bericht over die podcast van twee dames waarvan eentje wetenschapper is?

En dan dat "proberen uit te leggen"? Als ik het niet eens ben met wat jij schrijft zegt ik toch ook niet "ik heb het je al eerder proberen uit te leggen". We hebben gewoon een andere mening.

Ik schrijf dit niet vanwege een enkel filmpje wat je geplaatst hebt. Maar goed het is te prijzen dat je niet langer meer links naar desinformatie hier neer wilt zetten.

Doemijdieglazenbol schreef op 14-04-2024 om 18:07:

gokje; het gaat om deze podcast: https://dwarsnieuws.nl/d66-minister-pia-dijkstra-weigert-verder-onderzoek-naar-oversterfte-youtube-live-met-dr-eline-van-den-broek-18-00-uur/

onderzoek naar oversterfte lijkt me goed en nodig. Ik weet verder te weinig van welke onderzoeken er lopen om hier iets van te vinden.

Precies, Dat lijkt mij ook goed én nodig.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-04-2024 om 19:17 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 14-04-2024 om 19:15:

[..]

Gelukkig gebeurt er ook gewoon onderzoek naar de oversterfte in Nederland. Dat had je ook kunnen lezen in de brief van de minister waar je zelf een link naar hebt geplaatst.

Daglichtlamp schreef op 14-04-2024 om 19:15:

[..]

Ik schrijf dit niet vanwege een enkel filmpje wat je geplaatst hebt. Maar goed het is te prijzen dat je niet langer meer links naar desinformatie hier neer wilt zetten.

"Dat heb ik je al eerder proberen uit te leggen". Meer dan eens. Stukjes van een debat hoeven GEEN  desinformatie te zijn, het zijn gewoon stukjes debat zonder dat je het hele debat moet bekijken. Ze zijn te controleren op echtheid door het debat te bekijken en te vergelijken.

Het enige dat ik nu doe is op letten wie een fragment heeft geplaatst.

Fleurtje_5 schreef op 14-04-2024 om 19:15:

[..]

En het wordt dus ook al ruimschoots gedaan. Door het RIVM, door het CBS en door heel veel wetenschappelijk onderzoekers. Zie hier 8837 wetenschappelijke artikelen: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=Excess+mortality+covid&filter=pubt.randomizedcontrolledtrial&filter=pubt.review&filter=pubt.systematicreview

Hoe kun je dan beweren dat er expres geen onderzoek naar gedaan zou worden?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-04-2024 om 19:34 Topicstarter

Terug maar weer naar de formatie. De vier partijen gaan morgen weer gezamenlijk om tafel, nadat ze afgelopen week vooral 1 op 1 met de informateurs gesprekken hadden.  Heel goed dat ze morgen onder andere met Hein de Haas gaan praten.
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/01/05/van-de-landbouw-tot-de-zorg-distributie-en-schoonmaak-het-kan-niet-zonder-migratie-a4186085/appview
Jan van de Beek verbaast me enigszins, na zijn onderzoek over kosten van migratie dat betaald werd door de FvD.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/11/een-gevoelig-onderzoek-naar-migratie-dat-goed-werd-getimed-a4035254/appview

https://www.kabinetsformatie2023.nl/actueel/nieuws/2024/04/14/agenda-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol-maandag-15-april
Maandag 15 april ontvangen informateurs Dijkgraaf en Van Zwol vertegenwoordigers van de fracties van PVV, VVD, NSC en BBB. Daarnaast ontvangen de informateurs samen met de voorzitters van de fracties van PVV, VVD, NSC en BBB, experts op het gebied van asiel en migratie, te weten de heer Jan van de Beek en de heer Hein de Haas, in het formatiegebied van de Tweede Kamer.

Nicole123 schreef op 14-04-2024 om 19:20:

[..]

En het wordt dus ook al ruimschoots gedaan. Door het RIVM, door het CBS en door heel veel wetenschappelijk onderzoekers. Zie hier 8837 wetenschappelijke artikelen: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=Excess+mortality+covid&filter=pubt.randomizedcontrolledtrial&filter=pubt.review&filter=pubt.systematicreview

Hoe kun je dan beweren dat er expres geen onderzoek naar gedaan zou worden?

Ik beweer helemaal niks.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-04-2024 om 09:30 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 15-04-2024 om 09:03:

[..]

Ik beweer helemaal niks.

Je insinueert. Dat is wat mij betreft nog erger. 

Fleurtje_5 schreef op 14-04-2024 om 06:20:

Ik weet niet of dat op dit topic kan. Maar het gaat wel over politiek Den Haag. En ik zit met veel vraagtekens. Demissionair Pia Dijkstra heeft minister Ernst Kuipers van Volksgezondheid opgevolgd.

In een nieuwsbericht van 15 feb. 2024 las ik:

Een groot deel van de Tweede Kamer wil dat er een groot, samenhangend onderzoek wordt uitgevoerd naar de oorzaken van de oversterfte in Nederland sinds 2020. Al vier jaar op rij zijn meer mensen dan verwacht overleden. Een motie van NSC wordt op voorhand gesteund door PVV, BBB, SGP en SP. De motie is door demissionair minister Pia Dijkstra (Medisch Zorg) ontraden. Ze wil eerst de vele lopende onderzoeken naar de oversterfte in de jaren 2020 en 2021 afwachten. Die worden rond de zomer verwacht.

Want volgens NSC-Kamerlid Agnes Joseph zijn de afgelopen vier jaar 14.000 mensen meer per jaar overleden dan vooraf verwacht.

Maar een maand later in een ander artikel (20 maart 2024) las ik:

Demissionair zorgminister Pia Dijkstra gaat een aangenomen Kamermotie voor onderzoek naar de huidige oversterfte niet uitvoeren. Volgens haar wordt er momenteel al voldoende gedaan, en zijn extra maatregelen niet nodig. Dit schrijft de D66'er in een brief aan de Tweede Kamer.

Wel vaccinaties én test-voor-toegang-bewijzen anders geen toegang 'want je doet het voor je oma of opa', en dan geen verder onderzoek willen doen terwijl er nu nog steeds méér mensen sterven.

Goed van de mensen in onderstaand Kamerstuk:

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties/detail?id=2024D05980&did=2024D05980

Vertel. Is dit iets beweren of insinueren 'dat erger is' ?

Fleurtje_5 schreef op 14-04-2024 om 11:54:

[..]

Het Congres Oversterfte (in jou link) was op 5 maart 2024.

Alles wat je hier boven schrijft staat ook in het bericht dat ik heb geplaatst. Pia wou verdere onderzoeken afwachten die rond de zomer verwacht worden. In dat artikel dat ik had geplaatst staat ook:

Een groot deel van de Tweede Kamer wil dat er een groot, samenhangend onderzoek wordt uitgevoerd naar de oorzaken van de oversterfte in Nederland sinds 2020

Maar dan besluit één demissionair van Volksgezondheid dat het niet nodig is en geeft antwoorden die hen niet geruststellen.

Is dit iets beweren of insinueren 'dat erger is'?

Fleurtje_5 schreef op 14-04-2024 om 11:57:

[..]

Ik vond ook dat het fragment dat ik had geplaatst compleet is. Zelfs mét pauzes. En ook geen onnodige woorden door het beeld.

Om niet voorbij te gaan aan de inhoud van dat debat. Ik vond Mona heel sterk in dit debat. Van begin tot einde.

Vind je dit soms insinuatie?

Ik vind wel dat jij vaak insinuaties wekt. Jij insinueert altijd alsof ik nepnieuws plaats, of extreemrechtse 'kanalen' bezoek. Dát vind ik dan weer zeer kwalijk. Zie:

Daglichtlamp schreef op 14 april 2024 om 08:14 uur:
Voor debatten kun je echt beter naar de bron gaan:[lange link gewist]
Al lijkt deze keer ook op youtube het een compleet debat, helemaal zeker weet je dat nooit.

Daglichtlamp schreef op 14 april 2024 om 16:18 uur:
Je geeft niet eens een link naar de podcast. Dus dan krijg je dat anderen dan zelf invullen wat je bedoeld zult hebben. Waarbij het wat mij betreft logisch is dat we daarbij ook je eerdere bronnen betrekken.

Daglichtlamp schreef op 14 april 2024 om 16:36 uur:
Het gaat niet om YouTube op zich, het gaat om de dubieuze YouTube kanalen die je volgt.

Daglichtlamp schreef op 14 april 2024 om 16:47 uur:
Je bronnen brengen je op de een of andere manier vooral bij (extreem) rechtse filmpjes
. Hoe dat komt heb ik je al eens eerder proberen uit te leggen met het filmpje van Lubach over de fabeltjesfuik.

Daglichtlamp schreef op 14 april 2024 om 19:15 uur:

Fleurtje_5 schreef op 15-04-2024 om 13:20:

[..]

Vind je dit soms insinuatie?

Het is nu toch wel bekend dat álles niet goed, onwaar, onderbuikgevoelens, beschuldigingen zijn. Laat die ********* lekker waaien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.