Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Daglichtlamp

Daglichtlamp

22-03-2024 om 11:42 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 22-03-2024 om 11:32:

36 medewerkers van de Tweede Kamer wegzetten als een stel kleine, gele, gehoorzamende idiootjes van een wannabe crimineel, dat vind ik wel een belediging.

In het debat werd Wilders door de fractieleider van de CU aangesproken op het feit dat de week daarvoor de PVV afwezig was in een belangrijk debat vanwege ziekte van hun woordvoerder. Ik vind er wel wat van als in de grootste fractie van de Tweede Kamer blijkbaar niet voorzien is in invallers als een vaste woordvoerder ziek is.

Dat geeft ook iets aan van hoe Wilders zijn fractieleden (niet) vertrouwd om zelfstandig te functioneren.

Miraval schreef op 22-03-2024 om 09:55:

Ik moest zelf wel lachen om dat stukje Gru Wilders en 36 minions. Grappig gevonden. Wilders pareerde dat ook mooi.

jammer dat anderen het dan weer beledigend vonden. Ja okee een compliment was het ook niet maar een echte belediging?

Ik vond het wel een rake omschrijving.

36 medewerkers van de Tweede Kamer wegzetten als een stel kleine, gele, gehoorzamende idiootjes van een wannabe crimineel, dat vind ik wel een belediging.

Mijn punt is meer dat Wilders ook kan uitdelen en deze opmerkingen ging hij, naar mijn mening, ook goed mee om ipv gelijk kwaliteit beledigt te zijn pareerde hij hem mooi. 

Als je kunt uitdelen moet je ook kunnen incasseren toch?

Gelukkig noemde Wilders diezelfde Tweedekamerleden (alle 150) een nepparlement, dus hij neemt de belediging denk ik niet al te serieus op. Of heeft hij het alleenrecht op beledigen? Twintig jaar anderen schofferen, uitschelden, onterecht beschuldigen van de vreselijkste dingen en hele bevolkingsgroepen als minderwaardige burgers wegzetten, allemaal onder het motto 'vrijheid van meningsuiting', 'alleen een beetje lomp' en 'hij zegt waar het op staat', maar als hij een keer aan de andere kant staat is het janken bij zijn aanhang?

Nicole123 schreef op 22-03-2024 om 12:09:

[..]

Gelukkig noemde Wilders diezelfde Tweedekamerleden (alle 150) een nepparlement, dus hij neemt de belediging denk ik niet al te serieus op. Of heeft hij het alleenrecht op beledigen? Twintig jaar anderen schofferen, uitschelden, onterecht beschuldigen van de vreselijkste dingen en hele bevolkingsgroepen als minderwaardige burgers wegzetten, allemaal onder het motto 'vrijheid van meningsuiting', 'alleen een beetje lomp' en 'hij zegt waar het op staat', maar als hij een keer aan de andere kant staat is het janken bij zijn aanhang?

Nee hij nam het naar mijn idee helemaal niet zo serieus op. 

Vond ook dat stukje met Dassen (Volt) grappig. "Vind meneer Wilders niet dat hij door de mand valt?" Haha bijzondere vraag. Ik snap waar hij naartoe wilde maar ongelukkig geformuleerd. Ach, laat die mensen ook een beetje een lolletje hebben met die eindeloze vragen. 

Wat mij betreft had Lilian Marijnissen ook gelijk, oeverloos praten over hoe het nou gaat heten dat is totaal niet relevant. Proberen toch nog voor de vorm het woord meerderheidskabinet erin te krijgen zodat ze dat weer voor de voeten van Omtzigt kunnen gooien. Het wordt tijd dat het om de inhoud gaat.

Las trouwens vandaag dat alle partijen ook een veto hebben mbt het aanstellen van ministers. Dus alle ministers die straks benoemd gaan worden hebben de steun van alle 4 de partijen. Dat is in ieder geval positief. Zeker voor de MP straks. Zoals ook in het debat aan Wilders werd gevraagd of hij daar dan wel zijn meerdere in zou erkennen. Ja, want hij had zijn handtekening gezet. Ik hoop echt dat dit gaat werken.

Overigens vrij kinderachtig van een fractie om bij voorbaat al te roepen dat ze geen een motie/voorstel van dit parlement (?) Gaan steunen. Dan sta je natuurlijk een goed bestuur wel degelijk in de weg. Ik hoop dat ze (GL/PvdA vgm) daarop terug gaan komen want het gaat Nederland zeker niet vooruit helpen, zo'n instelling.

Miraval schreef op 22-03-2024 om 12:20:

[..]

Nee hij nam het naar mijn idee helemaal niet zo serieus op.

Vond ook dat stukje met Dassen (Volt) grappig. "Vind meneer Wilders niet dat hij door de mand valt?" Haha bijzondere vraag. Ik snap waar hij naartoe wilde maar ongelukkig geformuleerd. Ach, laat die mensen ook een beetje een lolletje hebben met die eindeloze vragen.

Wat mij betreft had Lilian Marijnissen ook gelijk, oeverloos praten over hoe het nou gaat heten dat is totaal niet relevant. Proberen toch nog voor de vorm het woord meerderheidskabinet erin te krijgen zodat ze dat weer voor de voeten van Omtzigt kunnen gooien. Het wordt tijd dat het om de inhoud gaat.

Las trouwens vandaag dat alle partijen ook een veto hebben mbt het aanstellen van ministers. Dus alle ministers die straks benoemd gaan worden hebben de steun van alle 4 de partijen. Dat is in ieder geval positief. Zeker voor de MP straks. Zoals ook in het debat aan Wilders werd gevraagd of hij daar dan wel zijn meerdere in zou erkennen. Ja, want hij had zijn handtekening gezet. Ik hoop echt dat dit gaat werken.

Overigens vrij kinderachtig van een fractie om bij voorbaat al te roepen dat ze geen een motie/voorstel van dit parlement (?) Gaan steunen. Dan sta je natuurlijk een goed bestuur wel degelijk in de weg. Ik hoop dat ze (GL/PvdA vgm) daarop terug gaan komen want het gaat Nederland zeker niet vooruit helpen, zo'n instelling.

Ik vond het antwoord van Wilders op die vraag heel grappig. Dan word die vraag ook meteen 'afgeschoten' als serieuze vraag in de Tweede Kamer.

Dat is ook wat ik bedoelde toen ik op 21-03-2024 om 17:19 uur het over dat oeverloos geleuter had. Tig keer dezelfde vragen stellen in allerlei volgordes, zonder ook maar iets op te schieten.

Zeker kinderachtig. Hoewel ik het woord 'kinderachtig' te lief vind voor dit gedoe.

Fleurtje_5 schreef op 21-03-2024 om 13:12:

[

https://www.youtube.com/watch?v=KbmWHV8gBnI&t=1246s ]

Het is een lang fragment. Ik heb Rob Jetten (advocaten mentaliteit, kijken waar je iemand op een linkse manier erbij kan lappen met een lach op het gezicht) en Stephan van DENK (wat een arrogantie) gezien. En geluisterd naar Mirjam Bikker (CU), en nu is Laurens Dassen aan het woord. En Wilders geeft een mooi antwoord over verantwoordelijkheid. Hij krijgt dan ook applaus.

Bij die woorden ga ik het debat effe stoppen. Ik luister later verder.

Zoveel problemen in het land, en dan maar vragen blijven stellen waar de antwoorden al weken van bekend zijn: 'maar wat bedoeld u met ....' en... 'u zegt dit en dat, maar...'

Wilders moet telkens zijn antwoorden herhalen. Kan hij niet gewoon één keer het verhaal doen met de woorden 'en knoop dit in jullie oren'. Het lijkt wel alsof die Kamerleden last hebben van hun geheugen. Zelfs ik ken de antwoorden van Wilders, en ik zit niet eens in de Tweede Kamer, en ik word dan ook niet betaald als Tweede Kamerlid.

(gggrrrr.....Stelletje hoogopgeleide volwassen kleuters pubers)

(word vervolgd)

Ik ben verder gaan kijken en luisteren. Heb wel nog even het stukje van Laurens Dassen beluisterd voordat ik verder ga bij Bontebal.

Dát is nou een goed voorbeeld van vragen blijven stellen en niet luisteren naar het antwoord.

Wilders geeft hem een mooi antwoord over  de verantwoordelijkheid die hij wil nemen, Wilders krijgt zelfs applaus. En dan gaat Dassen verder alsof hij het antwoord niet heeft gehoord en gaat verder met dat Wilders zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen en stelt de zelfde vraag overnieuw. Dat voelt alsof hij Wilders erbij wil lappen ongeacht het antwoord, het antwoord dat Dassen onder het tapijt wilt vegen. En dan heeft Dassen het over 'vertrouwen'.

Lilian Marijnissen heeft idd gelijk over het gedoe over de naam die het moet krijgen. Maar Wilders moet zich blijven verantwoorden over een naam die hij zelf niet heeft bedacht of gegeven.

Ik merk dat ik me erger aan Rob Jetten die ik in de bank zie zitten met zijn gsm.

De opvolger van Lilian Marijnissen vind ik geen verrijking voor de SP. Ik heb in het verleden op Emilie Roemer gestemd, en ook op Lilian. Maar op deze man, van Dijk,  zal ik nooit stemmen.

Esther Ouwehand, ze wilt het spannend brengen. En ook Esther krijgt een eerlijk en correct antwoord. Ik luister hoe Esther de vraag blijft herhalen in een andere vorm, en hoor in gedachte wat ze in nov. 2023 zelf vertelde over windmolens in zee en de vogels die er tegen aan zouden vliegen.

Nu komt Rob Jetten.

Maar ik zet het debat weer effe stop. 

Word vervolgd

Daglichtlamp

Daglichtlamp

22-03-2024 om 13:31 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 22-03-2024 om 12:47:

[..]
Dat is ook wat ik bedoelde toen ik op 21-03-2024 om 17:19 uur het over dat oeverloos geleuter had. Tig keer dezelfde vragen stellen in allerlei volgordes, zonder ook maar iets op te schieten.

Jij noemt het oeverloos. In werkelijkheid duurde het debat inclusief schorsingen 5,5 uur, dus in werkelijkheid ongeveer 4,5 uur. Dat lijkt misschien lang, maar bedenk dat daarin de inbreng van 15 partijen gegeven moet worden èn dat ook de informateur dan nog antwoord moet geven op alle gestelde vragen. Het is natuurlijk wel een heel belangrijk onderwerp. De toekomstige regering van Nederland. We willen toch niet dat daar alleen in achterkamertjes over gesproken wordt. Deze debatten zijn er zodat de onderhandelende partijen uitleg kunnen geven over de stappen die gezet worden om tot een regering te komen. Volgens mij voor het democratisch proces echt belangrijk.
Interessant vind ik daarbij de opstelling van Wilders. Deze keer had hij alleen zijn eigen inbreng. Hij heeft geen van de andere sprekers bevraagd. Je ziet daarbij echt al een andere opstelling dan toen hij oppositie voerde.

Daglichtlamp schreef op 22-03-2024 om 13:31:

[..]

Jij noemt het oeverloos. In werkelijkheid duurde het debat inclusief schorsingen 5,5 uur, dus in werkelijkheid ongeveer 4,5 uur. Dat lijkt misschien lang, maar bedenk dat daarin de inbreng van 15 partijen gegeven moet worden èn dat ook de informateur dan nog antwoord moet geven op alle gestelde vragen. Het is natuurlijk wel een heel belangrijk onderwerp. De toekomstige regering van Nederland. We willen toch niet dat daar alleen in achterkamertjes over gesproken wordt. Deze debatten zijn er zodat de onderhandelende partijen uitleg kunnen geven over de stappen die gezet worden om tot een regering te komen. Volgens mij voor het democratisch proces echt belangrijk.
Interessant vind ik daarbij de opstelling van Wilders. Deze keer had hij alleen zijn eigen inbreng. Hij heeft geen van de andere sprekers bevraagd. Je ziet daarbij echt al een andere opstelling dan toen hij oppositie voerde.

Het 'geleuter' lijkt oeverloos. Steeds weer dezelfde vraag in een andere volgorde stellen. Zo zonde van de tijd....Zo zonde van 4,5 uur naar het zelfde luisteren.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

22-03-2024 om 13:36 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 22-03-2024 om 13:33:

[..]

Het 'geleuter' lijkt oeverloos. Steeds weer dezelfde vraag in een andere volgorde stellen. Zo zonde van de tijd....Zo zonde van 4,5 uur naar het zelfde luisteren.

Mijn advies is echt om het stenogram te lezen. Dan zie je dat het wel meevalt met steeds dezelfde vragen. Die worden vaak herhaald omdat het antwoord dan toch niet echt inging op de vraag.

Fleurtje_5 schreef op 22-03-2024 om 13:28:

Lilian Marijnissen heeft idd gelijk over het gedoe over de naam die het moet krijgen. Maar Wilders moet zich blijven verantwoorden over een naam die hij zelf niet heeft bedacht of gegeven.

Ik merk dat ik me erger aan Rob Jetten die ik in de bank zie zitten met zijn gsm. Wat een arrogantie straalt hij uit.

De opvolger van Lilian Marijnissen vind ik geen verrijking voor de SP. Ik heb in het verleden op Emilie Roemer gestemd, en ook op Lilian. Maar op deze man, van Dijk, zal ik nooit stemmen.

Esther Ouwehand, alsof ze een spannend verhaaltje staat voor te lezen in groep vier. Maar ook Esther krijgt een eerlijk en correct antwoord. Ik luister hoe Esther de vraag blijft herhalen in een andere vorm, en hoor in gedachte wat ze in nov. 2023 zelf vertelde over windmolens in zee en de vogels die er tegen aan zouden vliegen.

Nu komt Rob Jetten.

Maar ik zet het debat weer effe stop.

Word vervolgd

Hou toch eens op met die waardeoordelen. Het interesseert echt niemand dat je je ergert aan Jetten en van mening bent dat Ouwehand een spannend verhaal voor groep 4 staat voor te lezen. Het zo denigrerend en smakeloos. Focus je op de inhoud en wees zacht op de persoon toch? Je weet wel, dat rake citaat van paul tang waar je notabene zelf aan refereerde. 

Libertine schreef op 20-03-2024 om 06:21:

[..]

Schandelijk. Economische redenen om niet fatsoenlijk met dieren om te gaan. Nee hoor, das veel te duur voor die boeren om te stoppen met staarten afbranden, hoorns afzagen, en snavels af te knippen. Of om meer ruimte, licht, lucht en voldoende water te regelen voor hun beesten. Kalfjes niet weg te halen bij hun moeder. Etc. Walgelijk echt.

En als stemmer op deze partijen maar ook als (bio-industrie) vleeseter ben je medeverantwoordelijk!

Ik ben wel benieuwd welke vleesvervanger jij eet. Of ben je voor halal-slachten?

Ik snap wel dat er flink gevraagd is over hoe ze zo’n programkabinet nou vorm willen gaan geven en wat ze ermee bedoelen. Het is wel een heel nieuw experiment, het is niet zomaar wat. Het woord maakt niet uit, maar wat het inhoudt des te meer. Wordt het eigenlijk in de praktijk gewoon een meerderheidskabinet - maar kunnen ze het zo niet noemen omdat de VVD en NSC daarmee niet thuis kunnen komen - met een door deze 4 partijen opgesteld beleid, maar zonder de lijsttrekkers in het kabinet (dat zou sowieso voor 3 van de 4 al gelden)? Of wordt het een kabinet met slechts een paar heel algemene hoofdlijnen met deskundigen op de ministersposten, waarbij er steeds naar brede meerderheden voor steun wordt gezocht? Of wordt de verhouding tussen kabinet en kamer zo los dat het eigenlijk geheel los zal staan en wordt het vrij schieten van de hele kamer op het kabinet? Wie draagt het kabinet en hoe? Wie is verantwoordelijk voor wat? Hoe gaan de coalitiepartijen zich straks opstellen richting het kabinet en richting de oppositie? Wat wordt er precies verwacht van de oppositie en wil de oppositie zich ook wel in die rol laten duwen? Ik vind het allemaal nog behoorlijk onduidelijk en zeer relevante vragen. En als er geen duidelijke antwoorden op gegeven worden vind ik het ook heel logisch als er dan doorgevraagd wordt.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

22-03-2024 om 14:58

Fleurtje_5 schreef op 22-03-2024 om 13:58:

[..]

Ik ben wel benieuwd welke vleesvervanger jij eet. Of ben je voor halal-slachten?

En ik ben dan weer benieuwd waar je naartoe wilt met deze vraag 🤷

Een discussie beginnen met Libertine over halal slachten heeft weinig zin en is offtopic
Libertine is vegan en een discussie starten over hoe slecht vegan al dan niet is, is ook offtopic 

Sorrie dat ik mij er even offtopic tussendoor kom bemoeien, haal het gerust weg als het ongepast is
Maar dit soort acties gericht om iemand uit de kast te trekken of dat bewust "tegen de stroom invaren" omdat het kan, leest gewoon echt niet lekker
En in dit topic worden best goede links en posts geplaatst, van beide kanten, echter vind ik dit gewoon onnodig vervuilend 

En nu ga ik weer braaf terug in meeleesstand 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.