Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Boterbloemetjes
19-02-2024 om 11:43
Ik zit gefascineerd mee te lezen.
Ik kom van een forum waar de meeste berichten zoals ze hier staan, absoluut verwijderd worden en de schrijvers een ban krijgen.
Fleurtje_5
19-02-2024 om 12:59
Libertine schreef op 19-02-2024 om 10:37:
[..]
Je verkiest vorm over inhoud? Waarom is de vorm zo belangrijk voor je? Voor mij gaat deze hele verkiezing momenteel juist veel te veel over de vorm en daardoor te weinig over de inhoud.
Nee, ik kies juist voor inhoud. Iets afratelen 'zonder ziel' is alleen voor de vorm.
Fleurtje_5
19-02-2024 om 13:13
Daglichtlamp schreef op 19-02-2024 om 11:36:
[..]
Dit stopwatch is de schuld van de nieuwe Kamervoorzitter, die onder andere als verkiezingsbelofte heeft gedaan dat er niet langer tot diep in de nacht vergaderd wordt.
![]()
Ik heb even gezocht naar een fragment waarbij ik dat dacht. Het was idd in de Tweede Kamer. En ze las idd iets in rap tempo voor omdat er meerdere punten aangekaart werden. Daarna gaf Mona heel netjes en rustig antwoord op de vragen die afgevuurd werden (door oa mw Piri en dhr Ceder) Ondanks er nog gewoon dezelfde nieuwe Kamervoorzitter zat.
Dus, ik had het mis, ik meende dat het in een talkshow was.
Misschien vind ik Mona toch een goede premier. Yep, ik vind haar nog steeds een goede premier.
amarna
19-02-2024 om 13:14
watertoren schreef op 18-02-2024 om 23:55:
Misschien zijn nieuwe verkiezingen toch geen slecht idee. Er zijn zo veel mensen zoals ik die spijt hebben van hun stem. Dat is vooral onder de stemmers van de VVD en Omtzigt. Bij nieuwe verkiezingen dan zou ik zeker te weten op Wilders stemmen en volgens de peilingen ook vele anderen. Dan wordt de PVV nog groter en misschien dat het dan wel doordringt in Den Haag dat Nederland gekozen heeft voor rechts.
Net zo veel mensen hebben spijt van hun stem op Wilders!
Daglichtlamp
19-02-2024 om 13:16
Fleurtje_5 schreef op 19-02-2024 om 13:13:
[..]
Ik heb even gezocht naar een fragment waarbij ik dat dacht. Het was idd in de Tweede Kamer. En ze las idd iets in rap tempo voor omdat er meerdere punten aangekaart werden. Daarna gaf Mona heel netjes en rustig antwoord op de vragen die afgevuurd werden (door oa mw Piri en dhr Ceder) Ondanks er nog gewoon dezelfde nieuwe Kamervoorzitter zat.
Dus, ik had het mis, ik meende dat het in een talkshow was.
Misschien vind ik Mona toch een goede premier. Yep, ik vind haar nog steeds een goede premier.
Die inbreng voor de vragen gaat af van de tijd die ze heeft voor haar termijn. Het beantwoorden van interrupties is extra, dus daar kan ze de tijd voor nemen.
Ik weet ook niet om welke termijn het ging, maar het inbrengen van moties gaat bijna bij iedereen op hoge spreeksnelheid. Moties kunnen rustig nagelezen worden door Kamerleden, die krijgen ze ook op papier.
felija
19-02-2024 om 13:36
Boterbloemetjes schreef op 19-02-2024 om 11:43:
Ik zit gefascineerd mee te lezen.
Ik kom van een forum waar de meeste berichten zoals ze hier staan, absoluut verwijderd worden en de schrijvers een ban krijgen.
Kun je een voorbeeld geven?
Boterbloemetjes
19-02-2024 om 13:46
amarna schreef op 19-02-2024 om 13:14:
[..]
Goed mogelijk. Wilders doet water bij de wijn totdat er alleen nog maar water overblijft.
Nicole123
19-02-2024 om 13:54
Fleurtje_5 schreef op 19-02-2024 om 10:11:
[..]
Dus omdat Pieter niet stabiel staat en op een best wel laffe manier het hazenpad koos, en omdat Dilan het tijdens de verkiezingen helemaal niet goed deed, moet Wilders aan zelfreflectie doen?
Nee, om de inhoud van hun bezwaren tegen zijn partij. Kijk eens naar de inhoud van de redenen waarom NSC en VVD niet met de PVV in een meerderheidskabinet willen, in plaats van enkel naar de vorm en processen. Dat is nou juist een van de weinige dingen waar Omtzigt wél heel consistent en duidelijk in is.
Omtzigt zei dat hij met zijn partij Nieuw Sociaal Contract wil regeren "juist met partijen die die rechtsstaat heel laten" en daar hoort de PVV wat hem betreft niet bij.
NSC-leider Pieter Omtzigt vindt samenwerken in een regering met PVV-leider Geert Wilders niet mogelijk omdat die partij de vrijheid van godsdienst niet respecteert in zijn verkiezingsprogramma.
https://op1npo.nl/2023/11/29/pieter-omtzigt-wil-nog-niet-onderhandelen-met-de-pvv/
NSC-leider Pieter Omtzigt wil nog niet met de PVV onderhandelen over de vorming van een nieuw kabinet. Zijn partij ziet nog belemmeringen op het gebied van de rechtsstaat.
https://www.nu.nl/formatie-2023/6301276/bezwaren-van-omtzigt-over-pvv-en-de-rechtsstaat-verdwenen-nooit-helemaal.html
NSC-leider Pieter Omtzigt had van meet af aan grote twijfels of de democratische rechtsstaat in goede handen was bij de PVV van Geert Wilders. Die zorgen zijn nooit helemaal verdwenen, blijkt nu uit het eindverslag van informateur Ronald Plasterk.
Poezenmeisje
19-02-2024 om 18:38
[..]
Ik heb nog geen spijt van mijn stem op Fleur Agema. Ik discrimineer, ik stem altijd op een vrouw.
majorette2005
19-02-2024 om 18:48
[..]
Waar precies staan deze cjjfers?
Fleurtje_5
19-02-2024 om 19:03
[..]
Heb je ze geteld? Heb je cijfers?
Ik heb nog niemand gehoord die er spijt van heeft.
Boterbloemetjes
20-02-2024 om 08:16
ik heb vorig jaar in de wandelgangen best veel mensen horen zeggen dat ze graag op Pietertje wilde stemmen, maar het toch niet aandurfde. Er niet genoeg vertrouwen in hadden.
Spijtig dat dat nog terecht gebleken is ook.
Daglichtlamp
20-02-2024 om 08:32
Boterbloemetjes schreef op 20-02-2024 om 08:16:
ik heb vorig jaar in de wandelgangen best veel mensen horen zeggen dat ze graag op Pietertje wilde stemmen, maar het toch niet aandurfde. Er niet genoeg vertrouwen in hadden.
Spijtig dat dat nog terecht gebleken is ook.
Vind je nu echt dat je post sterker wordt door Omtzigt met een verkleinwoord aan te duiden?
Boterbloemetjes
20-02-2024 om 08:50
Daglichtlamp schreef op 20-02-2024 om 08:32:
[..]
Vind je nu echt dat je post sterker wordt door Omtzigt met een verkleinwoord aan te duiden?
Oh nee, dat deed ik niet om die reden. Hij wordt in veel praatprogramma's zo genoemd, dus waarschijnlijk onbewust kopieer gedrag van mij. Ik had er verder geen bedoeling bij.
Daglichtlamp
21-02-2024 om 17:41
https://www.trouw.nl/politiek/de-gemengde-gastenlijst-van-informateur-putters-duidt-op-een-bredere-missie~b9e793af/
Interessante gastenlijst van Putters. Hij spreekt o.a. met Marco Pastors, maar ook met Kees van der Staaij, Gerda Verbeet en Sybilla Dekker, de enige vrouwelijke minister van staat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.