Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Yumi schreef op 05-02-2024 om 08:19:

[..]

Welke reden zou ik hebben om jou lekker terug te pakken? Ik kan me niet herinneren dat er iets is voorgevallen, buiten dat is het niet mijn bedoeling om wie dan ook aan te vallen zoals jij hier schrijf.

Het irriteerde mij, dat er vaak vragen met vragen worden beantwoord. Het is puur toeval dat dit jou "raakt", jammer dat je het zo ervaart maar dat maakt het sfeertje hier des te duidelijker.

Nicole123 schreef op 05-02-2024 om 08:59:

[..]

Je hebt hier al vaker zonder verder inhoudelijk mee te schrijven op mij in zitten hakken, dus dit vind ik een beetje ‘ik doe alsof mijn neus bloedt’ reactie. En nogmaals, ik beantwoordde niet enkel de vraag met een wedervraag, ik vroeg om verduidelijking en ging verder ook gewoon inhoudelijk op de vraag in. Wat is jouw inhoudelijke bijdrage?

Ik ben stomverbaasd, waar heb ik op jou in zitten hakken? Verwar je mij misschien met iemand anders?

Zoals ik al schreef, het irriteerde mij en het is puur toeval dat dit jou "raakt"
Het is puur toeval dat dit jou "raakt", jammer dat je het zo ervaart maar dat maakt het sfeertje hier des te duidelijker.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-02-2024 om 11:04

Miraval schreef op 05-02-2024 om 10:59:

[..]

Huizen moeten vernieuwd worden. 20 jaar geleden kon je nog gewoon op gas verwarmen nu moet alles energie neutraal. Die investeringen moeten ook betaald worden. Ik heb een kluswoning gekocht uit 1968 7 jaar geleden. Daar moest letterlijk alles aan vernieuwd worden en ik kreeg maar minimale hypotheek dus al mijn spaargeld is daarin gegaan. Dan krijg je corona er overheen, wat nog meer gekost heeft en vervolgens nog een energiecrisis.

Sommige mensen klagen terecht hoor ondanks dat we in een van de rijkste landen ter wereld wonen.

ik heb het dan ook niet over kluswoningen, maar omdat de keuken net de verkeerde kastjes heeft, maar verder prima werkt er toch een nieuwe keuken in moet. Ik snap dat het voor jou erg vervelend is, dat er met corona en de oorlog in Oekraine de bouwprijzen enorm omhoog zijn gegaan. Daar had je helemaal niet op gerekend en daardoor wordt de verbouwing een stuk lastiger. 

Facy66 schreef op 05-02-2024 om 09:42:

[..]

Maar de hoge middeninkomens, huizenbezitters en zelfstandigen gaan er wel op achteruit en niet om het een of ander maar alle lasten zijn gewoon weer verder omhoog gegaan voor iedereen. Zelfs voor hogere inkomens wordt het overigens steeds moeilijker om rond te komen. 

En hoe kun je dit nou ooit PvdA/GL kwalijk nemen? Als je dat partijen kwalijk neemt, dan is het een stuk logischer om te kijken naar degenen die aan de macht waren, niet de oppositie. Daarnaast switch je wel heel makkelijk van 'zij die niet rond kunnen komen' naar 'de hoge middeninkomens'. Is het nou een probleem dat er mensen nauwelijks meer rond kunnen komen (waar juist PvdA/GL het meeste voor wil doen) of dat de hogere middeninkomens zouden moeten inleveren? Dat zijn twee compleet verschillende dingen en jij gooit het allemaal op één hoop, alsof het hetzelfde is. Ik behoor zelf tot de hogere middeninkomens en zou het best logisch vinden om iets meer in te leveren. De koopkracht van mijn inkomensgroep en soort huishouden (gezin met kinderen onder de 12) gaat er overigens flink op vooruit dit jaar.

Facy66 schreef op 05-02-2024 om 09:42:

[..]

Kunnen cijfertjes anders zeggen (met berekeningen kun je veel sjoemelen en goochelen) 

Dat vind ik dan weer getuigen van minachting en arrogantie: de doorrekening van deskundigen bij het CPB afdoen als gesjoemel en gegoochel met cijfertjes en denken dat je het zelf beter weet. Dan stopt de discussie ook, als je die basis al niet aanneemt en je eigen ideeën erover als waarheid aanneemt.

Yumi schreef op 05-02-2024 om 11:00:

Ik ben stomverbaasd, waar heb ik op jou in zitten hakken? Verwar je mij misschien met iemand anders?

Geen idee meer op welke pagina precies, maar ik verwar je volgens mij niet met iemand anders. Maar vind je het niet een beetje vreemd dat je mij verwijt dat ik met (onder andere) een tegenvraag kom (en daarnaast de vraag ook beantwoord), terwijl je zelf niet eens bijdraagt aan de inhoud? 

Nicole123 schreef op 05-02-2024 om 11:08:

[..]

Geen idee meer op welke pagina precies, maar ik verwar je volgens mij niet met iemand anders. Maar vind je het niet een beetje vreemd dat je mij verwijt dat ik met (onder andere) een tegenvraag kom (en daarnaast de vraag ook beantwoord), terwijl je zelf niet eens bijdraagt aan de inhoud?

Dat doet ze wel, toch? Bijdragen aan de inhoud.

Miraval schreef op 05-02-2024 om 09:49:

[..]

Waar het mij omgaat is dat Wilders niet sportief reageert en daar wordt (terecht) over gesproken. Timmermans doet dat ook dus dat mag ook benoemd worden. Je kunt het niet van de ene persoon afkeuren en van de andere persoon okee vinden. Ze maken zich hier allemaal schuldig aan, niet alleen de rechtse partijen.

Wilders reageert niet alleen onsportief, maar vrijwel altijd grof en kwetsend. Al 20 jaar lang, week in week uit. Vind je het dan niet een beetje vreemd dat de mensen hier die dat van hem goedpraten zo enorm over Timmermans vallen als hij een keer wat onsportiever reageert? Dat is toch enorm de zaken omdraaien vanuit hun kant? Dat men de bullebak van de klas verdedigt en van iemand anders die een keer een vinger uitsteekt direct schande spreekt? Ja, ze maken zich er allemaal schuldig aan, dat heb ik ook al beaamd, maar de één wel heel wat meer dan de ander.  

felija schreef op 05-02-2024 om 11:12:

[..]

Dat doet ze wel, toch? Bijdragen aan de inhoud.

Recent ook? Dat heb ik gemist dan, ik zie alleen een geposte sneer over de vorm van één van mijn posts. Ik kan haar verder niet loepen.

Nicole123 schreef op 05-02-2024 om 11:14:

[..]

Wilders reageert niet alleen onsportief, maar vrijwel altijd grof en kwetsend. Al 20 jaar lang, week in week uit. Vind je het dan niet een beetje vreemd dat de mensen hier die dat van hem goedpraten zo enorm over Timmermans vallen als hij een keer wat onsportiever reageert? Dat is toch enorm de zaken omdraaien vanuit hun kant? Dat men de bullebak van de klas verdedigt en van iemand anders die een keer een vinger uitsteekt direct schande spreekt? Ja, ze maken zich er allemaal schuldig aan, dat heb ik ook al beaamd, maar de één wel heel wat meer dan de ander.

Eens hoor.

Ik vind gewoon dat de Nederlandse politiek steeds meer ver-Amerikaanst en dat doet de zaak niet goed. Daarnaast worden kiezers hier lui van. Makkelijker om te ageren op oneliners dan je te verdiepen in de programma's. 

Miraval schreef op 05-02-2024 om 11:17:

[..]

Ik vind gewoon dat de Nederlandse politiek steeds meer ver-Amerikaanst en dat doet de zaak niet goed. Daarnaast worden kiezers hier lui van. Makkelijker om te ageren op oneliners dan je te verdiepen in de programma's.

Klopt, dat vind ik ook kwalijk. En daar gaan linkse partijen ook zeker in mee. De oneliners van D66 vind ik vaak ook niet te pruimen en al in de tijd van Jan Marijnissen had de SP het vrij loze 'stem tegen, stem SP' als slogan. Jammer als hierdoor de nuance en diepere inhoud naar de achtergrond verdwijnt. Ik vind de komst van Twitter/X hierin ook geen goed gedaan hebben, want daarbij kun je niet anders dan in oneliners praten (of je moet er draadjes van maken, maar dat leest vervelend dus weinigen die dat helemaal doornemen). Trump is ermee begonnen om dat veelvuldig te gebruiken om simplistische oneliners te spuwen, Wilders doet dat ook heel veel. Ik denk dat Social Media meer kapot maakt dan goed doet nog. 

Nicole123 schreef op 05-02-2024 om 11:08:

[..]

Ik denk echt dat je mij met iemand anders verwart, of je hebt mij niet goed begrepen. Dat laatste kan wel aan mij liggen, als ik mezelf teruglees dan ben ik niet altijd even duidelijk en dat heeft te maken met LC. 

In je eerste reactie reageerde je met alleen maar vragen, omdat ik dit vaker heb gezien reageerde ik daar op. Dit was zoals ik eerder schreef, puur toeval dat dit jou raakte. Misschien moet ik dit anders verwoorden... het was niet naar jou speciaal gericht, maar een reactie omdat ik vaker alleen vragen lees op een post.

Miraval schreef op 05-02-2024 om 11:17:

[..]

Eens hoor.

Helemaal mee eens.

Nicole123 schreef op 05-02-2024 om 11:14:

[..]

Wilders reageert niet alleen onsportief, maar vrijwel altijd grof en kwetsend. Al 20 jaar lang, week in week uit. Vind je het dan niet een beetje vreemd dat de mensen hier die dat van hem goedpraten zo enorm over Timmermans vallen als hij een keer wat onsportiever reageert? Dat is toch enorm de zaken omdraaien vanuit hun kant? Dat men de bullebak van de klas verdedigt en van iemand anders die een keer een vinger uitsteekt direct schande spreekt? Ja, ze maken zich er allemaal schuldig aan, dat heb ik ook al beaamd, maar de één wel heel wat meer dan de ander.

Precies dit, selectieve verontwaardiging.

Friezinnetje schreef op 05-02-2024 om 10:51:

[..]

klopt, men klaagt en klaagt maar heeft helemaal niet in de gaten hoe goed wij het hier hebben. Maar ja, wel minimaal 2 keer op vakantie, steeds grotere woningen, kinderen moeten overal naar toe kunnen en 3 sporten doen. Het nieuwste van het nieuwste als je een huis koopt, terwijl je 20 jaar terug de hoogstnodige deed en er dan voor ging sparen. Nu moet het huis meteen perfect zijn enz.

Ja, de tijden zijn zeker verandert. Toen mijn man en ik 35 jaar geleden dit huis kochten had ik nog geen droger, vaatwasser en meer van dat soort luxe. Dat is er in de loop der jaren na gespaard te hebben er allemaal gekomen. Net zoals een uitbouw en nieuwe en grotere keuken. Mijn zoon heeft 2,5 jaar geleden een huis gekocht en hij had gelijk alles en dat zie ik bij zijn vrienden ook. Inderdaad gelijk een nieuwe keuken omdat de oude niet zo mooi was. Ik ben blij voor hem en ik geef hem groot gelijk. Waarom zou je het laten als je het kunt betalen? Gelukkig beseft hij wel dat hij het goed heeft want klagen doet hij niet.

Libertine schreef op 05-02-2024 om 09:46:

[..]

Je hebt een mening over de vorm, en die mening is vanzelfsprekend subjectief. Jouw mening verondersteld bovendien dat teleurstelling met sportiviteit verdragen moet worden. Is dat een waarde waar je jezelf ook altijd naar verhoudt? En daarnaast, door maar te blijven hamer op de vorm ga je steeds voorbij aan de inhoud. En daar erger ik me dan weer behoorlijk aan.

Niet alleen over de vorm maar ook over de inhoud ben ik het niet mmet ze eens.

Miraval schreef op 05-02-2024 om 10:59:

[..]

Huizen moeten vernieuwd worden. 20 jaar geleden kon je nog gewoon op gas verwarmen nu moet alles energie neutraal. Die investeringen moeten ook betaald worden. Ik heb een kluswoning gekocht uit 1968 7 jaar geleden. Daar moest letterlijk alles aan vernieuwd worden en ik kreeg maar minimale hypotheek dus al mijn spaargeld is daarin gegaan. Dan krijg je corona er overheen, wat nog meer gekost heeft en vervolgens nog een energiecrisis.

Sommige mensen klagen terecht hoor ondanks dat we in een van de rijkste landen ter wereld wonen.

En hoe is PvdA/GL dan schuldig aan corona of de energiecrisis of de klimaatproblemen? Dat zijn toch externe factoren waar niemand iets aan kon doen en waar we met z'n allen mee te dealen hebben? Het is niet logisch om daarvoor een zondebok aan te wijzen. Het is volgens mij een heel slim maar compleet bizar frame van bepaalde politici om te doen alsof de problemen van nu de schuld zijn van PvdA/GL en die partij er niets aan wil doen, maar enkel met klimaat en LHBTI emancipatie bezig is. Kijk naar de hier gedeelde feiten en cijfers: PvdA/GL wil juist wel heel veel verbeteren voor de gewone burger op de belangrijke vlakken die jij benoemt en het is nog gedegen doorgerekend ook dat hun aanpak haalbaar is en de armoede zal halveren. Daar koop je uiteindelijk veel meer voor dan roepen dat asielzoekers het grote probleem zijn en cadeautjes beloven terwijl je niet hebt laten berekenen waar je die van wil betalen. Voor de samenleving zou in mijn ogen daarom een PvdA/GL-VVD kabinet veel gunstiger zijn dan een PVV-VVD kabinet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.