Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Yumi
30-12-2023 om 23:24
Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-12-2023 om 21:35:
[..]
Ik snap niet dat dit soort vragen gesteld blijven worden. Yumi zit niet in de regering toch?
Om die reden gaf ik daar ook geen antwoord op ![]()
Nicole123
30-12-2023 om 23:25
Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-12-2023 om 23:16:
Gaat het nu alweer over de geschiedenis van Wilders en z'n uitspraken? Blijft toch dezelfde riedel.
Het ging in de afgelopen pagina om de vraag of echte vluchtelingen (voor oorlog e.d.) van Wilders wel in Nederland mogen worden opgevangen. Volgens Fleurtje wel, volgens de uitspraken van Wilders in de Volkskrant en op de PVV website niet.
Gebruikersnaaminvullen
30-12-2023 om 23:29
Het enige wat nu nog gedaan kan worden is wachten. Wachten op hoe de formatie gaat en uiteindelijk het regeren. De rest is speculatie.
Yumi
30-12-2023 om 23:37
Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-12-2023 om 23:29:
Het enige wat nu nog gedaan kan worden is wachten. Wachten op hoe de formatie gaat en uiteindelijk het regeren. De rest is speculatie.
Precies, zoals Friezinnetje aangeeft het topic kan wel dicht.
De stemming is voorbij we kennen de uitslag en de rest is toekomst
watertoren
30-12-2023 om 23:49
Ik net zat net te denken. Het maakt allemaal geen ene fluit uit. Ik ben 58 en heb vele kabinetten mee gemaakt. Ik heb het altijd goed gehad hier in Nederland. Ik ben wel rechts maar wat merk je ervan in het dagelijkse leven.
Libertine
31-12-2023 om 00:28
watertoren schreef op 30-12-2023 om 23:49:
Ik net zat net te denken. Het maakt allemaal geen ene fluit uit. Ik ben 58 en heb vele kabinetten mee gemaakt. Ik heb het altijd goed gehad hier in Nederland. Ik ben wel rechts maar wat merk je ervan in het dagelijkse leven.
Ik gun je alle welvaart van de wereld maar ik hoop toch dat je je realiseert dat het voor veel mensen in dit land wél een fluit uitmaakt? Dat de politieke wind van invloed is op hun levens.
Vanuit jouw positie (volgens mij heb je een behoorlijk riant, luxe leven zonder inkomen uit arbeid) kun je dit makkelijk zeggen. Maar het is waar veel mensen alleen maar van kunnen dromen en wiens dagelijks leven behoorlijk ver van jouw dagelijks leven afstaat.
Fleurtje_5
31-12-2023 om 09:51
Daglichtlamp schreef op 30-12-2023 om 15:11:
[..]
De vier partijen die nu onderhandelen hebben mijns inziens alle vier buitenlanders geframed als oorzaak van de problemen hier, niet alleen de PVV. Dat is denk ik wel een belangrijke reden dat de PVV zo groot geworden is.
Overigens wel opvallend dat alle vier de partijleiders een directe buitenlandse link hebben. Wilders en Omtzigt zijn getrouwd met vrouwen oorspronkelijk van buitenlandse afkomst. Yesilgoz is hier gekomen via gezinshereniging en van der Plas heeft een moeder van Ierse afkomst (dat is volgens mij ook de reden dat haar voornaam op zijn Engels geschreven en uitgesproken wordt).
Nu 'frame' jij. Volgens mij willen alle vier verantwoordelijkheid nemen en de overlast aanpakken. En dus ook het asielbeleid, dat in andere landen (veel groter dan Nederland) allang aangepakt word. Die verantwoordelijkheid willen ze net zo goed nemen met alle andere zaken die mis zijn gelopen, zoals bv de toeslagenaffaire en de problemen in de zorg.
Dus....
Lollypopje
31-12-2023 om 10:20
watertoren schreef op 30-12-2023 om 23:49:
Wat fijn voor je.
Helaas maakt het voor anderen wel veel uit. Zo saboteert Ernst Kuipers goede long covid zorg in Nederland. En eerlijk gezegd vrees ik dat het met een nog rechtser kabinet niet beter wordt 😔 en gebrek aan goede zorg, heeft heel veel invloed op mijn dagelijks leven, want van de minister moet ik maar gewoon naar de huisarts. Die huisarts die doodleuk adviezen geeft die schadelijk is voor mijn gezondheid, puur omdat die de kennis mist.
Maar echt heel fijn voor jou dat het voor jouw leven allemaal niks uit maakt. Weet dat je daarmee echt gelukkig mag prijzen, als je daardoor je schouders kunt ophalen over politieke besluiten omdat het jou toch niet raakt.
_Audrey
31-12-2023 om 10:32
Lollypopje schreef op 31-12-2023 om 10:20:
[..]
Wat fijn voor je.
Helaas maakt het voor anderen wel veel uit. Zo saboteert Ernst Kuipers goede long covid zorg in Nederland. En eerlijk gezegd vrees ik dat het met een nog rechtser kabinet niet beter wordt 😔 en gebrek aan goede zorg, heeft heel veel invloed op mijn dagelijks leven, want van de minister moet ik maar gewoon naar de huisarts. Die huisarts die doodleuk adviezen geeft die schadelijk is voor mijn gezondheid, puur omdat die de kennis mist.
Maar echt heel fijn voor jou dat het voor jouw leven allemaal niks uit maakt. Weet dat je daarmee echt gelukkig mag prijzen, als je daardoor je schouders kunt ophalen over politieke besluiten omdat het jou toch niet raakt.
Juist oa Omtzigt, Agema en BBB hadden de motie ingediend voor betere LC zorg/onderzoek, dus dit heeft niks met rechts te maken. Misschien wordt het juist wel beter.
Leg het gewoon bij Kuipers van D66, hij is de eikel in deze.
Facy66
31-12-2023 om 10:55
[..]
Wat fijn voor je.
Misschien bedoelt die forummer wel dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt wie hier aan de macht is. Het maakt niet uit of je nu door de hond of de kat wordt gebeten.
Facy66
31-12-2023 om 10:57
Fleurtje_5 schreef op 31-12-2023 om 09:51:
[..]
Nu 'frame' jij. Volgens mij willen alle vier verantwoordelijkheid nemen en de overlast aanpakken. En dus ook het asielbeleid, dat in andere landen (veel groter dan Nederland) allang aangepakt word. Die verantwoordelijkheid willen ze net zo goed nemen met alle andere zaken die mis zijn gelopen, zoals bv de toeslagenaffaire en de problemen in de zorg.
Dus....
Klopt. Er is geen 1 partij die buitenlanders de schuld van alle andere problemen geeft.verder eens met deze post.
Gebruikersnaaminvullen
31-12-2023 om 11:07
[..]
Wat fijn voor je.
Die is lid van een linkse partij. Ik begrijp niet goed wat hij te maken heeft met PVV, VVD, BBB en NSC.
Libertine
31-12-2023 om 11:22
Gebruikersnaaminvullen schreef op 31-12-2023 om 11:07:
[..]
Die is lid van een linkse partij. Ik begrijp niet goed wat hij te maken heeft met PVV, VVD, BBB en NSC.
Volgens mij doelt lollypopje hier niet perse op een partij maar op het bericht van Watertoren, en wil aangeven dat niet iedereen in de luxe positie zit dat het niets uitmaakt wie het land bestuurt.
(En d66 is natuurlijk niet echt heel links te noemen)
Daglichtlamp
31-12-2023 om 11:41
Het lijkt me echt een goed idee als een nieuw kabinet de financiering van long covid zorg regelt want mijn indruk is dat het daar op stuk loopt. Er zijn teveel mensen die momenteel door long covid volledig aan de kant staan, In mijn eigen omgeving ken ik er ook een aantal. Blijkbaar lukt dat niet op de manier zoals we nu de verantwoordelijkheden in de zorg verdeeld hebben.
Fleurtje_5
31-12-2023 om 14:08
_Audrey schreef op 31-12-2023 om 10:32:
[..]
Juist oa Omtzigt, Agema en BBB hadden de motie ingediend voor betere LC zorg/onderzoek, dus dit heeft niks met rechts te maken. Misschien wordt het juist wel beter.
Leg het gewoon bij Kuipers van D66, hij is de eikel in deze.
Precies.
Onderstaande debat, de verwijten van Paternotte tegen Wilders, dat is bijna niet te geloven. Die mening van Patternotte over de IC-bedden....ik kan er bijna niet naar luisteren zonder eerst een koud washandje op mijn voorhoofd te leggen.
Telegraaf, Bron: Tweede Kamer:
https://youtu.be/xmf338AFYVg?si=62s65jdfGV4FhU2V 2021.De Tweede Kamer debatteert over de coronamaatregelen die dinsdagavond zijn aangekondigd. PVV-leider Geert Wilders en D66-Kamerlid Jan Paternotte staan lijnrecht tegenover elkaar.Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.