Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Daglichtlamp

Daglichtlamp

30-12-2023 om 15:11 Topicstarter

Yumi schreef op 30-12-2023 om 14:22:

[..]

Ik denk dat alle partijen zowel links als rechts, proberen de ander neer te zetten als oorzaak van de problemen. Welke regering er komt de 4 partijen die nu aan het onderhandelen zijn of welke dan ook, voorlopig komt er geen oplossing en zullen de problemen alleen maar toenemen.

Omdat ik reageerde op de manier waarop de PVV wordt neergezet, betekent niet dat ik op de PVV gestemd heb. Ik hou er gewoon niet van, als iemand onterecht van alles in zijn schoenen krijgt geschoven. Blijkbaar zie je mij als rechts, maar zoals ik eerder schreef is dit de eerste keer in mijn leven dat ik rechts heb gestemd. Het is een proteststem vanwege het onrealistische gedachtengoed van links, die ik lang deelde, maar nu de gevolgen ervaar.

De vier partijen die nu onderhandelen hebben mijns inziens alle vier buitenlanders geframed als oorzaak van de problemen hier, niet alleen de PVV. Dat is denk ik wel een belangrijke reden dat de PVV zo groot geworden is.

Overigens wel opvallend dat alle vier de partijleiders een directe buitenlandse link hebben. Wilders en Omtzigt zijn getrouwd met vrouwen oorspronkelijk van buitenlandse afkomst. Yesilgoz is hier gekomen via gezinshereniging en van der Plas heeft een moeder van Ierse afkomst (dat is volgens mij ook de reden dat haar voornaam op zijn Engels geschreven en uitgesproken wordt).

Daglichtlamp

Daglichtlamp

30-12-2023 om 15:15 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 30-12-2023 om 14:36:

[..]

Vluchtelingen horen een veilig onderkomen te krijgen. Zelfs Wilders, Dilan en Carolien heb ik dat horen zeggen en volgens mij is iedereen het daar over eens.

Waar heb je dat Wilders horen zeggen? Wellicht gunt hij vluchtelingen wel een veilig heenkomen, maar in elk geval niet in Nederland. Ik verwijs nog een keer naar zijn Volkskrantinterview van net voor de verkiezingen. https://www.volkskrant.nl/politiek/geert-wilders-pvv-ik-geloof-in-conflict-als-model-om-vooruit-te-komen~bfd4f1e8/

Wat doet u als u op 23 november 76 zetels blijkt te hebben?
‘De asielstop invoeren.’

en verderop in het artikel

Uw verkiezingsprogramma lijkt op enkele punten iets milder. Zo is de uitspraak ‘de islam is een totalitaire ideologie’ geschrapt. Is dit omdat u wilt meeregeren?
‘Journalisten hebben dat zo geïnterpreteerd. Politiek gaat over beelden, veel meer dan over inhoud, dat heb ik in al die jaren wel geleerd. Niet alles is toeval natuurlijk, maar volgens mij zijn we nog steeds dezelfde partij.’

Daglichtlamp schreef op 30-12-2023 om 15:15:

[..]

Waar heb je dat Wilders horen zeggen? Wellicht gunt hij vluchtelingen wel een veilig heenkomen, maar in elk geval niet in Nederland. Ik verwijs nog een keer naar zijn Volkskrantinterview van net voor de verkiezingen. https://www.volkskrant.nl/politiek/geert-wilders-pvv-ik-geloof-in-conflict-als-model-om-vooruit-te-komen~bfd4f1e8/

Wat doet u als u op 23 november 76 zetels blijkt te hebben?
‘De asielstop invoeren.’

en verderop in het artikel

Uw verkiezingsprogramma lijkt op enkele punten iets milder. Zo is de uitspraak ‘de islam is een totalitaire ideologie’ geschrapt. Is dit omdat u wilt meeregeren?
‘Journalisten hebben dat zo geïnterpreteerd. Politiek gaat over beelden, veel meer dan over inhoud, dat heb ik in al die jaren wel geleerd. Niet alles is toeval natuurlijk, maar volgens mij zijn we nog steeds dezelfde partij.’

Volgens mij in oa het SBS6 debat heeft hij dat gezegd.

Heb net even gezocht en kwam berichten en filmpjes tegen waarin Wilders tégen de komst van asielzoekers is. Maar dat waren oude filmpjes uit 2015, 2016, 2020 en 2021 meen ik. Hij wou toen zelfs illegale mannelijke vluchtelingen laten oppakken.

En een filmpje van oktober 2022 van de Telegraaf. Daarin was het kleine dorp Bakel in rep en roer vanwege de komst van 300 asielzoekers. Er was in het dorp een bijeenkomst daarover. Een mevrouw vertelde dat zij als buurtbewoner geen uitnodiging had ontvangen met de woorden 'omdat ze geen belanghebbende zou zijn'. Dat is toch absurd.

https://youtu.be/O8lLhp5bYZc?si=XIn6f0AzOpGUPxjn Nov. 2021 Ongeveer vanaf minuut 6.40 zegt Wilders wel datgene wat jij zegt. Maar of hij dat in nov. 2023 ook bedoelde in het SBS-6 debat is me nu niet duidelijk.

Maar ik zoek even verder.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

30-12-2023 om 17:24 Topicstarter

Je hoeft niet verder te zoeken. Dat Volkskrant interview was ook in november 2023.

Daglichtlamp schreef op 30-12-2023 om 17:24:

Je hoeft niet verder te zoeken. Dat Volkskrant interview was ook in november 2023.

Ik kan nog maar net zien dat het Volkskrant-interview van 15 november 2023 is, maar verder kan ik dat artikel NIET lezen. Dat is exclusief voor abonnees. En ik ben geen abonnee van de Volkskrant.

Ik ben nog steeds het debat aan het beluisteren, het debat duurt 1.12.07, en ik ben pas halverwege.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

30-12-2023 om 18:08 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 30-12-2023 om 17:26:

[..]

Ik kan nog maar net zien dat het Volkskrant-interview van 15 november 2023 is, maar verder kan ik dat artikel NIET lezen. Dat is exclusief voor abonnees. En ik ben geen abonnee van de Volkskrant.

Ik ben nog steeds het debat aan het beluisteren, het debat duurt 1.12.07, en ik ben pas halverwege.

Daarom heb ik het punt dat ik wilde maken gekopieerd uit het artikel. Gezien je politieke interesse kan ik je een abonnement op 1  van de DPG-kranten aanraden. Dat heeft het grote voordeel dat je berichten op alle websites van hun Nederlandse kranten kunt lezen (helaas niet ook op de Belgische). Jammer genoeg heeft het concern waar onder andere NRC en telegraaf onder vallen geen vergelijkbare deal.

Daglichtlamp schreef op 30-12-2023 om 18:08:

[..]

Daarom heb ik het punt dat ik wilde maken gekopieerd uit het artikel. Gezien je politieke interesse kan ik je een abonnement op 1 van de DPG-kranten aanraden. Dat heeft het grote voordeel dat je berichten op alle websites van hun Nederlandse kranten kunt lezen (helaas niet ook op de Belgische). Jammer genoeg heeft het concern waar onder andere NRC en telegraaf onder vallen geen vergelijkbare deal.

moment...je maakt in mijn bericht de woorden "Vluchtelingen horen een veilig onderkomen te krijgen" vetzwart en stelt dan de vraag "waar heb je dat horen zeggen?" 

(Mijn bericht dus: Vluchtelingen horen een veilig onderkomen te krijgen. Zelfs Wilders, Dilan en Carolien heb ik dat horen zeggen en volgens mij is iedereen het daar over eens)

Vervolgens plaats jij een artikel dat ik niet kan lezen omdat het voor abonnees is en/of achter een betaalmuur staat. Ik zeg 'ik zoek het debat op waar ik het gehoord meende te hebben. En dan zeg jij dat het niet hoeft omdat je het stukje al hebt gekopieerd. 

Jou stukje waarin je deze woorden vetzwart hebt gemaakt:

maar volgens mij zijn we nog steeds dezelfde partij.’

Klopt, Hij is nog steeds van de PVV. Maar daar ging je vraag helemaal niet over. 

Ik heb hem wel horen zeggen dat echte vluchtelingen een veilig onderkomen moeten krijgen. Ik heb Dilan niet veel anders horen zeggen. Het was niet in het SBS6-debat, maar daarin werd ook niets gezegd van wat jij noemde. 

Dan is het een ander debat geweest. Voor nu heb ik genoeg geluisterd. Word vervolgd.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

30-12-2023 om 18:58 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 30-12-2023 om 18:51:

[..]

Ik heb hem wel horen zeggen dat echte vluchtelingen een veilig onderkomen moeten krijgen. Ik heb Dilan niet veel anders horen zeggen. Het was niet in het SBS6-debat, maar daarin werd ook niets gezegd van wat jij noemde.

Mocht hij dat al gezegd hebben dan is het duidelijk dat hij buiten Nederland bedoeld. Dat blijkt o.a. uit het Volkskrant interview.

Overigens heb ik niets in mijn quote van jouw bericht vet gemaakt, dat had je zelf al gedaan.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

30-12-2023 om 19:56 Topicstarter

[..]

maar volgens mij zijn we nog steeds dezelfde partij.’

Klopt, Hij is nog steeds van de PVV. Maar daar ging je vraag helemaal niet over.

Dat is niet wat hij zegt. Hij zegt dat de PVV nog steeds dezelfde partij is.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

30-12-2023 om 20:42 Topicstarter

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=poqaZ4TqeKY
Ik had het me niet gerealiseerd maar de PVV/Wilders vindt blijkbaar zelfs dat we Oekraïners niet hier moeten opvangen, dat moet maar in de buurlanden. Wilders wil dan eventueel wel daar helpen met opvang.

Daglichtlamp schreef op 30-12-2023 om 12:44:

[..]

Nee niet alleen de PVV, wat mij betreft hebben alle partijen die nu gewonnen hebben meegedaan om vooral de ander neer te zetten als oorzaak van de problemen die we nu hebben. Maar verder kan ik weinig met jouw reactie. Ik ben bang voor het beleid dat we krijgen als deze vier partijen die nu onderhandelen een regering weten te vormen. Ik zie niets in het verleden of het heden dat er op duidt dat bijvoorbeeld de PVV milder geworden is.

Dus maak het concreet, hoe lost de komende rechtse regering onze problemen op?

Ik snap niet dat dit soort vragen gesteld blijven worden. Yumi zit niet in de regering toch?

[..]

Ik heb hem wel horen zeggen dat echte vluchtelingen een veilig onderkomen moeten krijgen. Ik heb Dilan niet veel anders horen zeggen. Het was niet in het SBS6-debat, maar daarin werd ook niets gezegd van wat jij noemde. Dan is het een ander debat geweest. Voor nu heb ik genoeg geluisterd. Word vervolgd.

Of je hebt iets anders gehoord, of Wilders spreekt zichzelf tegen. Op de PVV site staan fragmenten en teksten uit het NOS slotdebat en die zijn overduidelijk:

Geert Wilders: ‘‘Het is genoeg geweest. Nederland kan het niet meer aan. Grenzen dicht en nul asielzoekers.’’

https://www.pvv.nl/nieuws/geert-wilders/11081-geert-wilders-bij-het-nos-slotdebat-4.html

Fleurtje_5 schreef op 30-12-2023 om 16:22:

[..]
 Maar dat waren oude filmpjes uit 2015, 2016, 2020 en 2021 meen ik. 

Maar met 'we zijn nog steeds dezelfde partij', op de vraag 'bent u milder geworden?' bedoelt hij dat hij dus nog hetzelfde vindt als in 2015, 2016, 2020 en 2021. Hij zegt het zelf, dat zijn standpunten niet veranderd zijn. En het blijkt ook uit zijn zeer recente uitspraken, zie mijn post hierboven. Voor de onderhandelingen wil hij sommige dingen tijdelijk even in de koelkast zetten, maar niets gaat in de prullenbak. Je kunt Wilders veel verwijten, maar consistent is hij wel.

Gaat het nu alweer over de geschiedenis van Wilders en z'n uitspraken? Blijft toch dezelfde riedel.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-12-2023 om 23:21

Mod, het topic kan wel dicht.... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.