Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Fleurtje_5 schreef op 28-12-2023 om 11:42:

[..]

PRECIES. En dat punt wou ik maken met mijn bericht waaronder je bovenstaande schreef.

Het ene moment heb je het over datgene wat die Folkert heeft gestudeerd, en als ik noem dat Baudet het zelfde heeft gestudeerd doet de studie er niet meer toe.

ps. ik heb geen rookgordijn nodig. a: je kan op een forum geen beeld zien van een gordijn en b: ik zeg zonder er omheen te draaien wat ik ervan vind. Ik heb niet op Wilders gestemd, ik moest één keuze maken tussen meerdere personen. Helaas. Maar als 2,5 miljoen kiezers genegeerd gaan worden omdat 'jij-en-de-jouwen' die keuze niet dulden, dan zal ik bij de volgende verkiezingen zeer zeker op Geert gaan stemmen.

In datgene wat ik Geert heb horen zeggen wil hij er voor alle 18 miljoen mensen zijn. Ook voor echte vluchtelingen. Ongeacht welke religie etc. Dat hij dit heeft gezegd staat vast.

Ik zeg hier juist dat Baudet waarschijnlijk diezelfde juridische  kennis heeft. Niet zo wantrouwend hoor. 

En dat jij dreigt (zo komt dat op mij over) de volgende keer op Wilders te gaan stemmen omdat er mensen in dit land zijn die daar niet achter staan, vind ik altijd een wat kinderlijke cooping. Het equivalent van “als jij niet doet wat ik zeg dan ga ik het tegen mama vertellen hoor”.

Ga vooral je gang. Dat jij op wilders wil stemmen zegt vooral iets over jou en niet iets over wat anderen zouden hebben veroorzaakt.  Ik bedank wel vriendelijk voor het aanbod van Wilders dat hij er ook voor mij wil zijn. Die behoefte is niet wederzijds. 

Fleurtje_5 schreef op 28-12-2023 om 11:42:

[..]

PRECIES. En dat punt wou ik maken met mijn bericht waaronder je bovenstaande schreef.

Het ene moment heb je het over datgene wat die Folkert heeft gestudeerd, en als ik noem dat Baudet het zelfde heeft gestudeerd doet de studie er niet meer toe.

ps. ik heb geen rookgordijn nodig. a: je kan op een forum geen beeld zien van een gordijn en b: ik zeg zonder er omheen te draaien wat ik ervan vind. Ik heb niet op Wilders gestemd, ik moest één keuze maken tussen meerdere personen. Helaas. Maar als 2,5 miljoen kiezers genegeerd gaan worden omdat 'jij-en-de-jouwen' die keuze niet dulden, dan zal ik bij de volgende verkiezingen zeer zeker op Geert gaan stemmen.

In datgene wat ik Geert heb horen zeggen wil hij er voor alle 18 miljoen mensen zijn. Ook voor echte vluchtelingen. Ongeacht welke religie etc. Dat hij dit heeft gezegd staat vast.

Klopt, dat staat vast, tegelijkertijd heeft hij dingen gezegd die daar regelrecht tegenin gaan en waar hij ook nog steeds achter staat. Dus hij toont twee gezichten. En nogmaals: van alles zeggen en beloven is heel makkelijk, de kunst is om het in daden om te zetten, zonder daarbij tegen de rechtstaat in te gaan. 

Libertine schreef op 28-12-2023 om 12:10:

[..]

Ik zeg hier juist dat Baudet waarschijnlijk diezelfde juridische kennis heeft. Niet zo wantrouwend hoor.

En dat jij dreigt (zo komt dat op mij over) de volgende keer op Wilders te gaan stemmen omdat er mensen in dit land zijn die daar niet achter staan, vind ik altijd een wat kinderlijke cooping. Het equivalent van “als jij niet doet wat ik zeg dan ga ik het tegen mama vertellen hoor”.

Ga vooral je gang. Dat jij op wil stemmen zegt vooral iets over jou en niet iets over wat anderen zouden hebben veroorzaakt. Ik bedank wel vriendelijk voor het aanbod van Wilders dat hij er ook voor mij wil zijn. Die behoefte is niet wederzijds.

Ik had je bericht helemaal compleet mee gequote, en daar gaf ik antwoord op. Ik was helemaal niet wantrouwend, ik probeerde je alleen een spiegel voor te houden.

felija schreef op 28-12-2023 om 12:12:

[..]

Klopt, dat staat vast, tegelijkertijd heeft hij dingen gezegd die daar regelrecht tegenin gaan en waar hij ook nog steeds achter staat. Dus hij toont twee gezichten. En nogmaals: van alles zeggen en beloven is heel makkelijk, de kunst is om het in daden om te zetten, zonder daarbij tegen de rechtstaat in te gaan.

In een interview heeft hij idd verteld dat hij niks terug zal nemen want het is gezegd, en hij vertelde dat hij in het verleden dingen riep om de discussie op gang te helpen, het was provocerend bedoeld.

Ik geef toe dat hij vaak dingen riep waarbij ik dacht 'waarom nou dit?'. Zo'n intelligent mens die het ver had kunnen schoppen, maar zulke domme uitspraken deden hem alleen maar de das om.

En toch vond ik hem deze keer het sterkste van alle kandidaten. Een enkeling vond ik een fantast, of niet realistisch. Maar Wilders was in het SBS6-debat met grote voorsprong het sterkste. 

En Mona, Carolien en Pieter vind ik gewoon keigoed.

@ Fleurtje

Kom hier bijna niet meer, maar zie dat er niets verandert is. Hetzelfde groepje dat reageert op 1 persoon.

Ik ben het niet altijd met je eens, maar heb bewondering voor het feit dat je overeind blijft, en bij je eigen standpunten blijft... ondanks dat men groepsgewijs over je heen valt.

Fleurtje_5 schreef op 28-12-2023 om 12:22:

[..]

In een interview heeft hij idd verteld dat hij niks terug zal nemen want het is gezegd, en hij vertelde dat hij in het verleden dingen riep om de discussie op gang te helpen, het was provocerend bedoeld.

Ik geef toe dat hij vaak dingen riep waarbij ik dacht 'waarom nou dit?'. Zo'n intelligent mens die het ver had kunnen schoppen, maar zulke domme uitspraken deden hem alleen maar de nek om.

En toch vond ik hem deze keer het sterkste van alle kandidaten. Een enkeling vond ik een fantast, of niet realistisch. Maar Wilders was in het SBS6-debat met grote voorsprong het sterkste.

En Mona, Carolien en Pieter vind ik gewoon keigoed.

Je vindt hem verbaal het sterkst, hoe vind je hem inhoudelijk? 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-12-2023 om 12:32 Topicstarter

Yumi schreef op 28-12-2023 om 12:23:

[..]

Kom hier bijna niet meer, maar zie dat er niets verandert is. Hetzelfde groepje dat reageert op 1 persoon.

Ik ben het niet altijd met je eens, maar heb bewondering voor het feit dat je overeind blijft, en bij je eigen standpunten blijft... ondanks dat men groepsgewijs over je heen valt.

In dit draadje schrijven meerdere mensen, uit alle kanten van het politieke spectrum. Juist de verschillende meningen maakt zo'n onderwerp waardevol.

Daglichtlamp schreef op 28-12-2023 om 12:32:

[..]

In dit draadje schrijven meerdere mensen, uit alle kanten van het politieke spectrum. Juist de verschillende meningen maakt zo'n onderwerp waardevol.

Ik schrijf ook nergens dat verschillende meningen niet waardevol zouden zijn. 

Wij zijn het ook niet altijd eens maar ik waardeer jou manier van reageren die altijd respectvol blijft. Dat lees ik niet in alle reacties, als er groepsgewijs op Fleurtje wordt gereageerd. Misschien dat ik meer de ondertoon proef, die bij sommige de boventoon voert

Facy66 schreef op 28-12-2023 om 10:22:

[..]

D66 zit er vooral voor buitenlandse belangen en andere grote organisaties, niet voor onze bevolking.

Dit is gewoon retoriek. Iedere politieke partij probeert een gebalanceerde afweging te maken. Als ze buitenlandse belangen en grote organisaties belangrijk vinden, doen ze dat vanuit de visie dat dat in het voordeel is van Nederland en de Nederlanders. Je kunt het daarmee natuurlijk best hartstochtelijk oneens zijn maar het is echt onzin om ze verdacht te maken als ‘onvaderlands’. 

ja Wilders heeft van alles geroepen al meer dan 20 jaar. En nu zegt hij dat hij premier wil worden van alle Nederlanders. Dat is afwachten. Er is inmiddels een hele ijskast vol aan ideeën van hem. Nu moeten we kijken wat overblijft en wat werkbaar is. Natuurlijk hadden veel mensen het liever anders gezien maar er ligt nog niet eens een regeerakkoord. Er is nog helemaal niks bekend. Ik wacht het liever gewoon af waarmee de partijen gaan komen als ze daadwerkelijk gaan samenwerken.

Wat voor de hand ligt zal een strenger migratiebeleid zijn op den duur. En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. De EU heeft nu ook een nieuw akkoord hierover dus dit speelt in alle EU landen. Waar hij het geld vandaan wil halen zullen we ook moeten gaan zien. Er zal misschien wel in bepaalde uitgaven gesneden kunnen worden (voorlopig). En dat vind ik ook niet verkeerd. De vraag is welke. En uiteindelijk maakt dat niet uit want er is altijd een groep die het er niet mee eens is ongeacht welke partij aan het roer staat. Je kunt simpelweg niet alle Nederlanders vooruit helpen. Of aan alle wensen van alle Nederlanders tegemoet komen. 

felija schreef op 28-12-2023 om 11:02:

[..]

Ik ben er niet trots op om Nederlandse te zijn, ik ben er toevallig geboren en opgegroeid, ik voel me wel bevoorrecht dat ik het geluk heb in een welvarend land te mogen wonen.

En ik schaam me juist wel eens voor mijn afkomst, sinds blijkt hoeveel haatzaaierij en polarisatie er onder de bevolking heerst.

Okee dat kan. Dat is jammer dat je dat zo voelt.

Ik heb me nog nooit geschaamd voor mijn Nederlands zijn, nou ja nooit... zelden zal ik het zo zeggen. Er zijn weinig landen die het beter doen dan Nederland op allelei gebieden. Het gaat echt allemaal niet zo slecht hoor alleen het nieuws en social media doen ons graag anders geloven. Maar die tendens zie je wereldwijd.

Miraval schreef op 28-12-2023 om 14:32:

[..]

Okee dat kan. Dat is jammer dat je dat zo voelt.

Ik heb me nog nooit geschaamd voor mijn Nederlands zijn, nou ja nooit... zelden zal ik het zo zeggen. Er zijn weinig landen die het beter doen dan Nederland op allelei gebieden. Het gaat echt allemaal niet zo slecht hoor alleen het nieuws en social media doen ons graag anders geloven. Maar die tendens zie je wereldwijd.

Dat is nou precies waarover ik wel eens schaamte voel. Dat we een van de meest welvarende landen ter wereld zijn, maar ons daar niet altijd naar gedragen, of het zelfs ons maar beseffen. Geklaag, onvrede, angst om te verliezen, jaloezie zelfs richting vluchtelingen. Er zijn echt wel mensen in Nederland die het slecht hebben, daar heb ik het niet over, maar ook velen die vooral heel verongelijkt zijn.
Trots op je Nederlanderschap begrijp ik ook niet zo. Ik ben blij dat mijn wieg hier stond en niet in Syrië, Eritrea, Oekraïne of China. Zeker! Maar trots ben je in mijn ogen op iets wat je verdienste is, niet iets wat je in de schoot geworpen is.

Miraval schreef op 28-12-2023 om 08:49:

[..]

Ik wilde eigenlijk precies hetzelfde vragen.

Hoezo bestaat het Nederlandse volk niet? Ik voel mij daar namelijk wel onderdeel van en ben trots om Nederlandse te zijn, nou ja meestal dan toch.

Ik ook. En dat mag ook.

Als ik zie, lees of hoor hoe puisend rijk de staatshoofden (in andere landen, vooral oliestaten) zijn en hoe arm de bevolking is, of als ik lees waar mensen in andere landen voor gestraft worden, of dat vrouwen in andere landen geen onderwijs mogen volgen, of geen auto mogen rijden, dat de doodstraf bestaat voor mensen als ze verliefd zijn op iemand van het zelfde geslacht.

Ons land, hoe klein het ook is, probeert altijd te helpen, terwijl andere landen veel groter en rijker zijn.

Ik ben trots dat ik Nederlandse ben.

Fleurtje_5 schreef op 28-12-2023 om 16:07:

[..]

Ik ook. En dat mag ook.

Als ik zie, lees of hoor hoe puisend rijk de staatshoofden (in andere landen, vooral oliestaten) zijn en hoe arm de bevolking is, of als ik lees waar mensen in andere landen voor gestraft worden, of dat vrouwen in andere landen geen onderwijs mogen volgen, of geen auto mogen rijden, dat de doodstraf bestaat voor mensen als ze verliefd zijn op iemand van het zelfde geslacht.

Ons land, hoe klein het ook is, probeert altijd te helpen, terwijl andere landen veel groter en rijker zijn.

Nee ik ben trots dat ik Nederlandse ben.

Alles wat je hier benoemd heeft toch niets te maken met trots zijn dat je Nederlandse bent. Meer dat je het geluk hebt gehad hier geboren te zijn. Want waar ben je precies trots op dan, welke moeite heb je ervoor moeten doen?

Fleurtje_5 schreef op 28-12-2023 om 16:07:

[..]

Ik ben trots dat ik Nederlandse ben.

Ik ben dit helemaal met je eens, behalve dat ik het niet 'trots op' maar 'blij mee' zou noemen, maar misschien is dat een definitie kwestie.

Als je het met brede blik bekijkt hebben we het hier heel goed en heel goed geregeld inderdaad. Juist daarom begrijp ik het 'het is hier in Nederland vreselijk en er moet verandering komen, want slechter kan het niet!' sentiment van veel PVV-stemmers niet goed. En ben ik wat bijv LHBTI-rechten en de arm-rijk kloof juist bang dat verworvenheden weer teruggedraaid worden, want zo LHBTI-vriendelijk en pro-armen is Wilders niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.