Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Dat Sigrid Kaag weg gaat is al maanden bekend. Maar dat ze gezant voor wederopbouw Gaza gaat is wel redelijk nieuw.

Libertine schreef op 26-12-2023 om 11:01:

Ik vond dit een interessante podcast. Het gaat oa over het partijprogramma van de pvv en wat raakt aan verdagen en de grondwet. En de gevolgen zijn voor ons land.

https://open.spotify.com/episode/3OHZDqWD3YIHONhkyVGwaz?si=UeASVMP8SnyvY8eKrrQgNA

Misschien heb je hier iets aan:

https://youtu.be/ZJy_ksBvYRQ?si=p7MiNacmBMujpHvV

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-12-2023 om 14:22

Fleurtje_5 schreef op 27-12-2023 om 14:10:

[..]

Kun je ook aangeven op waar in dit filmpje Wilders afstand neemt van de punten in zijn partijprogramma die in strijd zijn met verdragen en onze grondwet?

Daglichtlamp schreef op 27-12-2023 om 14:34:

https://m.youtube.com/watch?v=FLoR2Spftwg

Soheey, ongelooflijk.

Goed filmpje van Arjan Lubach op Youtube.

Fleurtje_5 schreef op 27-12-2023 om 14:10:

[..]

Je hebt de podcast geluisterd? Wat vond je er van? 

En wat moet ik aan dit filmpje hebben eigenlijk? Ik heb het bekeken maar snap niet goed wat je probeert te suggereren? Dat ie wat ie in z’n partijprogramma heeft geschreven eigenlijk zelf niet zo serieus neemt? Dat de soep niet zo heet gegeten wordt en dat wat ie al 20 jaar verkondigt met een korrel zout genomen moet worden?

Naast het partijprogramma, waar een fors deel tegen de wet en verdragen is, zal hebben hij er als het op de begroting aankomt nooit eens worden met andere partijen vermoed ik. Want dat betekent dat ie ergens op moet bezuinigen om z’n beloftes waar te kunnen maken. En dat kan ie zeker niet aan z’n kiezers verkopen.

Coreopsis schreef op 27-12-2023 om 14:22:

[..]

Kun je ook aangeven op waar in dit filmpje Wilders afstand neemt van de punten in zijn partijprogramma die in strijd zijn met verdragen en onze grondwet?

Ik heb het filmpje nogmaals bekeken.

Klopt hij gaat niet in op punten uit zijn programma, hij is in dit fragment vooral bezig om de vragen van Esther O te beantwoorden, en zijn antwoorden vind ik best positief. 

Hij gaat zich voor alle 18 miljoen mensen inzetten, zonder politieke spelletjes.

Wilders zegt juist dingen zonder er omheen te draaien, hij is te eerlijk/te lomp. Vandaar ook de zware beveiliging die hij nodig heeft. 

Wil je het ook over de reden voor zijn beveiliging hebben of boeit dat niet?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-12-2023 om 15:53

Fleurtje_5 schreef op 27-12-2023 om 15:39:

[..]

Klopt hij gaat niet in op punten uit zijn programma, hij is in dit fragment vooral bezig om de vragen van Esther O te beantwoorden, en zijn antwoorden vind ik best positief.

Hij gaat zich voor alle 18 miljoen mensen inzetten, zonder politieke spelletjes.

Wilders zegt juist dingen zonder er omheen te draaien, hij is te eerlijk/te lomp. Vandaar ook de zware beveiliging die hij nodig heeft.

maar hoe gaat hij zich inzetten voor alle 18 miljoen mensen? Waar gaat hij dit van betalen? 

Libertine schreef op 26-12-2023 om 11:01:

Ik vond dit een interessante podcast. Het gaat oa over het partijprogramma van de pvv en wat raakt aan verdagen en de grondwet. En de gevolgen zijn voor ons land.

https://open.spotify.com/episode/3OHZDqWD3YIHONhkyVGwaz?si=UeASVMP8SnyvY8eKrrQgNA

Ik heb de beschrijving van de podcast gelezen. Dat hield me in eerste instantie tegen om te luisteren, want is dit anders dan dat wat ik overal al lees of hoor? Is dat niet vooral een hoop giswerk, en een-draai-geven-aan-iets wat misschien helemaal niet gaat gebeuren? Ik ken deze mensen in deze podcast niet. Ik zie ook geen gezichten. Misschien zijn het wel mensen die vooral een andere verkiezingsuitslag willen.

Het begin van de podcast heb ik beluisterd, tot ongeveer 45 minuten en het gaat in de podcast over de spreidingswet. Dat is een keuze die één partij niet in z'n eentje kan maken en over die wet ga ik op dit topic niet meer schrijven. Dan gaat het ook over de grondwet. En de ijskast van Wilders is ook hot. Dan gaat het ook over Pieter Omzigt.

Het lijkt op 'als we gaan zoeken vinden we altijd wel iets', maar waar waren deze podcast-mensen met 'hun wijsheid' toen het mis liep en de PVV niet eens mee deed?

Ik hoorde een geluidsfragment in deze podcast waarin Pieter zegt dat niet Wilders maar Rutte aan discriminatie had gedaan.

Nogmaals er hebben nooit eerder zoveel mensen op één partij gekozen. Je kan het dan niet eens zijn met die keuze, (voor mij hoeft Geert geen premier te worden) maar ik hoop wel dat hij een grote vinger in de pap heeft, en dat hij samen met de NSC BBB en ? samen gaat handelen, zodat ze elkaar in evenwicht houden, vanwege de uitslag van die verkiezingen.

Ik zal later de podcast helemaal beluisteren.

Friezinnetje schreef op 27-12-2023 om 15:53:

[..]

maar hoe gaat hij zich inzetten voor alle 18 miljoen mensen? Waar gaat hij dit van betalen?

Uh pardon, moet ik jou daar iets over vertellen terwijl het helemaal niet aan mij is? Ik respecteer alleen de verkiezingenuitslag en iedere kip weet dat er iets moest veranderen.

Er word een hoop geld 'nutteloos weggegooid'. Hopelijk gaat men nu goed kijken hoe het beter kan. Ik heb alle vertrouwen in Mona, Carolien, Pieter en samen met Geert hoop ik dat het gaat lukken. En mocht het niet lukken (omdat de puinzooi van de voorgangers meer tijd nodig heeft om op orde te krijgen) dan zien we het dan wel weer.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-12-2023 om 16:27

[..]

Jij plaatst het filmpje als antwoord op een vraag van Libertine over nu juist die partijpunten die in strijd met verdragen en grondwet zijn. Terwijl dat filmpje daar helemaal niet over gaat, zeg je nu zelf ook.

Wat is dat van rare manier van reageren? Alsof ik je vraag welk eten je lekker vindt en jij antwoordt dat de zon zo heerlijk schijnt.

Anyway. Eerst zien dan geloven. Hij beweert zich voor iedereen te willen inzetten maar wil volgens zijn partijprogramma tegelijkertijd een groot deel van de Nederlanders actief uitsluiten. Ben benieuwd.

[..]

Je bedoeld waarschijnlijk alle 18 miljoen minus alle Moslims en minus alle LBTQI+

En gezien zijn partijprogramma is hij er ook zeker niet voor mij. Een partij die tegen de democratie en rechtstaat is, kan namelijk nooit een partij zijn die er voor mij is.

Fleurtje_5 schreef op 27-12-2023 om 16:05:

[..]

Uh pardon, moet ik jou daar iets over vertellen terwijl het helemaal niet aan mij is? Ik respecteer alleen de verkiezingenuitslag en iedere kip weet dat er iets moest veranderen.

Er word een hoop geld 'nutteloos weggegooid'. Hopelijk gaat men nu goed kijken hoe het beter kan. Ik heb alle vertrouwen in Mona, Carolien, Pieter en samen met Geert hoop ik dat het gaat lukken. En mocht het niet lukken (omdat de puinzooi van de voorgangers meer tijd nodig heeft om op orde te krijgen) dan zien we het dan wel weer.

Voor iemand die zo passioneel Wilders en zijn standpunten verdedigt, zou ik denken dat je juist wel nagedacht hebt over hoe hij die 'puinzooi van de voorgangers' op gaat ruimen, hoe hij zich voor al die 18 miljoen Nederlanders in gaat zetten en waar hij dat van gaat betalen. Gezien de vele, vele linkjes naar fragmenten en artikelen waar je zelf zo enthousiast over bent zou ik denken dat je daar intussen een aardig beeld van hebt kunnen vormen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.