Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
_Audrey
22-12-2023 om 15:36
Nicole123 schreef op 22-12-2023 om 15:00:
[..]
Omtzigt heeft zich heel hard gemaakt voor de slachtoffers van de toeslagenaffaire, die ook ten onrechte op de verkeerde lijst terechtgekomen waren, mede door hun etnische achtergrond. En nu is er een vergelijkbare situatie, die opgelost kan worden voor het nog verder uit de hand loopt en nu geeft hij niet thuis?
Ik heb het al eerder gezegd hier en het blijkt al voor een regering gevormd is: de beoogde coalitiepartijen schermen met emotionele verhalen over de bewoners van Ter Apel, de gedupeerden van de toeslagenaffaire en de mensen die niet rond kunnen komen, maar juist deze groepen (en toekomstige precies vergelijkbare groepen) laten ze puntje bij paaltje als een baksteen vallen.
Ik denk niet dat je dat op basis van 1 afgewezen motie zo kunt stellen.
ShowyHummingbird30
22-12-2023 om 15:59
Ik ben vooral benieuwd waarom ze deze motie niet steunen. Is dat bekend?
_Audrey
22-12-2023 om 16:13
Coreopsis schreef op 22-12-2023 om 15:59:
Ik ben vooral benieuwd waarom ze deze motie niet steunen. Is dat bekend?
Ik ook, maar ik kon het niet vinden.
Nicole123
22-12-2023 om 19:30
_Audrey schreef op 22-12-2023 om 15:36:
[..]
Ik denk niet dat je dat op basis van 1 afgewezen motie zo kunt stellen.
Dat doe ik ook niet alleen op basis van deze motie, ook op basis van de spreidingswet motie waarmee hij de bewoners van Ter Apel in de kou liet staan en dan zijn ze nog niet eens begonnen met regeren of zelfs formeren.
_Audrey
22-12-2023 om 20:34
Nicole123 schreef op 22-12-2023 om 19:30:
[..]
Dat doe ik ook niet alleen op basis van deze motie, ook op basis van de spreidingswet motie waarmee hij de bewoners van Ter Apel in de kou liet staan en dan zijn ze nog niet eens begonnen met regeren of zelfs formeren.
Oh ja oké, die had ik even niet meer op mijn netvlies.
Ik oordeel liever nooit te snel na verkiezingen en ten tijde van de coalitievorming, je weet nooit wat er al op tafel ligt. Ik hoop niet weer op allerlei achterkamertjes en geitenpaadjes. Dat zou me vies tegenvallen van Omtzigt. Ik wacht nog even af.
Fleurtje_5
23-12-2023 om 18:30
Forum Moderator schreef op 16-12-2023 om 16:34:
Graag weer On topic!
De discussie over Ter Apel kan plaatsvinden in het betreffende topic over Ter Apel.
Dit is mij dan wél duidelijk.
Fleurtje_5
23-12-2023 om 18:34
Nicole123 schreef op 21-12-2023 om 13:09:
Ik vind dat iedereen die tegen migratie is vanwege de Nederlandse Cultuur (moreel) verplicht is om jaarlijks op Koningsdag te zaklopen en spijkerpoepen, op de zaterdag voor Pinksteren om 6 uur 's ochtends aan 'luilak' te doen, minimaal 4x per jaar watergruwel moet eten, klompen moet dragen en op zondag 2x per dag naar de kerk moet gaan. Als je wil dat de cultuur niet meebuigt met nieuwe inzichten en persoonlijke voorkeuren, maar vast blijft staan zoals hij is, wees dan ook consequent en handel ernaar.
En diegene die vóór migratie zijn moeten dan op z'n minst voor langere tijd hospita worden voor tenminste één persoon, maar het liefst voor meer personen.
Nicole123
24-12-2023 om 12:24
Fleurtje_5 schreef op 23-12-2023 om 18:34:
[..]
En diegene die vóór migratie zijn moeten dan op z'n minst voor langere tijd hospita worden voor tenminste één persoon, maar het liefst voor meer personen.
Ten eerste is dit een jij-bak, dus een drogreden, waarmee je niet op de inhoud ingaat.
Ten tweede: suggereer je met je reactie nou dat een vluchteling humaan opvangen vergelijkbaar zou zijn met klompen, oliebollen eten en Zwarte Piet koste wat kost behouden? Tradities gaan en komen, vluchtelingen opvangen is wat anders dan een leuk gebruik voor de lol.
Ten derde: flauw om te doen als mensen voor het opvangen van vluchtelingen zijn dat dus meteen bij hen thuis zou moeten. Dat is ook een drogreden, die van het uitgesloten midden (je bent óf tegen óf het moet bij je in huis). Als we het middenvlak ook meenemen: ja, er is bij mij een locatie voor Oekraiense vluchtelingen om de hoek en dat vind ik prima en daarnaast is pas geleden besloten om in het AZC in mijn woonplaats 3x zoveel vluchtelingen op te vangen en daar ben ik ook voor.
Yumi
24-12-2023 om 13:06
PVV stijgt verder door naar historische 47 zetels in nieuwe zetelpeiling, VVD hard onderuit
In de weken na de verkiezingen stijgt de PVV flink door. De partij van Geert Wilders komt op 47 zetels, 10 meer dan bij de verkiezingen. De VVD daalt juist verder en komt op 18 (-6). De helft van de VVD-kiezers heeft vertrouwen in Dilan Yeşilgöz.
Dat blijkt uit de zetelpeiling van EenVandaag en Ipsos. De PVV haalt virtueel bijna een derde van alle Kamerzetels. De laatste keer dat een partij hoger stond was in 2006: in maart dat jaar peilde de PvdA onder Wouter Bos 60 zetels.
NSC staat met 19 zetels op ongeveer dezelfde hoogte als de VVD. BBB haalt er nu 8.
GroenLinks-PvdA, die bij de verkiezingen de tweede partij werd met 25 zetels, levert in deze peiling 3 zetels in. D66 weet daar niet van te profiteren, die partij blijft stabiel op 9. De Partij voor de Dieren krijgt er wel wat bij. Die haalde bij de verkiezingen 3 zetels, in deze peiling staat de partij van Esther Ouwehand op 5. Ook de SP verliest wat en noteert nu 3 zetels (-2).
ShowyHummingbird30
24-12-2023 om 13:13
Die peiling is toch al van een week geleden? Wel beangstigend, dat mensen blijkbaar zo boos zijn dat ze er geen moeite mee hebben om te kiezen voor iemand die basisrechten hup in de vuilnisbak wil gooien (om maar in keukenterminologie te blijven). Want sinds de verkiezingen kan niemand nog met droge ogen beweren dat ze niet weten wat in Wilders programma staat.
Yumi
24-12-2023 om 13:21
Coreopsis schreef op 24-12-2023 om 13:13:
Die peiling is toch al van een week geleden? Wel beangstigend, dat mensen blijkbaar zo boos zijn dat ze er geen moeite mee hebben om te kiezen voor iemand die basisrechten hup in de vuilnisbak wil gooien (om maar in keukenterminologie te blijven). Want sinds de verkiezingen kan niemand nog met droge ogen beweren dat ze niet weten wat in Wilders programma staat.
Gisteren is de uitslag per mail bekent gemaakt aan panelleden.
Fleurtje_5
24-12-2023 om 14:38
Coreopsis schreef op 24-12-2023 om 13:13:
Hier werd onlangs ook gesuggereerd, want dat was schandalig, dat de grondrechten zes weken lang een punt van discussie was.
Volgens Carolien is dat helemaal niet waar. Ik geloof haar.
Van der Plas VS Timmermans & Ouwehand: "Dit is DESINFORMATIE verspreiden, Het klopt niet "
Daglichtlamp
24-12-2023 om 15:06
Fleurtje_5 schreef op 24-12-2023 om 14:38:
[..]
Hier werd onlangs ook gesuggereerd, want dat was schandalig, dat de grondrechten zes weken lang een punt van discussie was.
Volgens Carolien is dat helemaal niet waar. Ik geloof haar.
Misschien moet je het hele fragment luisteren.
Als ik zie welke moties het sinds de nieuwe samenstelling van de Tweede Kamer wel gehaald hebben we welke juist niet is mijn wantrouwen richting dat rechtse kabinet dat er waarschijnlijk gaat komen alleen nog maar toegenomen.
Daglichtlamp
24-12-2023 om 15:14
Eigenlijk weten we over het omgaan met de grondrechten in het kader van de kabinetsformatie maar 1 ding zeker: 1 gesprek was niet genoeg om daar uit te komen (want dat eerste gesprek is al geweest voordat de verkenner verslag uitbracht). Hoeveel gesprekken er wel nodig gaan zijn weten we niet (en zullen we waarschijnlijk ook nooit weten, omdat er naast de grondrechten ook andere dingen aan de orde zijn in deze fase van de formatie).
Maar dat het überhaupt een punt is, dat is schokkend. En dat kun je niet afdoen met dat de grondwet best gewijzigd kan worden, ja dat kan, en ja dat gaat meestal niet om de fundamentele punten in onze grondwet.
Fleurtje_5
24-12-2023 om 15:27
Ik heb het hele fragment bekeken én beluisterd. Sterker nog. Ik heb meerdere fragmenten bekeken én beluisterd. Ik geloof Carolien en ik geloof Pieter. Ook Martin Bosma geloof ik. Je mag uiteraard je eigen mening vormen.
https://youtu.be/pB1ysJuejHg?si=l_D6mCoLQDYTY03q 10 dagen geleden: "Omtzigt versus Timmermans"
https://youtu.be/LaAajh895B0?si=rUsMYBwYP1Cq6VX2 13 dec. 2023 Wilders versus Timmermans.'Je staat alleen voor de DEMOCRATIE als het jou uitkomt!'
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.