Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-12-2023 om 15:48

NIMBY dus. Laat de ellende maar vooral alleen in Ter Apel blijven. Vervelend voor die mensen daar, maar ach, wij wonen er niet. Zolang wij er zelf maar geen last van hebben.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-12-2023 om 16:09

Coreopsis schreef op 16-12-2023 om 15:48:

NIMBY dus. Laat de ellende maar vooral alleen in Ter Apel blijven. Vervelend voor die mensen daar, maar ach, wij wonen er niet. Zolang wij er zelf maar geen last van hebben.

en dat al 20 pagina's lang. 

Coreopsis schreef op 16-12-2023 om 15:48:

Jij slaat de spijker op zijn kop! Ik weet zeker dat heel veel mensen er zo over denken. Ik ben me ervan bewust dat ik me er niet erg sympathiek mee maak maar zo denk ik er heel eerlijk gezegd ook over. Oplossingen heb ik niet maar ik denk dat er toch iets aan de wet moet veranderen zodat je deze raddraaiers wel uit kunt zetten. 

Graag weer On topic!

De discussie over Ter Apel kan plaatsvinden in het betreffende topic over Ter Apel. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-12-2023 om 16:41 Topicstarter

Ik kom nog even terug op mijn vorige vraag: wie zouden er in een pol moeten staan wie we willen als premier:
Ik heb nu het volgende lijstje
Wilders
Yesilgoz
Omtzigt
van der Plas
Keijzer
Timmermans
iemand anders

Moet ik daar nog iemand aan toevoegen?

Reactie over asielzoekers maar even weggehaald.

Daglichtlamp schreef op 16-12-2023 om 16:41:

Ik kom nog even terug op mijn vorige vraag: wie zouden er in een pol moeten staan wie we willen als premier:
Wilders
Yesilgoz
Omtzigt
van der Plas
Keijzer
Timmermans
iemand anders

Ik zie ze allemaal niet zitten. Misschien een oud-politicus die financieel degelijk beleid kan vormgeven en partijen samen kan brengen? Gerrit Zalm ofzo. Ik ben geen VVD fan, maar hij is volgens mij wel een van de betere ministers van financiën geweest.

Ik vind dat Wilders premier moet worden, aangezien normaliter steeds de lijsttrekker van de grootste partij de premier wordt. Dus nu ook.
.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-12-2023 om 16:58

Daglichtlamp schreef op 16-12-2023 om 16:41:

Wilders
Yesilgoz
Omtzigt
van der Plas
Keijzer
Timmermans
iemand anders

Ik zou Rutte er ook nog bij zetten. Ga bijna naar hem terugverlangen .

Facy66 schreef op 16-12-2023 om 16:57:

Ik vind dat Wilders premier moet worden, aangezien normaliter steeds de lijsttrekker van de grootste partij de premier wordt. Dus nu ook.
.

Vind ik ook. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-12-2023 om 17:06 Topicstarter

Nicole123 schreef op 16-12-2023 om 16:54:

[..]

Ik zie ze allemaal niet zitten. Misschien een oud-politicus die financieel degelijk beleid kan vormgeven en partijen samen kan brengen? Gerrit Zalm ofzo. Ik ben geen VVD fan, maar hij is volgens mij wel een van de betere ministers van financiën geweest.

Zalm is 71 inmiddels, die heeft wel recht om van zijn pensioen te blijven genieten. Hij was in 2017 nog informateur, sindsdien volgens mij niets meer in de politiek gedaan. Ik denk dat ik Plasterk er ook nog bij zet.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-12-2023 om 17:08

Daglichtlamp schreef op 16-12-2023 om 17:06:

[..]

Zalm is 71 inmiddels, die heeft wel recht om van zijn pensioen te blijven genieten. Hij was in 2017 nog informateur, sindsdien volgens mij niets meer in de politiek gedaan. Ik denk dat ik Plasterk er ook nog bij zet.

Jonkie toch? Kan nog best 10 jaar mee. Kijk maar naar de VS.

.

Van mij mag hij het laten zien. Ik ben benieuwd wat er nog over blijft van zijn ideeën als hij moet samenwerken en alles wat niet in lijn is met grondwet of verdragen eruit gaat.* Die ijskast die hij nodig heeft is loeigroot. Ik ben ook benieuwd hoe lang hij het volhoudt om die nieuwe constructieve en vriendelijke houding in te nemen. 5 maanden, 5 weken of 5 dagen voor de furieuze tweets weer in het rond vliegen. En hoe en of regeringsleiders in het buitenland hem ontvangen en hoe hij daarmee omgaat. Laat het maar zien.

* dat is al handig allemaal op een rijtje gezet, hier: https://decorrespondent.nl/15013/deze-ideeen-van-wilders-zijn-in-strijd-met-het-recht-partijen-laat-hem-er-afstand-van-doen/4982c5e2-67ea-0b99-3420-d7635600f8ce

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-12-2023 om 17:09 Topicstarter

.

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben: wie denken jullie dan dat de PVV fractie gaat leiden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.