Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Facy66 schreef op 14-12-2023 om 18:53:

[..]

Ik vind dat ze die mensen die zich daar zo misdragen daar moeten uitzetten of vast zetten en dat er voor nu een asielstop moet komen. Dat vind ik de beste oplossing.

Maar als ik moet kiezen alleen ellende in ter apel of overal ellende en criminaliteit in Nederland dan kies ik het eerste, hoe zielig en onrechtvaardig ik het ook voor Ter Apel vind.

Het is inderdaad zeer triest. Ik snap die burgemeester dan ook niet dat niet veel eerder aan de bel is getrokken. Waarom nu pas? Dit speelt al maanden, zelfs jaren. De bevolking was onlangs op tv en vertelden dat ze lang hun beste beentje hebben getoond maar dat het nu op is.

Om op andere plaatsen raddraaiers te plaatsen, helpt men niet de toestand te verbeteren, maar wel vermeerderen van die nare toestanden (waar politie te handen aan vol hebben), ze weten inmiddels dat ze gewoon hun gang kunnen gaan en de politie doet niets. "No Problem" zei die man lachend nadat hij wéér was opgepakt en vrijgelaten. Met het gevaar dat (door te weinig politie) het overal kan escaleren.

Mannen uit veilige landen die meermaals opgepakt zijn, hadden allangggggg naar huis gestuurd kunnen zijn. Zeer ongepast als men hier deze situatie gaat vergelijken met de Toeslagenaffaire waarbij heel veel ouders in enorme schulden terecht zijn gekomen en hun kinderen uit huis zijn geplaatst.

Facy66 schreef op 14-12-2023 om 18:53:

[..]

Ik vind dat ze die mensen die zich daar zo misdragen daar moeten uitzetten of vast zetten en dat er voor nu een asielstop moet komen. Dat vind ik de beste oplossing.

Maar als ik moet kiezen alleen ellende in ter apel of overal ellende en criminaliteit in Nederland dan kies ik het eerste, hoe zielig en onrechtvaardig ik het ook voor Ter Apel vind.

Vind je dat bij het uitzetten of vastzetten van mensen en voor het invoeren van een asielstop de wet moet worden gevolgd? En als dat volgens de wet nu niet kan, moet daar dan wetgeving voor komen? En wat moet er dan in de tussentijd gebeuren? Immers: “Gemiddeld genomen neem een wetgevingsproject in zijn geheel ongeveer tweeëneenhalf tot drie jaar in beslag”
https://www.nederlandrechtsstaat.nl/grondwet/inleiding-hoofdstuk-5-wetgeving-en-bestuur/artikel-82/

Waarom ga je er vanuit dat het ‘overal ellende en criminaliteit’ wordt. Waarop is dat gebaseerd? Is er een onderzoek waaruit blijkt dat asielopvang per definitie enorme overlast en criminaliteit met zich meebrengt?
Ik las dit nieuwsbericht van eind vorig jaar.
Dat geeft weinig reden tot paniek: “De meeste gemeenten waar een groot asielzoekerscentrum staat, hebben daar niet veel overlast van.”
https://nos.nl/collectie/13898/artikel/2444296-weinig-overlast-in-gemeenten-met-grote-asielzoekerscentra

Als jij andere cijfers hebt gezien, zou je dan een link naar dat onderzoek kunnen plaatsen? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-12-2023 om 19:22 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 14-12-2023 om 19:21:

[..]

Het is inderdaad zeer triest. Ik snap die burgemeester dan ook niet dat niet veel eerder aan de bel is getrokken. Waarom nu pas? Dit speelt al maanden, zelfs jaren. De bevolking was onlangs op tv en vertelden dat ze lang hun beste beentje hebben getoond maar dat het nu op is.

Om op andere plaatsen raddraaiers te plaatsen, helpt men niet de toestand te verbeteren, maar wel met die nare toestanden (waar politie te handen aan vol hebben) te vermeerderen met het gevaar dat (door te weinig politie) overal kan escaleren.

Mannen uit veilige landen die meermaals opgepakt zijn, hadden allangggggg naar huis gestuurd kunnen zijn. Zeer ongepast als men hier deze situatie gaat vergelijken met de Toeslagenaffaire waarbij heel veel ouders in enorme schulden terecht zijn gekomen en hun kinderen uit huis zijn geplaatst.

Probeer je nu echt te zeggen dat de burgemeester van Ter Apel niet eerder aan de bel heeft  getrokken?

Daglichtlamp schreef op 14-12-2023 om 19:22:

[..]

Probeer je nu echt te zeggen dat de burgemeester van Ter Apel niet eerder aan de bel heeft getrokken?

Daglichtlamp schreef op 14-12-2023 om 19:22:

[..]

Probeer je nu echt te zeggen dat de burgemeester van Ter Apel niet eerder aan de bel heeft getrokken?

Ik probeer te zeggen dat dit véél te lang heeft geduurd. 

Als Klaas of Truus klaagt zal dat minder zwaar wegen dan wanneer de burgemeester klaagt. Toch?

https://www.youtube.com/watch?v=4npRLaK7hEE Dit filmpje is van juni 2023. 

Vorig jaar hebben bewoners al aan de bel getrokken. Maar er werd niets mee gedaan. Daarom zeg ik 'het heeft te lang geduurd'.

Die overlastmakers uit veilige landen moeten terug naar hun veilige land, en niet een veilig land onveilig laten maken. Als je ze gaat verplaatsen naar andere plaatsen, zal dat hun wangedrag niet verbeteren. Ze weten dat ze er dan gewoon 'mee weg komen'.

Fleurtje_5 schreef op 14-12-2023 om 19:25:

[..]

Als Klaas of Truus klaagt zal dat minder zwaar wegen dan wanneer de burgemeester klaagt. Toch?

Je zegt letterlijk ; "Het is inderdaad zeer triest. Ik snap die burgemeester dan ook niet dat niet veel eerder aan de bel is getrokken. Waarom nu pas? Dit speelt al maanden, zelfs jaren"

[..]

Zelfs als Henk en Ingrid klagen worden ze blijkbaar niet gehoord.

Motie voor uitstel spreidingswet ingediend door VVD, PVV, NSC en BBB aangenomen met steun van SGP, FvD en JA21. 

“ De VVD heeft de oproep aan de Eerste Kamer en het kabinet eruit gehaald. Wat nu overblijft is "de wens" dat de spreidingswet er voorlopig even niet komt. Die wens is aan niemand gericht.”

het signaal dat de vier partijen willen afgeven "dat er een nieuwe meerderheid in de Kamer is" zoals Yesilgöz gisteren zei, is aangekomen.”

Stelletje prutsers? Luid en duidelijk doorgekomen! 
https://nos.nl/l/2501591

[..]

Het is inderdaad zeer triest. Ik snap die burgemeester dan ook niet dat niet veel eerder aan de bel is getrokken. Waarom nu pas? Dit speelt al maanden, zelfs jaren.

Waarom blaas je zo hoog van de toren over iets waar je blijkbaar geen idee van hebt?

2022
https://www.parool.nl/nederland/tentenkampen-buitenslapers-en-een-verzakende-overheid-hoe-kon-het-zo-misgaan-in-ter-apel~b1768160/

Zorgen over de situatie in Ter Apel heeft Jaap Velema, de burgemeester van Westerwolde, al maandenlang. De burgemeester belt bijna dagelijks met het ministerie van Broekers-Knol.

2021
https://www.ad.nl/groningen/burgemeester-westerwolde-slaat-alarm-over-situatie-ter-apel~a7f2e757/
De burgemeester van Westerwolde Jaap Velema heeft bij verschillende instanties aan de bel getrokken over de situatie in Ter Apel.

[..]

Die overlastmakers uit veilige landen moeten terug naar hun veilige land, en niet een veilig land onveilig laten maken. 

Nogmaals, hoe dan concreet, binnen de kaders van de mensenrechten en verdragen? Wilders en consorten hebben je blij gemaakt met een dode mus, want ook zij kunnen dit helemaal niet.

https://www.trouw.nl/nieuws/criminele-asielzoeker-is-niet-zomaar-uit-te-zetten~bc25b989/

Mensenrechtenverdragen verbieden het Nederland om vreemdelingen terug te sturen als zij in hun land van herkomst kans lopen onmenselijk te worden behandeld. Dat maakt uitzetten naar landen als Syrië of Eritrea moeilijk. Ook zijn er landen die hun onderdanen niet terugnemen. Op die internationale verdragsregels 'zijn geen uitzonderingen mogelijk, dus ook niet als een vreemdeling een ernstig misdrijf heeft gepleegd'.

Zilver_gray schreef op 14-12-2023 om 19:01:

[..]

Helemaal mee eens. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Inderdaad! Ik ben heel blij met de posts van Nicole123 en Daglichtlamp.

Zilver_gray schreef op 14-12-2023 om 19:27:

[..]

Je zegt letterlijk ; "Het is inderdaad zeer triest. Ik snap die burgemeester dan ook niet dat niet veel eerder aan de bel is getrokken. Waarom nu pas? Dit speelt al maanden, zelfs jaren"

Echt hè....

felija schreef op 14-12-2023 om 20:39:

[..]

Inderdaad! Ik ben heel blij met de posts van Nicole123 en Daglichtlamp.

Klopt! Op het moment dat ik nog zoekende ben naar de juiste woorden, hebben zij al vaak zulke treffende posts neergezet 

[..]
Mannen uit veilige landen die meermaals opgepakt zijn, hadden allangggggg naar huis gestuurd kunnen zijn. Zeer ongepast als men hier deze situatie gaat vergelijken met de Toeslagenaffaire waarbij heel veel ouders in enorme schulden terecht zijn gekomen en hun kinderen uit huis zijn geplaatst.

Nee hoor, daar is vaak genoeg naar gekeken maar zoals ik al schreef: dat gaat niet zo makkelijk. Jij doet net alsof niemand ooit het probleem zag, dat de regering het wel best vond allemaal, maar dat is onwaar. Het verschil tussen ‘links’ en ‘rechts’ wat betreft migratie is niet dat ’links’ het allemaal wel prima vindt hoe het gaat en ‘rechts’ er wel iets aan wil doen. Dat is enkel populistische retoriek. Het verschil zit hem in de ene aanpak van realistisch zijn en proberen wat er mogelijk is binnen wetgeving, verdragen en menselijkheid en de andere aanpak van luchtkastelen beloven die helemaal niet waargemaakt kunnen worden.

En hoe kom je nou bij vergelijken met de toeslagenaffaire? Dan moet je mijn post misschien nog een keer goed lezen. Ik vergelijk de situaties niet met elkaar, ik stel dat in beide gevallen partijen doen alsof ze vreselijk met deze mensen te doen hebben en zij de redder in nood zijn, maar dat ze ze als puntje bij paaltje komt laten zinken als een baksteen. Uit het willen tegenhouden van die spreidingsweg blijkt in mijn ogen maar weer dat het de PVV en veel van haar kiezers helemaal niet te doen is om de mensen in Ter Apel, om de allerarmste mensen die echt niet rond kunnen komen en om de slachtoffers van de vorige en toekomstige toeslagenaffaires, die gebruiken ze alleen mooi als illustratie als het uitkomt, maar om de portemonnee en NIMBY van de autochtone modaal verdienende Nederlander.

Wat is trouwens NIMBY?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.