Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

felija schreef op 07-12-2023 om 15:42:

[..]

Ja, maar ook dat wat voor mij heel vanzelfsprekend is, zoals klimaatverandering en onderdeel zijn van de EU bijvoorbeeld, dat voor deze groep als bedreigend en overdreven wordt ervaren.

De linkse boodschap is niet echt leuk, als je je eigen leven wilt behouden, zonder consessies te doen. Ik zou niet goed weten hoe dat om te buigen naar iets wat wel aansprekend is voor een grotere groep.

Ik snap niet waarom de linkse boodschap alleen nog maar klimaat is. Links was altijd zoveel meer, maar die punten verdwijnen teveel uit zicht. Dat helpt niet mee. 

felija schreef op 07-12-2023 om 15:42:

[..]

Ja, maar ook dat wat voor mij heel vanzelfsprekend is, zoals klimaatverandering en onderdeel zijn van de EU bijvoorbeeld, dat voor deze groep als bedreigend en overdreven wordt ervaren.

De linkse boodschap is niet echt leuk, als je je eigen leven wilt behouden, zonder consessies te doen. Ik zou niet goed weten hoe dat om te buigen naar iets wat wel aansprekend is voor een grotere groep.

Ik kan me er ook geen voorstelling van maken. Ik heb het idee dat er (bepaalde) mensen uit die groep serieus vinden dat ze te kort gedaan worden. Ik denk ook niet dat Wilders of wie dan ook dat voor ze gaat kunnen oplossen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-12-2023 om 16:02 Topicstarter

_Audrey schreef op 07-12-2023 om 15:54:

[..]

Ik snap niet waarom de linkse boodschap alleen nog maar klimaat is. Links was altijd zoveel meer, maar die punten verdwijnen teveel uit zicht. Dat helpt niet mee.

Als je kijkt naar de doorrekeningen van de programma's hadden linkse partijen ook betere ideeën voor bestaanszekerheid dan de rechtse partijen.

Nicole123 schreef op 07-12-2023 om 13:50:

Ik heb geen idee meer wat je eigenlijk wil zeggen, Fleurtje. Je grijpt elke zin of los woord aan om maar weer los te gaan over vermeende of daadwerkelijke fouten van politici, waarbij je blijkbaar gebruik maakt van een heel bestand dat je hierover hebt aangelegd. Maar wat je nou bij wil dragen aan het topic behalve 'ze zijn allemaal fout en het is allemaal hun schuld!!!!' begrijp ik niet. Of is dat eigenlijk gewoon het enige wat je wilde zeggen?

Dat is niet zo erg. Trek het je niet aan.

Daglichtlamp schreef op 07-12-2023 om 14:34:

[..]

Toch vind ik de vergelijking met 2012/2013 als je het breder bekijkt wel relevant voor de huidige situatie. Ook toen moest er bezuinigd worden. De PVV had invloed kunnen hebben als gedoogpartner op de richting waarin er bezuinigd werd. Maar de PVV is niet van de moeilijke keuzes, dus zij zijn ervoor weggelopen. Nu zijn we in een situatie waarin de PVV wel verantwoordelijkheid moet nemen gezien het grote aantal mensen dat op hun gestemd heeft. Maar kijkend naar hun verkiezingsprogramma willen ze nog steeds niet echt kiezen.

Het ligt er maar aan hoe breed je het bekijkt.

Dit is wel weer dezelfde tactiek als wat je probeerde met de schuld van de Toeslagenaffaire richting de PVV te schuiven.

Er werd flink bezuinigd. En al die plaatsen waar op bezuinigd is zijn nu de plekken waar tekort aan ruimte en tekort aan personeel is ontstaan. Dat is gewoon zo. Als men de werkeloosheid wil aanpakken, en dan miljoenen weg haalt door elders mensen te ontslaan, zodat er geld over is om de werkeloosheid aan te pakken, is dat dweilen met de kraan open.

Het is dan wel een paar jaren geleden maar van het verleden kan men ook leren zodat niet weer dezelfde fouten gemaakt worden. Het terug invoeren kost bijna altijd meer geld dan wat er met dat bezuinigen werd uitgespaard.

En Wilders moet nou eens eerst de 'erfenis' van zijn voorganger wegwerken. Ik hoop dat Mona Keijser (prima kandidaat voor premier) Carolien, Pieter, Lilian Marijnissen, Dilan (als het haar uitkomt) en nog een paar anderen dit gezamenlijk proberen 'te fiksen'.

felija schreef op 07-12-2023 om 14:52:

[..]

Maar wat gebeurt er als blijkt dat de PVV in de regering de partij is van 'praatjes vullen geen gaatjes?'

Wederom teleurstelling en wat doet dat met het gedeelte van het stempubliek dat nu op hem heeft gestemd?

Daar moet je na 13 jaren toch wel een beetje aan gewend zijn geraakt, dacht ik zo.

_Audrey schreef op 07-12-2023 om 15:06:

[..]

We zullen maar zien wat het wordt. Ik hoop dat het land eindelijk eens vooruit gaat, met Wilders of een ander maakt me niet uit. Bijna alles is beter dan het visieloze gedoe van Rutte&co van afgelopen jaren.

En dit dus.

Vandaar ook dat ik heel graag alle zinloze 'miljoenenverkwisting' had willen noemen.

_Audrey schreef op 07-12-2023 om 15:39:

[..]

Ik heb zelf vaak links gestemd (ik ben helemaal niet een enorm rechtse stemmer) maar ik vind nu inderdaad dat ze de realiteit behoorlijk uit het oog zijn verloren. Helaas.

Extreem rechts zal ik nooit stemmen, verder dan NSC schuif ik niet op.

Extreem rechts is altijd mis, net zoals extreem links.

Bij de vorige verkiezingen gaven heel veel mensen hun ongenoegen aan door massaal op Carolien te stemmen (inclusief ik). In elke talkshow probeerde men wel iets negatiefs over haar te zeggen. Carolien werd behoorlijk naar aangepakt. 

Toen effe leek dat Pieter premier zou worden had men aanmerkingen op hem vanwege oa zijn burn-out. Hij zou niet stevig staan en daarom niet geschikt. En nu is het Wilders.

Had men zich maar veel eerder druk gemaakt.

Daglichtlamp schreef op 07-12-2023 om 16:02:

[..]

Als je kijkt naar de doorrekeningen van de programma's hadden linkse partijen ook betere ideeën voor bestaanszekerheid dan de rechtse partijen.

Kennelijk landt dat niet.

Fleurtje_5 schreef op 07-12-2023 om 16:17:

[..]

Daar moet je na 13 jaren toch wel een beetje aan gewend zijn geraakt, dacht ik zo.

Daarom hoopte ik juist op een geheel andere koers in plaats van jarenlang rechts beleid.

Zilver_gray schreef op 07-12-2023 om 16:00:

[..]

Ik kan me er ook geen voorstelling van maken. Ik heb het idee dat er (bepaalde) mensen uit die groep serieus vinden dat ze te kort gedaan worden. Ik denk ook niet dat Wilders of wie dan ook dat voor ze gaat kunnen oplossen.

Nee, dat denk ik ook zeker niet. 

felija schreef op 07-12-2023 om 16:30:

[..]

Daarom hoopte ik juist op een geheel andere koers in plaats van jarenlang rechts beleid.

Maar het is toch ook niet logisch; we hebben al zolang een Rechts kabinet, men is er erg ontevreden over. Maar dan stemmen ze op een nog Rechtsere partij..? Wat denken ze wat die dan voor ons gaat doen?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-12-2023 om 16:50 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 07-12-2023 om 16:08:

[..]

Het ligt er maar aan hoe breed je het bekijkt.

Dit is wel weer dezelfde tactiek als wat je probeerde met de schuld van de Toeslagenaffaire richting de PVV te schuiven.

Daar waar ik het heb over verantwoordelijkheid nemen, verander jij mijn woorden in 'schuld'. Dat zijn jouw woorden niet de mijne.
Het waren geen leuke jaren, er moest bezuinigd worden, en ja dat kan niet anders dan dat het mensen raakt. Vervelende keuzes, maar de verschillende kabinetten die we het afgelopen decennium gehad hebben hebben wel keuzes gemaakt. Ook de komende regering zal weer moeten kiezen. Niet alles kan.

Zilver_gray schreef op 07-12-2023 om 16:42:

[..]

Maar het is toch ook niet logisch; we hebben al zolang een Rechts kabinet, men is er erg ontevreden over. Maar dan stemmen ze op een nog Rechtsere partij..? Wat denken ze wat die dan voor ons gaat doen?

Dat alles blijft zoals het was, qua doen en laten wat je wil. Laat dat 'laten' trouwens maar weg, dat wil men juist niet....

anti “woke” en pro-bbq. Men is bang de vrijheid om te discrimineren en dierlijke producten goedkoop te consumeren kwijt te raken. Dat is het voornaamste strijdpunt in beeldvorming. 
/duikt snel weer onder. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.